Alla inlägg under oktober 2014

Av madibasshiraz - 24 oktober 2014 11:31


Vakum... Japp så känns det just nu! Fröken befinner sig i ett vakum.

There is no wat in and no way out. Fångad...


Jahapp, lite väl fasligt nära kanten... 

De sista dagarna har jag varit fasligt nära kanten. Mått som en trasig docka och haft svårt att ta mig ur sängen.. Lägg därtill ngn elakartad dum baskiluss som flyttade in i min kropp, huvudvärk frossa o värk i lederna! Ingen bra kompo så fröken rasade...

Så nu är det dax för en förändring. Så här kan vi INTE ha det. Nu måste jag tänka till, tänka om och göra rätt... För det här håller inte!

NU, inte imorgon, inte på måndag inte "sen" inte efter nästa ditt eller datt... NU Fröken Fransson NU!


Så nu, NU lägger jag om taktiken. Man KAN inte prestera på topp precis över allt, men kan inte vara Fröken Perfekt all over the place. Det är INGEN som tackar dig när din ork är slut. Det är dessutom inte en jävel som bryr sig på vägen dithän och det är inte en jävel som klappar dig på axeln när du väl krashat: "-Duktig Fröken, bra stressat, bra rusat, bra härjat för något som ingen ändå uppskattar och du... du siktade perfekt rätt in i väggen! Fint, bra!"


Nej, nu blir det ändring på det hela. 


Fröken har lagt upp ett strukturschema, ett "schema" eller kanske mer en riktlinje om hur veckan "ska" se ut.

För att minska all press, all stress. Det är är vad som behövs göras, det är HÄR jag ska lägga min energi för det är det HÄR som får mig att må bra! Jag har gjort ett för mig själv och ett för Shira... Det är våg stege mot framtiden!

Kommer något annat upp (typ bokslutsveckan eller typ midda med vänner/familj), ja då ställs den planerade aktiviten in helt enkelt! Man kan inte jobba till 6 tiden, fixa midda, rasta hunden, mocka o fixa stallet, trimma shira, träna, handla och DESSUTOM hitta på ngt annan "aktivitet"... Nej, det går inte... Inte varje dag i veckan, 4 veckor i månaden... PAUS! Eller det kanske går, vem ör jag att dömma det... Låt mig utrycka det såhär: det går inte för mig. Jag behöver lite paus i vardagen, lite lugn o ro och någon timme i veckan i soffan med Mr T o bara göra inget alls <3 Jag vill inte välja bort något från mitt liv, snarare tvärt om. Det är därför denna förändrig är nödvändig. Jag vill kunna njuta av det gör gör utan att behöva, inte sumpa allt för att jag stressar till nästa sak som måste göras.. Nej! Är jag hos Shira ska jag vara HOS Shira MED Shira. Likandant med min lilla Mr T. Han ska få sina långa promenixer varje dag, och han ska få sin hjärnträning o aktivering... Jag SKA få min träning o mina lata stunder på soffan. Livet är till för att levas, inte stressa igenom! PUNKT


Nog tjatat om detta! 


Förövrigt?!


Jo tack. Jobbet är kaos.

Jobbet är kaos. Varsel, nerläggnigar o massa annat mög som suger energi heeeela dagarna. Tankarna snurrar och det blir svårt att släppa det bara för att kl slår "dax att gå hem". Inget kul =(

 

Life as i knew it ör över. Männsikor är märkliga varekser.


Sunne är fortfarande typ 60 mil bort och jag hatar varje äcklig liten jävla mil! Japp så är det, simple as that. Jag älskar min N, mer än jag någonsin anat, men jag HATAR distansen. Jag hatar hatar hatar att inte ha honom nära. 

Vardagarna är jobbiga. Men det som är hårdast och tuffast för mig att vänja mig vid är att han har sitt liv där uppe och jag mitt här... Det vi har tillsammans är typ 2dgr i månaden, på sin höjd...

Det är svårt, så jäääkla svårt för mig!


Shira är en surpuppa! Antar att det är för att vi inte ridigt ordentligt på ca 1 månad nu iom sjukgymnastiken o att livet kommit lite emellen. Men Jag hoppas att lite uteritter, PWs och en upptrappning o dressyrtrimmet ska göra under på hennes humör! Inte heeelt osannlikt att det är min kassa sinnestämning som smittar av sig på henne! Får väl ta mig i kragen, om inget annat så för hennes skull!

Hon är iaf nyklippt och fin, hoppas det oxå ska hjälpa till med lite extra energi...


Förövrigt!? Ja ni hör ju... Inte fröken possitiv direkt....


Jag lämnar er dock med en super munter SUPER kommentar som kom helt spontant i veckan när jag, Tränarn o Fröken Klipp stod i stallet o snick snackade... Fröken Klipp frågade vilka klasser jag & Shira red och lite sånt, helt plötsligt tar Tränaren över och inflikar:

"- ... ja så nu under hösten ska vi börja med byten o träna in oss på medelsvår!"

Där stod jag, men skrapsår på haken o ögon stora som tefat! OK, if You say so! Medlevår here we come, in a year or two =)


Så med dom possitiva tankarna lägger jag ner datorn för ikväll! Ska se slutet på idol o sedan gosa ner mig i soffan ordentligt inf kvällens filmvisning på väktarevägen!



Skapa flashcards