Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

Verkligheten med min skada/sjukdom

Av madibasshiraz - 15 juli 2016 03:48


FAAAAAAN!!!

Den sista tiden, flera veckor tillbaka har jag mått så jävla bra! Inifrån och ut :) visst det har varit tuffa dagar, huvudvärken har funnits med i bilden, men under en övergångsperiod tänkte jag att det gick att leva med! Jag har ätit mina piller och hanterat min vardag. Varit nöjd och lyckligare än på vääääldigt länge!

Igår kom dock ett bakslag, en sån bitchslap rätt i nyllet som fick mig att snurra ett par varv, knäa men tillslut komma på fötter igen.
Anledningen; hoppträning! Eller egentligen, det har varit en tuff vecka, en dålig vecka rent sjukmässigt, men det som fick det att brista igår var smärtan efter träningen :(
Jag är nästintill löjligt rädd för att hoppa, ett räcke på 50cm kan få mig att skita knäck, men min Shira tycker det är så vansinnigt skoj att studsa över hinder, så jag tänkte; ok lets do this shit! För allt hon gör för mig, ska jag lära mig hoppa för henne Träningen i sig gick super! Shira är Magisk! Ord kan inte beskriva den galna kärlek jag känner till henne och som jag igår blev så tagen av! Hon är verkligen 1 på miljonen och
100% gjord för mig!
Vi tog oss an och igenom träningen med Bravur! Vi hoppade allt och Shira va sååå lycklig :) Jag var livrädd, blundade o grät mig över en del hinder. Men det är oviktigt. Likaså är det oviktigt att det säkert såg helt CPtoktigt och värdelöst ut, det viktiga är att vi gjorde det! Tillsammans! Hon för mig och jag för henne! Som man ska som ett team, tillsammans som ett ekipage!
Jag är så löjligt stolt över mig själv och henne, men framför allt så vansinnigt kär i min häst! 6år sedan hon kom hem o hon still takes my breath away <3

Nu då till bitchslapen, efter passet. Som ett brev på posten kommer smärtan o migränen! Jag hann inte mer än hoppa av innan helvetet bröt loss. Jag härdade ut, tog hand om min stjärna o snickesnackade med de störtsköna o helt underbara töserna i stallet men tillslut orkade jag inte mer. Begav mig hemåt i sakta gemak. Väl hemma brast det... Känslorna tog över och jag totalt bröt ihop i soffan... Grät som ett barn,så jävla frustrerad och kände mig som fastlåst i min kropp. rädd inf framtiden och orolig för hur jag ska lösa detta... Den euforiska lyckan över att ha kickat min rädsla över hoppnings ass, var som bortblåst. Istället fanns inget mer än 100% smärta på olika vis i mig...

Nu några timmar senare ser jag det lite klarare! Jag over did it igår... Vi är inte redo ännu, eller jag är inte redo! Min kropp är inte redo o min hjärna är inte "klar"... Jag har mer att jobba med innan jag hittar den där balansen i vardagen!
Jag är överlycklig för Igår, ångrar mig inte en sekund! Vi hade det löjligt kul tsm o vi ska göra det igen. Sen! Nu ligger prio 1 på att få vardagen att snurra igen! Hitta balansen i dressyr, vila och bus! Hoppa lite på helgerna, några skutt för skoj skull. Men mer orkar jag inte ännu, det är den bistra sanningen... Att jag inte kan lev fullt ut, det är sanningen, att jag måste bromsa, inte göra allt jag egentligen kan o vill, det är den jävla sanningen. Att jag för att ha haft det super kul tsm med Magiskan, eller familj o vänner, får betala ett ganska högt pris... Ett så jävla passigt pris, allt jag vill är att vara mig igen! 

JÄVLA PISSESKITS SKADA O SJUKDOM!!! Jävla jävla dig!

Världens finaste tjej! Min tjej <3

1på miljonen! Tack för allt du ger!

 

 

 

Knäckt! 

Men vi ska hitta en väg, vår väg genom detta.

Tillsammans ur detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards