Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

M-Träning!

Av madibasshiraz - 28 mars 2013 16:58


Jahapp, hur ska jag sammanfatta gårdagens träning?! Hmm, det finns ju skräckblandad förtjusning så då borde ju värdelöshetsångestblandad framgång oxå kunna vara ett begrepp?! Right?!

   Hur som så va det så det kändes igår!


Shira va kanon fin i traven! Veckans ensam-trim har verkligen gett resultat, så här långt iaf! Vi har, precis som Mollis sa, mkt träningstid kvar vad gäller att tänka frammåt! Shira har fattat tänket iaf, nu är det bara Lilla Moi på ryggen ska driva driva driva oxå! I varje travsteg ska jag påminna Fröken Svart om att det är framåt som gäller! Det tar sig iaf i traven och bitvis fick jag henne precis som smör i händerna! Underbara svarta coola lilla Sessa!

   Galoppen däremot höll på att få mig på fall ordentligt igår! Jisses Pannkaka vad jag fick slita på ryggen, o faaaan vad ångest/panik/DAMP jag får när jag inte får till det! Jag får ADHD-ryck på Magiskan och jag slutar rida! Bra Fransson, som om DET skulle hjälpa då?! Eh nej, detta resulterar endast i att Magiskan blir tvärisk (med ALL rätt) och det blir pannkaka upphöjt i roten ur 208 av alltihopa!

   FAAAAAAN! Det är så galet jävla frusterande att inte klara av det. Jag hör vad Mollis säger, jag fattar vad Mollis vill att jag ska göra och jag förstår hur jag ska komma åt Shira genom Mollis knep... Men därifrån till att genomföra det, därifrån till att få min kropp att orka/kunna/kordinera, mmm, där har jag mil kvar att gå känns det som!

   Hur som, nog hackat på mig själv! Efter vad som kändes som en evighet, men som nog vara var 5-10 min på klockan gick Fröken svart minsann o da ganska fint även i galoppen!


Problemet igår va att jag inte får henne upp och jämn på båda tyglarna. Hon tränger, grejjar och är allmänt störig(!) samtidigt som jag slitter o tjuvhåller KONSTANT i innertygeln o låter benen bara hänger där som lama sillar, vilket är så jävla fel det bara kan bli!

Men mha en liten liten liten volt, stänga ”muren” med yttertygeln samtidigt som jag tar o ger tar o ger tar o ger på inner i ledande tygeltag o massa massa skänkelaktivitet från mig fick vi henne att släppa efter. Vi flyttade sidvärtes ut och tjolahopp rätt som de va kunde jag minsann både ställa pytte höger pytte vänster både på volten o på rak spår!

  

Veckans hemläxa: FÅ UPP HENNE PÅ BÅDA TYGLARNA!!! Små fina hjälper o inga DAMP-utbrott i galoppen utan KÄMPA o RID ist. I traven ska vi ”bara” fortsätta på redan utstakade vägen! O överlag RIDA, driva o tänka framåt!

   Vi har två veckor på oss, för nästa vecka är Mollis inte hemma! Så på 14dagar hoppas jag att vi ska komma till rätta med de värsta issusen i galoppen!

Även projekt muskelknutte Fransson ska sjösättas inom kort! Va f-n lixom, det kan ju inte falla på att jag inte orkar rida?! Nej, nu jävlar ska konditionen och råstyrkan förbättras rejält på Fröken Fransson.

Fr.o.m 1 Maj är det cykel till jobb som gäller (ca 1mil om dan), minst 1 ”joggingpass” i veckan och PW’s med Fjompe VARJE DAG! Japp, inte fan ska vi falera pga av fettomig inte. Nej nej nej, icke sa nicke!


Kul är iaf att Mollis vid varje träningpass tycker att vi gör framsteg! Vid varje pass påminner hon mig om att Shira blivit sååå mkt bättre sen förra sommaren! Roligt oxå att Shira, även om hon blir sur när jag Dampar, inte tjurar o bara går emot länge när det blir jobbigt för henne, utan tar ilskan/frusrationen till ngt possitivt o taggar vidare ist! Framsteg!

   Det som var extra kul igår, och som fick min ångest över hur dålig jag känner mig på Shiraz rygg att minska , var efter mitt ena DAMP anfall o när jag säger att jag är mer eller mindra värdelös på rytteriet lugnar Mollis mig med ngt i stl med orden:

-          Men Caroline lugn, ni lär er ju det här TILLSAMMANS! Lugn, andas och gör om!

Hon sa även ngt i stil med att vi va ju där för o lära oss, för att utvecklas o bli bättre! Å hon har ju så rätt, hade jag redan kunnat allt o vetat hur jag skulle fortsätta utvecka Shira själv, hade jag ju inte haft på träning att göra!

Nej, det va som om hon hoppas in i min egen skalle och tagit orden ur mina egna tankar, för det är precis så jag tänker och det är ju därför det är så vansinningt roligt att träna min Stjärna. För varje steg vi tar, tar vi tillsammans! Varje övning vi lär oss, lär vi oss båda två tillsammans! Varje barriär vi krossar, varje hinder vi tar oss igenom och varje rädsla vi besegerar så gör vi det TILLSAMMANS! Det är ju precis heeeela grejjen för mig! Att det är Hon & Jag Jag & Hon!


Mollis avslutade med lite tips för hur jag ska träna hemme de kommande 2 veckorna, sen tackade vi minsann för oss! 45 minuter senare och helt slut i både kropp o själv!

Det blev en lugn skritttur hem o sen väntade mystäcket lipe äppel o massa massa mys Magiskan i boxen innan jag nattade henne!


    Själv somnade jag på soffan relativt omg efter hemkomst! Bra onsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards