Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Dunder Shira

Av madibasshiraz - 26 november 2014 21:41


Ibland händer det… Man får ”nog” och tänker, nu är det bra! Det är väldigt bra nu!

Tack o God natt!


Så, med det sagt är det dags att uppdatera vad som hänt sen sist!


Mitt nya ”schema” går bra! Har dock inte kommit igång med min egen träning eller de dära långa härliga turerna med Mr T ordentligt.

Eller nja, jag har inte tränat mig själv en endaste gång om jag ska vara ärlig. Så långt i min återhämtning har jag inte kommit, orken räcker lixom inte till. Men Mr T har varit på en o annan lång tur =)

Så vi är inte riktigt i mål ännu, men en bra bit på väg!

   Med stressfaktorn går det bra! Jag är inne på 3:e(?) veckan nu och det känns bra. Visst kör det ihop sig emellanåt men jag har blivit duktig på att stanna upp 5 sekunder, lägga om planen och andas djup o sen med ny energi lösa ”problemet”.

Så det känns kanon!


Niklas var hemma för 2 veckor sedan! Vi hade TRE dagar tillsammans =) Helt underbart! Det blev mkt mys, mkt prat och så bytte vi viktiga tankar med varandra!

Kändes verkligen sååå bra, när vi väl pratar så känner vi väldigt lika. Vi har bara olika sätt att hantera ”den” känslan! Men nu är det på plats o ja, min kärlek för honom just keeps on growing! Han är en fining <3


Nu till det STORA spännande och galet roliga som hänt på sistone! Hör på det här:

JAG OCH SHIRA GÖR GALOPPOMBYTEN!

Japp, du läste rätt! Min lille filur och jag har på 3 veckor lärt oss att galoppombyta =P

Vi började med att rida förvänd galopp på volten, sedan ställa om o lite överrumpla henne till byte. Funkade sådär, jag fick inte riktigt kläm på det. Men det gick, hon bytte rent på kanske 3-4 försöket! How I love my Pownie och how I älskar att ha en tränare som min!

Hur som, jag lekte lite själv med bytena fram till nästa veckas träning  då la vi in att vi skulle byta över bom! Tjlahopp sa Shira, jag fixar biffen med eller utan matte och med eller utan hjälperna!

Så vi bytte på korsen o tvärsen o med eller utan bocksprång =P KNASFIS! Fru Tränare stod bara i mitten o skrattade åt oss! ”Äntligen har vi hittat något som Shira tycker är kul att göra!”

Ja nog fasen gillade hon det, för hej va det gick det passet! När hon skulle få kvällsmat låg hon och sov, vilket typ aldrig händer. Så trött blev hon, inte så konstigt när man tar i för kung o fosterland på träningen!

Har tränat med bommen den sista veckan och i förgår och igår bytte vi 2 + typ 5 rena byten utan förvändgalopp och utan bom!  BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!

Fy fan vad jag älskar min häst! Hon är just nu MAGISK!

Tänk för 3 veckor sedan hade hon aldrig gjort ett galoppombyte med ryttare och jag hade inte en suck om hur jag skulle göra, dvs jag var oxå en bytes-oskuld. Nu, tadaaaaaaaaaa! Fröknarna Vi galoppombyter o MSV debuten känns inte så fjärran längre =P


Hur som, nog tjatat om de dära jäkla bytena. För övrigt då? Jo, hon har varit lite stel o trög i övrigt. Antar att hon precis som vi alla andra är lite novemberdeppig =(

I söndags tog vi iaf en lång tur i skogen och jag tror det var precis vad hon behövde! Hon lufsade på som bara den och traven var fantastisk! Frustade o njöt som bara den hela rundan!


 


Igår kämpande vi på med att hon ska vara med mig, kvick för hjälperna och ta förhållning o lyssna framåt. Varierande resultat i början, men efter hon fått latja lite byten gick det bättre!

Vi slutade och öppnade på korsen o tvärsen i ridhuset, travade med pytte steg o (försökte) länga med stoooora kliv framåt!

Det är verkligen vår stöttesten, satan va usla vi är på travlängning/ökning! Nåja, vi jobbar vidare på det =)

Ja, igår va ett sådant pass där jag verkligen inte ville hoppa av. Skulle kunna rida i all oändlighet när hon är så ball som igår! Älskade tokstolla <3


Idag var hon FANTASTIKT! Allt satt, lång o låg trav. Gick stadigt över till arbetstrav, öppna o sluta satt!

2 rena galoppombyten på första försöken o ja... Shit, i dag va "den" känslan tillbaka! How I love my Pownie!


 


Tävlingssäsongen drar igång den 14/2, det blir LB1 o LA1. Så nu är det bara att börja nöta in de programmen. Blir de klasserna vi får köra första månaderna, finns inte så mkt annat att välja på tyvärr.

Men det får gå, för till sommaren väntar ju nya spännande klasser!

Blir en ”liten” förändring inf denna tävlingssäsong också, men det håller jag lite för mig själv en stund till =)


Nu ska jag städa undan efter onsdagsmys här hemma! Lillebor & Martina har varit över på på traditionell bonde-midda =) Supermysigt! Dom är underbara dom två, var o en för sig och tillsammans

Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards