Alla inlägg under februari 2018

Av madibasshiraz - 19 februari 2018 22:14


Aaaaahhhhh! Frustrationsnivån genom taket!!!

Måste tänka om, måste tänka rätt. Det är omöjligt att bara plocka upp där vi var förut, förut är nu så massa många år sedan så det är egentligen glömt o begravt... Nu gäller det att tänka framåt, tänk rätt o tänka nytt!

Stel, styv o klen x2. Mmm, jag o Magiskan är långt ifrån i form. Största jobbet ligger hos mig, att träna upp oss både. 100% på att lägga upp rätt plan för Shira o däribland hitta lust o energi att träna mig själv. Jag är mitt tjockaste och mest otränade jag någonsin. Vågen står på nytt "rekord" o kroppen i spegeln känner jag inte igen. Tufft. Det blir en tuff resa. En till...

Somnar med vemod i hjärtat. Men imorgon kommer med nya möjligheter!

Min klenfis. 8, nästan 9 månaders konvalesens. Det sätter sina spår. Men hon ska tillbaka, men älskade Shira la Biff!

Av madibasshiraz - 18 februari 2018 23:13

Det har nu gått 8 månader och 19 dagar sedan vår värld kapsejsade. 8 månader o 19 dagar sedan min Prinsessa fick fång, värdelösa jävla skit fång!
Nåja, omständigheter och fina stallkamrater räddade situationen och vi "kom undan" med lindrig fång. Jag har gjort allt i min makt och lite till och, håll tummen, vi verkar ha rett ut även detta kaos! Röntgen visar ingen förändring o Shira visar ingen smärta!

Jag har hanterat detta med hängslen och livrem. Jag har tagit det EXTREMT försiktigt och inte chansat på ngt! Det har varit en galet tuff resa, men för henne skulle jag göra om det igen på studs utan tvivel!

I dagsläget skrittar vi utan tidsbegränsning, men travar gör vi just nu 4x1 min per pass, det ökar vi upp successivt varannan vecka. Galoppen ligger på kortare intervall, men på samma upptrappningsfas!

Livet börjar pulsera i oss igen och just nu, tillsammans med henne, är det löjligt enkelt att vara lycklig!

I helgen har vi ridit ut, skrattat på lång tygel o bara myst! Vis kulle rida 50 min i lördags, men inte otippat nog hamnade vi vilse, och rundan blev 1.5 timme lång. Men jon kändes OK när vi kom hem, så ingen fara på taket! Idag tog vi det säkra före det osäkra, Svedje-rundan, den kan jag till 100%. 40 min tog det precis enlighet plan.

Veckan blir som följer, mån - ridbana, tisdag - tömkörning, ons - Martinamys(skog) to-ridbana, fredag till sön - Martinamys

En bra vecka ligger bakom oss, nu blickar vi framåt och gläds åt vad nästa vecka har att erbjuda!

Vi hörs!

Sista backen för helgen, den är ganska jätte lång men Shira är pepp!

Ovido - Quiz & Flashcards