Alla inlägg under juli 2012

Av madibasshiraz - 31 juli 2012 22:43


1a Mollis träningen är avklarad och jag är, som vanligt, nöjd med vår prestation!

   Det var jobbigt, kämpigt, tungt, slitsamt o krävande med de där underbara travstegen som tillslut hittade oss och hennes minst sagt finfina galopp som är en fröjd att flyga fram i gör det värt att slit =)

Men det gäller att hålla sig till verkligheten och vi har mycket att jobba på, jag o Magiskan!


Vad gäller min del i vårt samarbete så måste jag bli starkare på ALLA plan! Min kondition måste förbättras lika så min råstyrka och kanske framför allt min benstyrka. Jag måste hitta ett jävla anamma i mig och jag måste våga kräva, inget mindre än, 100% fokus och engagemang från Shira!

   Hon är en kämpe och kämpar på som tusan (när jag väl rider korrekt vilket är en av hennes bästa egenskaper), men när hon når gränsen till mjölksyra ger hon helt upp och jag kan säga rakt ut att det är FAN inte lätt att bära runt 650kr i galoppa =S Det kräver sin ryttarinna och jag har antagit den utmaningen fram tills hon orkar bära sig själv! Jag måste kunna ge henne allt stöd hon behöver, vi ska inte falera pga mig och att jag inte tränar/äter/sköter mig som jag ska...

   Nej, nu är det andra puckar som gäller. Lika noga som jag är med shiras träning o kost ska jag bli med min egen!


Shira behöver som jag sagt tidigare, hottas upp och peppas upp. Det gäller att rida frammåt framåt FRAMÅT för allt vad tygeln håller. Få henne att stärka sig i vänstersidan (frakturbenet är forsatt försvagat) och bygga muskler att bära upp henne med.

Ytterliggare lite kilon ska bantas bort och läggas som muskler istället! Min plan på att dra ner på höet och lägga till havre o betfor känns än mer rätt idag än igår!

   Sen måste jag få henne att kämpa de där extra stegen och få henne att hitta orken att fightas tillsammans med mig och inte mot mig som det tyvärr blir mot slutet av träningen...


Summan av kardemumman: hon är Magisk o ger mig allt jag kan önska mig! Vi har en långväg att gå, det kommer att ta tid och massa tid och energi men å andra sidan så är det ju det som är hela grejjen! Att kämpa tillsammans, utmanas tillsammans och framför att att ha så här JÄVLA kul tillsammans som vi hade idag, trots svett, slit o skrik(mest skrik på mig själv för att jag bitvis red som en kratta!!!)!


Men efter en OP och efterkommande rehab kan jag inte vara annat än 100% nöjd med dagens träning!

Dagens + : Mollis raka/härliga/ärlighet vad gällande det stora arbete som ligger framför oss samt att hon tyckte att galoppen förbättrats och att Shira var betydligt bättre "size". 

Dagens - : jag är i betydligt sämre "ridskick" än jag trott. 


Nu ska jag somna som världens lyckligaste tös o drömma om att en dag få stå längst fram med en såndär blågul rosett i Shiras träns, ta täten i ärevarvet o visa upp världens i särklass abasolut finaste Lettiska Prinsessa som jag har fått den stora äran att vara ägarinna till!

   I absolutly and totaly adore You!


 



Av madibasshiraz - 29 juli 2012 20:09


Så då var semestern slut. Inte så mkt att säga om det mer än att DET SUGER =(

Men, det är bara att bita ihop o jobba på på dagarna för att sen precis som tidigare fylla kvällarna o helgerna med diverse äventyr med min Favorit o vänner & familj!

   Hösten är mao ord här och jag har så smått börjar planera inför min o Magiskans (pga skadan och operationen) förskjutna debut! Har nu hittat en lämplig tävling o håll i hatten och fram med kalendern: 2012-11-18 debuterar så äntligen framtidens blåärsekipaget Caroline Fransson & Fröken Madibas Shiraz hemma på Gärds Ryttarförening! Debuten går i LC:2.

   SÅÅÅ nu gäller det att lägga upp planeringen och verkligen kicka igång träningarna med start: omedelebums!


Moment 1 är att vår nya Fru Hovis kommer imorgon och slår på nya skor! Shira ser INTE bra ut (detta beror dock och absolut inte pga dåligt hovslageri, utan att hon slitit, växt o spruckigt galet mkt den sista veckan + att hon är 2 veckor över normal tid!).

Moment 2 är att ändra foder! Fröken ska gå på havre, hon behöver hottas upp lite så jag förlitar mig på stenåldersfilosofin att havre är massa bra o galen energi till kusarna. Så imorgon far vi till Granngården o shoppar havre! Betfor + mineralen ska oxå börjar ges daligen fr.o.m NU!

Moment 3 är en varrierad och välplanerad träningsstruktur. Det ska tränas (för intruktör) trimmas på banan, klättas i backar, hoppas(!), galoppas på vår nya galopp"bana", tömköras, PW:as, skogsridas och vilas.

Måste lägga ner lite tid för att få detta bra och välplanerat! Vill ju Magiskans absolut bästa!

Moment 4 är det knepiga... vi står inför lite förändrigar jag o min Magiska! Bara possitiva iofs, men ack så tungt beslut att fatta. Vänder o vrider och diskuterar med mig själv så jag blivit gråhårig. Men kan inte besluta mig! Är vi ett tävlingsekipage eller ett skogsekipage?! Det är nämligen det som är den stora och avgörande frågan! Efter att ha varit rehab/skogsekipage de senaste 100åren känner jag att det kanske så är dax att äntlign och verkligen satsa på tävlandet och se vart vi landar, jag & Magiskan! Vi vill ju sååå gärna få debutera(läs placeras oss i) en LA någon gång här i livet (och vännerna taggar oss inför att en solig dag starta en medelsvår klass, det får dock stå för dem!!!).

Mmm... livet är fullt av beslut! Är dock en lyckligtös och SJUKT tacksam för att jag förtilfället bara har kära besvär =)


Japp, thats the PLAN! Nu ska vi bara skrida till verket och fortsätta vår väg mot drömmen och magiska dagar som den i Vnslöv precis innan skadan!

 

   

P&R Vinslöv, en helt oförglömlig dag!  

 

Artonde November Tjugohundatolv 

Take Your Passion and make it happend!

 

 

Tävlingsdonnan M Shiraz   


Av madibasshiraz - 24 juli 2012 22:58


... i bilder!



Måndag: SOLEN hittade till Ovesholm! Sååå Fröken passade på att sätta ner rumpan i solestolen, rota fram HP-boken o njuta av solen ett par timmar! Därefter blev det galoppatur som hette duga med Töserna! Shira TOKGILLADE att ha en egen PK (personal kliare!) =) Ebba 5år red barbacka en stund på Shira efter galoppaturen (kan inte annat än att älska min Magiska!) Sen väntade Ove, Göra o Anders på oss... Spontangrillmysvinar-kväll @ dockhuset avslutade måndagen!

   

            


Tisdag:

KnasKlas passning stod på schemat! Så efter en tripp till tippen styrde vi Volvon mot A-town =) Eftersom solen även hittat hit passade jag på att njuat av den även idag.

Spenderade eftermiddan/kvällen med mina absoluta favvopojkar! Först lite kvällsbad/bus vid havet o sen grillat hemma i dockehuset! 

   

     

Jag hjärtar dig o det är sant! <3


2/3

Av madibasshiraz - 22 juli 2012 23:51


Mmm, då så... då drar vi igång SISTA semester veckan =( Inge hit alls, men jag tänker ignoerara detta faktum enda tills måndag morgon 06,15. Först då ska det gå in i min söta lilla skalle att det ska jobba jobba joooobbas! 

   Jaja, den dagen...den sorgen =P


I fredags var vi på Brio lekuseum! Det va jag, mamms, papps o goaste systerdottern Majken! Det blev en heldag tillsammans om ska minnas föralltid! Väl hemma tog jag det chill på soffan, planerade/strukturerade upp helgens badrumsprojekt o blev mer än glad när Favoriten ringde framåt sen kvällning =) Hämtade upp honom o en vän, dumpande vännen o sen avslutade vi veckan med ett glas Asti i soffan! Behöver jag tillägga att jag är världens lyckligaste tös?! Knappast va?! Men för att vara på den säkra sidan så gör jag det iaf, för att udvika ev. missförstånd lixom =P Så here it goes: JAG ÄR EN VÄLLDANS LYCKLIGT LOTTAD TÖS!


  Tog lååång sovmorgon i lördags efter försett Kusarna med frukost! Ca 13.00 drog vi oss motvilligt ur sängen! I just LOVE sovmorrnar =) Körde hem Favoriten, sen blev det en tur till stan för att handla färg o div. saker till badrummet o sen påbörjades projket badrum! Å idag, efter viss assistans från Far, har jag nästintill slutfört projketet! 

jag inväntar lite textilier som jag beställt + att hyllorna ska vitmålas! Hyllorna fixar jag imorgon, men mitt paket på posten kommer nog inte förräns i slutet på veckan =( Men den som väntar på ngt gott!

   Avslutade helgen precis lika bra som den startade! Favvomys på soffan till MammaMia efter en galet najsigt skogsritt med Linda&Calle! Mmm nej, det blir fanken inte bättre än så här =)


Sista veckan planeras att spederas i solen(som de har lovat ska skina på oss i dagaran TVÅ!). Sen ska det sista justeras i badrummet, Klas ska passas, Shira motioneras, eLioT skämmas bort och så ska det givetvis spenderas tid med vännerna o Favoriten Min!

   Det här blir en bra vecka, det känns i den dära lilletån!


Bjuder på lite sålänge bilder från helgens "renovering":


Före:

       


work in progress:

            


Nästin intill klart (minus det rätta lulllullet o vitmålade hyllplan!):

             


Återkommer med aktuella bilder när allt är fixfärdigt! Men jag är mer än nöjd så här lång! Man kan bara göra så gott man kan med de medel man har =)



   Nu, nattinatt =)







Av madibasshiraz - 19 juli 2012 23:23


Schup, då va halve semestern gången o jo... so far so good!

   Vädret sviker mig (o alla andra semesterfirare oxå för den delen), men med den faktorn borträknad så har jag precis sådär bra som jag så länge önskat!

Min Magiska Svarta är pigg, frisk o glad. Detsamma gäller för mitt lurviga hjärta! Jag trivs som en fisk i vattnet i "mitt" lilla hus som dessutom bara bättre o bättre! Femman har på bästa tänkbara sätt fått en ordinare plats på väggen o jag är omringad av de allra finaste vänner o familj! Demoner o hjärnspöken är vräkta o i utflyttningsfasen här ifrån! Dessutom o det som gör mig absolut gladast i den "civila" livet just nu är Världens absoluta Bästa Mr N, bara tanken på Favoriten får mig att le på det dära töntiga viset, få näsan full med fnitter o gumpen full med studs! Är en väldigt väldigt VÄLDIGT lyckligt lottad tös =)


 


   Denna veckan har dock varit sjukt oeffektiv. Spenderade måndagen på soffan, så oxå tisdagen. Onsdagen skulle spenderas på bechen, men det satte regnet stopp för. Idag har jag tillbringat tid med Elin och sen blev det tjejmidda @ my place. Imorgon blir det äventyr med Mor & Far o till helgen tänkte jag sätta igång projekt badrum! Nu får det vara slut på soggliggandet och dax o fixa&trixa och vara lite produktiv!


Shira har fått 2 vilodagar, ett tömkröningpass o ett dressyrpass på banan! Imorgon väntar uteritt, på lördag backträning o på söndag intar vi dressyrbanan på nytt!


Mm, life is good!

 

Av madibasshiraz - 16 juli 2012 11:19


Har allt en Tös kan önska sig! Someday has kommit ;)



   

Bästa före / efterbilderna på länge!


Av madibasshiraz - 15 juli 2012 15:35



&lrm;"Baby jeg var solgt li' fra start! Du var min drømmepige.

Fra stjernerne på himmlen, ingen tvivl du var min engel.

Og alle folk ku' se du var med mig, jeg var så fucking stolt.

 

Skat jeg elsker dig!"

1/3

Av madibasshiraz - 15 juli 2012 11:39


Så, då har första semester veckan passerat MEN jag har ju två moore to go!

   Denna veckan har varit full av diverse aktiviteter och om jag någonsin tvivlat på det tidigare är jag nu fullt övertygad om att detta är bästa livet!

Denna veckan har jag/vi hunnit ta en 6timmarsritt med Magiskan o Linda & Calle, fixat en trädgård till mig o Mr eLioT, allsångsmiddasmys med M&E, heldag i Falsterbo på Linda o Veronica&Siri, heldag i skogen med älsklings Papps för att rigga inför hans vildsvins-jakt med Norrlänningarna, torsdagsdejt med favoriten, sovmorgon, källstur till falsterbo för att se det bästa jag vet: öppna träningen, midnattssritt med Linda & Calle, fest tillsammans med Min absoluta Favorit o så klart PWturer o massa massa mys med Magiskan!

   Däremot har jag spendrat alldeles för lite tid med eLiOt o mina hjärnspöken har ätit upp alldeles för mkt tid o energi =S Så denna veckan ska det göras om och göras rätt på de fronterna! Hoppas att vädret skiftar, att det kommer lite sol  (eller iaf INGET mer regn) så jag o Mr eLiOt kan ut o härja i skogen o åka på kvällsturer till havet!

Vad gäller hjärnspökena så är det verkligen på tiden att jag lägger alla tvivel o dumma tankar bakom mig, för det finns verkligen inget som slår Favorit N!  

     

Falsterbo shopping, "rensning" i trädgården och paus på 6timmarsritten!



Nu ska det söndagsfixas på Kalvåkersvägen! Långtur med cykeln & eLiOt o sen önskar jag att det blir söndagsmys på soffan!

_________________________________

Don't let Your past ruin Your future!

   





Ovido - Quiz & Flashcards