Alla inlägg den 19 december 2015

Av madibasshiraz - 19 december 2015 20:07


Jag har tagit beslutet att stänga ner min facebook och avsluta mitt instagramkonto.

I fortsättningen kommer jag försöak uppdatera bloggen flitigt igen och ha den som dagbok över min & Magiskans (förhoppningsvis) fortsatta utveckling.


Det ligger mkt tanke o funderingar kring mitt beslut, men det det grundar sig i att jag förtillfället kanske inte mår så bra. Jag behöver fokusera på mitt och vad som får MIG att må bra och orka prestera. Ta bort att onödig press och stress! Hitta ett eget lugn och "harmoni"  i vardagen.

Jag har under 4 veckorstid gått med mer eller mindre konstat huvudvärk och flertalet migränattacker.

Läkarna ordinerara mig massa olika piller och vila, men jag känner själv att jag lite nått vägs ände... Så på måndag ska jag göra ett nytt tappert försök att få en läkartid och en utredning på vad som är fel och inte bara nya recept på fler piller!


Hur som, de senaste dagarnas "vila" har gett utrymme för tanke och jag har satt stopp för det gamla livet jag härjade runt i och kommer så smått kicka igång och förändra min vardag så jag inom en snar framtid mår bra igen!

Så att jag kan njuta av allt det fina som jag har runt omkring mig och att jag komma tillbaka till ridningen!

Tillbaka till Min Magiska och det som gör mig hel: dansa tillsammans med Shira <3

   Just nu är ridningen omöjlig, i varje travsteg känns det som om skallen ska expoldera... Just nu kan vi alltså bara skritt ao galoppera(i fältsits), utomhus. I ridhuset kan jag inte vara, jag blir illamående o typ kräks av volterna. Longera går bra, en liten liten stund. Sen kommer yrslen o illamåendet igen.

Så Shira går in på 5 veckans vila (3 var planerade)! Hon är typ lycklig men börjar bli rastlös och otålig, så vi behöver komma igång igen. För bådas skull!

Igår och idag var vi ute på små skrittturer, och vi blir helt tossiga båda två! Vi hör ihop och det är tillsammans vi ska vara för att må bra! Så enkelt är det!

Släppte henne i galoppen idag och hon flöööög fram över fältet! Bara en liten bit dock, men det fanns ordentligt tryck under hovarna idag och det känns lovande inf kommande träningsperiod. Men först måste jag komma iordning med mina issues, huvudvärken måste släppa och en plan för närmsta framtiden skall läggas upp!


MSV-debuten får nog vänta på sig lite till...tyvärr..Men tro mig, vi kommer dit, tids nog! Vi hamnade bara på ytterligare en liten omväg. 


Här på bloggen kommer jag iaf att uppdatera våra steg mot den drömmen, här kommer jag skildra våra träningar o vår vardag helt rakt o ärligt. Framgång som motgång, allt helt utan filter av någotslag precis som tidigare.


Så, välkomna att följa min o Shiraz resa mot MSV och vidare in i framtiden!


 

Skapa flashcards