Alla inlägg under februari 2011

Av madibasshiraz - 23 februari 2011 19:33


   Hon fyller tomrummet med glädje och gör saknaden lite lättare att bära… Hon busar, jävlas (!) o kelar med Matte tills allt det hemska försvinner, åtminstone för en stund! Hon är en ängel och med sina magiska svarta vingar får hon varje steg att kännas enklare att ta, var förlust lättare att hantera, hon gör helt enkelt livet betydligt lättare att leva =P

   Shira är bästa terapin! Har myst med min älskade Prinsessa både i söndags o måndags och igår stod det egentligen bästa bäbisbuset på schemat =) Fast det blidde inget med det tyvärr... får blir xtra mkt bus nästa vecka =P

   I söndags hade vi tömkörningspass! Travtempot skulle ”justeras” och galoppenfattningarna övas på! Det är en liten donna med humör kan jag säga, för huxplux mitt i en galant galopp sa det tvärstopp! Då va lilla BäbisBus trött och tyckte att:

-Såja Matte, då avrundar vi här för idag!

Jag var av en hel annan mening, för vi hade någon fattning till att göra…, Shira blev först ganska ilsk och gjorde vad hon kunde för att slippa mer galopp, men när hon varit duktig flicka en stund och gjort som Matte sagt fick hon till slut sakta av till trav och byta varv, för att sedan trava ner sig en stund! Det däremot är precis Shiraz melodi, lufsa på i lagom takt och bara njuta av livet =P

   I måndags vad det ungefär samma visa när jag skulle rida henne! Först skrittar hon på galant och när vi travar fram går hon på bra, men sen, sen serru kommer 4-års trottsen fram! Det slängs med huvudet, små bockas och så kör hon någon lightvariant av sin Lettiska dans… Inget avancerat alls, men hon visar ändå att hon vill vara med o bestämma på ett hörn!  Men efter att ha diskuterat saken i ngn minut om vem som bestämmer, ger sig Fröken Bråk och så går hon sådär fint som bara bästa BäbisBus Shira kan <3

   Borde kanske lägga lite mer krut på att arbeta henne från marken, så hon vet vem som är chefen i det här förhållandet. =P  Får nog be Tant Linn om expert hjälp på det området!

   Men jag är ändå glad att hon ger mig lite motstånd emellanåt det får mig att fundera, tänka och planera min ridning och hennes utbildning/utveckling lite mer! Har lagt ett varrierande och skojjsigt (!) schema för henne som SKA följas fram till den 1 April, tanken är att hon ska gå 4 dagar o få 3 helt fria och mysiga vilodagar i veckan! Dessutom ska varje pass inledas med 5min markträning!

Har satt målet att hon ska vara färdig med grundutbildningen tills den 1 April! Skritt, trav och galopp ska då fungera riktigt ordentlig! Sen får ska hon få 2 veckors härlig och välförtjänad vårvila =)

   

 ...with you to wrap my arms around I'll be just fine!



__________________________ 

 A perfect closure, that's all it was..

 "You said You loved me Your're a liar,

cause You never ever ever did baby!" 



Av madibasshiraz - 18 februari 2011 13:20


Du fattas mig, älskade farfarsgubben, du fattas mig...

Vaknade i en annorlunda värld idag =( Världen är helt enkelt inte den samma utan dig här hos oss... 


Shira har betytt mycket för mig ända sedan jag fick henne, men nu när du är borta kommer hon betyda så otroligt mkt mer... Jag kommer vara dig evigt tacksam för du gav mig chansen att förverkliga mina drömmar!

Den svarta lilla prinsessa uppe i stallet gör mig lyckligare än någonsin förr, varje dag jag är tillsammans med min Shiriz ska minnas och sakna dig! ...för varje dröm jag o Shira uppfyller tillsammans ska vi minnas och tacka dig för att du gjort oss till verklighet!

 Du finns med mig i hjärtat farfar! ...du finns med mig i mitt hjärta, always and forever...


Men du fattas mig, du fattas oss, du fattas världen...


[utan ord]

Av madibasshiraz - 16 februari 2011 11:27


"Life will take you places, to some you'll want to return

 - others, you'll wish to forget.

Life will introduce you to people, some you'll like

- only a few will stay a lifetime.

And there will be days when you'll stumble and fall

- only a few will end with you getting back up.

But every moment that ends with a single light,

remember who and what helped you get there."

 (Lånat citat från härligaste lillkusinen!)

 



              

Bilder från dagen då Shira o Jag skapade våra första underbara minnen tillsammans...

Ser framemot en framtid med 1000tals av underbara dagar som den!

 



...men... PAUS, STOPP, TIME OUT, vad som helst bara jag får en chans att hitta ro snart igen. Finner ingen ro ngnstans... På jobbet längtar jag efter att få gå hem, hemma längtar jag upp till mitt hjärta Shirizen, men inte ens hos henne finner jag ro nu för tiden... försöker sova men alla tankar som snurrar i min söta lilla skalle håller mig vaken =(

   Otäckt, läskigt och skrämmande hur allt kan vändas upp o ner på en minut eller två. Hur det ena kan leda till det andra, och hur, hur saker o ting alltid tycks ta slut att för fort och försvinna innan man hinner reagera... Men det är väl som Storasyster sa, att det gäller att njuta när det väl flyter på och vi har huvudet ovanför vattenytan för snart får vi kämpa igen! Hon visste inte hur rätt hon hade =(

   Sen är det ju en jävla "otur" oxå att Fröken Fransson aldrig aldrig aldrig någonsin lär sig heller?! Man kan ju tycka jag borde lärt mig mina läxor ordentlig vid det här laget... men nehepp, tydligen inte ;o) Bomschackalack, o vips så är tankarna där o snurrar igen! Det va kanske inte MaH's tentor det va fel på efterallt =P bara hopplösa lilla jag som envist vägrar lära mig och inse saker och ting...


"Can´t believe what I put myself through... Just to be around you."


Ja PISSONSDAG, det är precis vad det är! Är en himskans tur att det brukar vara långt långt lååångt mellan sånna här skitdagar! O sen är det en jäkla tur att jag har min älskade eLiOt som försöker pigga upp Matte så gott han kan! Sitter just nu med största delen ur han leksakslåda brevid mig ;o) Kommer med den ena leksaken efter den andra och hoppas att det ska göra Matte glad igen =P Han är det bästa som går på 4 små tassar, finns ingen som min egna lilla drake =P


  


Släcker ner datorn, blåser ut alla ljus o kryper ner under täcker och hoppas att imorgon blir en mkt bättre dag! Men det blir det säkert, nu när man rensat hjärnan o hjärtat lite! Om inget annat så får jag väl se till att det blir en bra dag, för så här kan vi inte ha det!!! Nix, det har jag ju lovat mig själv dyrt o heligt för längesen! Ser hur som helst framemot helgen och att få träffa och spendera tid med de som betyder mest för mig =P 


Av madibasshiraz - 13 februari 2011 20:20


PUST! Vilken jäkla pärs denna helgen har vart =S Många tankar, oroligheter och tuffa beslut... Skulle helst vilja vara utan allt av det, men så fungerar ju tydligen inte världen. Man får ta det onda med det goda, tur att jag hittat så mkt gott på sista tiden som hjälper mig igenom det onda som tycks dyka upp lite titt som tätt!


   Sällan jag har varit så glad över att helgen rusat iväg som denna! Fick tunga besked i fredags em om vår älskade Farfar =( Men som det verkar nu är det mer krut kvar i den gammla envisa mannen än vad både vi och läkarteamet trodde!

Som min underbara pappa sa i lördags när vi var o hälsade på Farfar:

- Vi ska inte ge oss fan på att denna envisa gubben inte snart är hemma o domiderar med sin rullator snart igen!

Så nu håller vi alla tummar, tår o tassar som vi har i familjen för att farfar snart är på benen igen... Vill för allt i världen inte behöva vara utan honom också =(

Så gamla söta farfarsgubben, lyssna nu på lilla mig o kämpa på ordentligt för vi behöver dig! Shiras morötter är slut, och du har ju inte sett mig rida henne ännu! Finns massa kvar för dig här, inte kan du lämna oss nu... inte inte inte!


Red inte Shira i varken fredags eller lördags, hade inte riktigt skallen med mig och då är det aldrig en bra idé att rida sin lilla Bäbishäst! Men idag var det dax, kastade på henne Johannas allround sadel (för att få lite bättre sits i galoppen) och begav oss in i ridhuset! Först var hon helt toppad! Skrittade på ordenligt och ville mest inte alls lyda Matte, men sen helt huxflux började hon lyssna på Matte! Galoppfattningarna gick kanon, fram tills dess att Bäbis bestämde sig för att nehe, nu tar jag inte ett steg till! Så ja, där stod vi... Mitt i ridhuset utan att varken komma framåt eller bakåt =) Ja, så är det väl med ett litet grinigt bäbissto =) Fick trixa mecka en stund, men tillslut fick jag henne att trava lite till i båda varven! 

   Suck, det var en pärs men så är det väl en alldeles egnen liten bäbishäst!

Antar att ridpass som detta är den stora charmen med att rida in sin egna häst, ena sekunden fungerar inget alls och nästa så sitter allt som en smäck! Ena sekunden vill man bara ge upp o nästa så vill man aldrig aldrig hoppa av henne =) Hon gör enorma framsteg bara från ridpass till ridpass, ska bli spännande att se vad som händer på morgondagens pass =) 


Ny vecka framför oss, får väl se hur den utveklas... Men jag tänker fortsätta hoppas, tro och envist intala mig själv att allt ordnar sig! When You want it the most, there's no easy way out. When You're ready to go and your hearts left in doubt. Dont give up on your'e faith, love comes to those who believe and thats the way it is! 


Was it you who spoke the words that things would happen but not to me?! All things are gonna happen naturally! Oh, taking your advice and I'm looking on the bright side and balancing the whole thing! Oh, but at often times those words get tangled up in lines and the bright light turns to night. Oh, until the dawn it brings another day to sing about the magic that was you and me! Cause you and I both loved, What you and I spoke o fand others just read of! Others only read of the love Oh, the love that I love! See, I'm all about them words, Over numbers, unencumbered numbered words. Hundreds of pages, pages, pages for words. More words than I had ever heard. And I feel so alive Cause you and I both loved what you and I spoke of and others just read of! And if you could see me now Oh love, love, you and I, you and I. Not so little, you and I anymore... And with this silence brings a moral story more importantly evolving Is the glory of a boy. Cause you and I both loved What you and I spoke of And others just read of! And if you could see me now...Well then im almost finally out of, finally out of. Finally de de de de de de de, well I'm almost finally, finally Well, I am free, oh I'm free! And it's okay If you had to go away. Oh, just remember the telephones Well, they're working in both ways! But if I never, ever hear them ring, If nothing else I'll think the bells inside have finally found you someone else. And that's okay! Cause I'll remember everything you say Cause you and I both loved What you and I spoke of And others just read of! And if you could see me now, Well, then I'm almost finally out of I'm finally out of Finally de de de de de de Well I'm almost finally Finally out of words!


Av madibasshiraz - 9 februari 2011 16:03


Äntligen onsdag o min numera är min "hästlediga"-dag!!! Eller ja, så hästledig det går att vara när man har en alldeles egen liten Pownie i stallet! ´

Har hur som helst bestämt att på onsdagar ska det bara mockas, fixas och mysas (lite snabbt) i stallet! Sen ska/måste/bör Fröken Fransson bege sig hemåt igen och ta hand om sin lilla vovve och bara ha det så där bra med honom! Va permiär förra veckan, och det va ju minst sagt succé =P Älskar min Pownie och älskar livet som hösttös men ibland kan det vara rätt gott o bara vara "ledig" oxå, utan att ha dåligt samvete för att man låter henne vila! Så det ska jag vara nu, alla onsdagar framöver =P


Fick ju hem nya dressyrgjorden i förra veckan, och surprice surprice så har Shira under tiden som den beställts och levererats hem vuxit ifrån den storleken!!! Ja nej, men TACK älskade lilla vännen!!! Så det va bara att dela med sig till Tant Linn av gjorden, och så får vi börja jakten på en ny i storlek 70 denna gången =P

   Nu ska jag inte gnälla för mkt, för jag vill ju att Fröken Shira ska växer på sig ett par centimeter till och biffar på sig ytterligare en storlek... Blir bara så frustrerad! Hela den nyinköpta garderoben av täcken är numera antigen för små för henne eller söndertrasade av allt bus i hagen... Typiskt oxå att det är sååå tradigt att shoppa nya täcken till henne... ELLER INTE =P Har redan nya vår kollektionen klar i huvudet, nu ska vi bara ha med oss budgeten oxå =) Hoppas att hitta lite HW fynd i GBG! Hoppas framför allt att nya HW Springcollection 2011 snart kommer till Sverige eller England!


Imorgon är det "uppladdning inför Göteborg"-dejt i stallet med bästa LillFisen! Fia ska ju ha den stora äran att passa Shira när jag är o busar i GBG! Så imorgon ska vi gå igenom alla rutiner och matscheman!!! Shiriz kommer garanterat få det för jäkla bra med Lill Fisen, även om jag kommer sakna min lilla Sessa =)

   Sen är det fredagsmys på fredag, schlager på lördag och söndagen planeras att spenderas med Shiriz och hemma i Arkelstorp! Sen har en vecka till "försvunnit =S Helt sjukt!  

   Red förövrigt ut med Shira i Söndags, tillsammans med Johanna & Isac och Linda & Svante! Det sällskapet ska vi rida med fler gånger kan jag lova! För första gången hade Shira både tempo och "puls" när vi var ute! Hon busade t.o.m TVÅ gånger!!! Inte illa för min Lettiska lilla Ånghäst!!! Hoppas på att få komma ut i skogen både lördag o söndag nu till helgen! Det är det bästa med hela hästlivet! En lååång härlig skogstur med de bästaste av vännerna!!! Life as i should be =P


      

   Oförglömliga dagar med min Afrodite!


Av madibasshiraz - 5 februari 2011 16:51


Schlaherlördag hos bästa Elin ikväll!!! Äntligen =P Nu är lördagarna uppbokade ett bra tag framöver! Så jäkla najs!!!


Sen ville jag bara att världen skulle få veta att jag har universums absolut bästatse BFF! Hon är en otrolig människa, matte till sin Kung Isac och styvmamma till min lilla eLiOt! Stans coolaste MakeUp-arstiskt och frisör!!! Mmm, som ni hör... Johanna is the shit helt enkelt!!!  Me Love You My BFF!


Inte för det har ngt med ovanstående att göra, men Bruno mars nya låt är det bästa som jag hört på bra länge =) Så Sorry Grannen, du får stå ut med den på repeat ett tag framöver nu!

Easy come, easy go, that's just how you live Oh take, take, take it all, but you never giveShould've known you was trouble from the first kiss Had your eyes wide open... Why were they open? Gave you all I had and you tossed it in the trashYou tossed it in the trash, you didTo give me all your love is all I ever asked cause what you don't understandIs I'd catch a grenade for ya Throw my hand on the blade for yaI'd jump in front of a train for yaYou know I'd do anything for yaOh-oh I would go through all this pain Take a bullet straight through my brain Yes I would die for ya baby, but you won't do the same..No, no, no, no-ohBlack, black, black and blue beat me till I'm numb Tell the devil I said hey when you get back to where you're fromMad woman, bad woman that's just what you are, yeah You smile in my face then rip the brakes out my carGave you all I had and you tossed it in the trashYou tossed it in the trash, yes you didTo give me all your love Is all I ever asked cause what you don't understand Is I'd catch a grenade for ya Throw my hand on the blade for yaI'd jump in front of a train for yaYou know I'd do anything for yaOh-oh I would go through all this pain Take a bullet straight through my brain Yes I would die for ya baby, but you won't do the same..If my body was on fire Ooh you would watch me burn down in flamesYou said you loved me you're a liar Cause you never ever ever did baby..

Grenate - Bruno Mars

Av madibasshiraz - 1 februari 2011 22:27


Hemma från en underbar kväll i stallet! Har äntligen hittat något som gör så att vanliga äckliga trista och tråkiga tisdagar tar sig lätt upp i veckans tre topp av bästa dagar =) Nämligen tisdagsäventyr med våra busbäbisar i ridhuset! Vi bygger upp massa olika läskiga små hinder till bäbisklubben (Shira, Nova o Sandi) sen galoppar o busar de för allt de är värda! Ser riktigt hur de lyser i deras små bäbisögon! 

   Underbart att se de leka och latja med varanda! Är så glad att Nova kom upp till oss så att Shira fått sig en riktig BFF hon oxå! Hoppas att Sandi kan få vara med o leka mer i hagen, nu när hennes älskade Bruttan har åkt! Synd bara att Shira har tendensen att vara riktigt jäkla bitchig ibland... Mmm, hon kan lätt förlora en vän eller så på sitt humör, men vi får hoppas lilla Nova står ut med Shiris aka The BlackBitch =)

   Så nu är det en lååång väntan till nästa bäbisbus!!! Fast det är klart, massa skoj ska iof hinnas med innan dess!

   Har fått hem min nya sadelgjord nu! Det blidde efter lång tids trånande och dreglande på nätet en Eric Le Trixerant =) Ska bli spännande att testa den på BäbisBus på torsdag! Hoppas hon gillar den, kan iofs inte vara värre än det lädermonster till gjord hon har nu!!! 


Har vatt en ganska najs tisdag för övrigt! Vet inte riktigt vad som händer, allt bara rullar på! Små pusselbitar trillar på plats allt eftersom, och nu... ja nu är t.o.m jobbet riktigt jäkla najs! Har haft riktigt mkt att göra hela detta året, bara att hoppas att det håller i sig! 


Bra dagar som de här gör dock att jag saknar min älskade Prins desto mer. Det är egentligen lite konstigt, tycker jag borde sakna honom mer dagar då det inte går så bra med Shiriz. Men det är precis tvärt om av någon märklig anledning... 

   Saknar hans mule mot min kind... Saknar hans gulliga och lite små puckade uppsyn när han tittade upp och gnäggade mot mig när jag ropade på honom ;) Saknar hans pigga ögon och hans pussefläck, hans gosepäls... Saknar, saknar, saknar min Prins helt enkelt. Va ju meningen att det skulle va han o jag mot världen...

Oavsett vad kommer jag aldrig förlåta dig för att du tog honom ifrån mig =(


      

Jag vet att du har det bra nu min Prins, men jag saknar dig här hemma =(

You and Me, always and forever!








Skapa flashcards