Alla inlägg den 26 januari 2015

Av madibasshiraz - 26 januari 2015 14:19


Spetsade Shiraz foderstart med havre härom veckan. Vi kände att vi behövde med go i henne än vad müslin gav, o ja, vad ska jag säga!? Uppdraget lyckades! Tyvärr man man ju inte skruva på o av det dära go:et vilket vi nu får "lida" lite för då FrökenNyfniken är back in town! 

I helgen lyckades hon med bedriften pajja boxdörren i ett sno hö trix! Toppen där lixom! Nåja, nu planka o lite nya skruv o spik sen va den saken biff igen!

 Däremot va det inte likalätt att fixa den andra biffen... Fröken Shira tröttnar på hagen framåt em och beger sig på äventyr! Hon klättrar likt en ponny mellan trådara o upp i stenröse o snår, vilket har resulterat i ett fint sår på vänster fram! Inget stort o farligt men dock ett 10 cm långt öppet sår! 

Bra jobbat TokStolla ❤️

Tvättar o pysslar om såret bäst jag kan, and she likes it! Riktig liten teaterapa är hon!

Står blixtstilla men "pekar" fint ned mulen på såret o tittar menande på mig:

Aj Aja aj! åh stackars mig matte! Ajajajaj! åh äpple, mums tack! Å så gott! Vart va jag nu!? Jo just det, Aj oj aj så ont jag har =P

Min älskade tokstolla! 


Kusin filmade lite i torsdags när hon var med! Här kommer lite smakprov på byten made by oss!

Enjoy!



  

Träningen i fredags gick kanon! Blev ett kortare pass eftersom mkt stämde direkt och då är jag o tränaren i samma åsikt att då behöver man inte nöta o tragga bara för saken skull! Bättre att gå in o göra det man ska, sen får man ledigt! Är så nöjd med Shira just nu (minus skadan då förståss!), pigg o glad och otroligt rolig att rida!

Hon får ett lungare pass i dag o på tisdag, men på onsdag drar vi igång igen! årsdebuten är näääääära nu, bäst att jobbbbbba påååååå!






Ovido - Quiz & Flashcards