Alla inlägg under augusti 2012

Av madibasshiraz - 22 augusti 2012 19:29


   

Terränghoppning på Gärds! Bästa hon, bästa vi!



           

PickNick med Töserna o Bästa Shirizen



   

Söndagsmys på stranden med FavoritPojkarna!





Av madibasshiraz - 21 augusti 2012 15:06


Oh what a weekend!

   Helgen(o måndagen) har, lixom de senaste veckorna, bara RUSAT iväg. Bor nu mera i min kära Volvobil o är alltid på språng ngn annanstans… Men det är iofs ett kärt besvär, så jag klagar inte, bara noterat att det är så det är =P


Helgen inleddes med att vi premiär hoppade terränghindrena hemma på Gärds på fredagskvällen! Sjukt läskigt, hela jag skakade, men samtidigt så galet rolig! Min Prinsessa är verkligen en kick-ass Prinsessa! Hon tvekade inte ngt nämntvärt, utan tog snällt hand om sin matte o tillsammans flög vi över stock o sten och genom vattnet i full galoppa! Tänk, att det är hemmaplan det! Lyllos oss lixom =P

   Efter en skakig o galen ridtur nattade vi våra älskade pownisar o styrde våra bilar hemåt mot dockehuset! Gillkväll stod på schemat o det blev en riktigt mysig kväll! Vi satt ute o flamsade o tramsade till långt in på småtimmarna =) Härligaste Töserna o Mr Favorit!


   I lördags var jag uppe med tuppen(Linda ngt senare!!!) för att ta ett tidigt morgon-trimm på dressyrbanan! Vi va, inte helt otippat, ensamma på anläggningen så vi trimmade på vars en dressyrbana! Hihih, det är lyx det!

Shira va bråkig, grinig o ganska så tråkig att rida till en början. Men jag hörde Mollis i min hjärna: framåt, ställ igenom och putta rumpan! Sagt och gjort, hon blev bättre efter ett långt o jobbigt pass… Men som sagt, det är ju hela charmen med ridningen, att svettas igenom sådana här ridpass för att en dag flyga fram på tävlingsbanorna o visa upp världens coolaste LettPrinsessa!

Efter pyssel o mys, åkte jag hem för att mötas av det sötaste lilla meddelande EVER hemma på soffborder! Tokgillar min Favorit, han gör mig verkligen gladast bara genom att finnas till   

    Hur som, sved om till lite finkäder o sen bar det av till Johanna&Dennis med familj! Kusin-Ida med familj va där o vi fick en trevlig eftermiddag tillsammans!  Sen bar det raka vägen till Vinnö, grillmys med Veronica&Siri stod näst på schemat! Det blev en lugn o mysig kväll, körde ut till Shira för att Natta kusarna o visa Veronica nya stallet! Det fick med beröm godkänt!


   Söndagen började som lördagen, uppe med tupen för att rasta Magiskan! Hästarna fick en lång o välförtjänt PW runt terrängbanan. Vi kollade in diverse terräng hinder och konstaterade att så modiga blir vi nog aldrig =S Inte jag o Shira iaf, Linda & Calle såg stundvis sjukt taggade ut!

Därefter bestämde vi oss för att i ca 30graders värme börja städa o rensa i hagen! INGEN BRA IDÈ… Sjukt varmt, jobbigt o frustrerande =S Men jag lyckades mocka största delen av ”min” hage, har en liten snutt kvar bara + att det finns typ 1miljon rishögar kvar att plocka bort…. Booooring!

Johanna kom dock o räddade oss med picknick framåt eftermiddan! SJUKT uppskattat, inte bara av mig o Linda utan även av min lilla Sessa som också var med på picknicken! Hon är det bästa jag vet!

Avslutade helgen med att hämta upp min Favorit i stan o åkte vidare till stranden. Badade med Eliot en stund och sen låg vi bara o hade det gott i ett par timmar! Tog med oss lite mat på vägen hem o myste ner oss i soffan innan det var dags att krypa ner…

   Mmmm, det är JÄVLIGT dumt o klaga! Är en väldans väldans lyckligt lottad tös!


Nu väntar en relativt lugn vecka, men sen drar det igång… September kommer bli en FULLSMOCKAD månad med diverse olika roliga, tuffa, skojjsiga o jobbiga säkert alldeles alldeles underbara äventyr! Så ja, just bring it on!

   Tjuvkickar igång September redan på lördag med lite holabalo-partaj med de Bästa! Wopedidooooo ;)

Av madibasshiraz - 21 augusti 2012 14:55

  

   SHIRA HAR FLYTTAT!

Jepp, jag har bestämt mig för att ”offra” en del av drömmen för att kunna satsa FULLT ut på träning och tävling för mig o Shira!

För tyvärr har jag INGA som helst tränings möjligheter där ”hemma”. Vi har en 20*40 ridbana iofs, men blir det en kall/snöig/geggig vinter så innebär det ju ganska så strama begräsningar för hur man kan trimma på den. Dessutom så kan jag inte köra till Mollis-träningaran då släpet är påtok för tungt både för min bil tillika mitt kökort och det saknar även vinterdäck =S

Så efter en lång o noggrann övervägning, fram o tillbaka, hit o dit beslutade jag mig för att följa med Linda & Calle till deras nya stall, som ligger 100m från Gärds ridanläggning! Där finns en helt GRYM terräng bana, 4(ja… FYRA)st dressyrbanor, en fin gräshoppbana(för dom som vill skutta!) o 2 stora grusbanor + ett stort ridhus.

Pricken över iet är att Mollis håller träningar där VARJE onsdag, så jag kan nu SKRITTA till mina älskade Mollis-träningar utan att köra olagligt o grejja med lastning och sånt meck!

   Har trivs kanon med att ha Shirizen hemma, o jag saknar redan att ha henne utanför mitt fönster ='( Men ibland måste man satsa lite för att vinna!

Dessutom så kändes bara tanken på att Linda snart skulle lämna oss där hemma grymt schåligt =S för vi har nämligen så galet roligt tillsammans med hästarna, hon o jag! Vi rider, tänker o filosoferar likadant vad gäller hästhållning och träning så det här, det här är början på ngt riktigt bra! Det känns i lilletån ;)


Är så glad över att jag fått "prova" på att leva mitt i min dröm! Nu vet jag precis hur jag vill ha det i framtiden =)

   Så miljoner TACK till snälla Malin för du tog "hem" oss när allt blev som det blev med den andra fd tvivelaktiga stallägar-människan!


Hur som, nu väntar det lite jobb framför oss, kul jobb iofs! Inte bara med träningen o hästarna utan även med att få stall o hagar iordning! Stallägaren har redan fixat hagen(ytterstaketet), men nu är det upp till oss att fixa med våra indelningar! Å så fort stallet är tomt ska det städas o sedan flyttas in med våra alldeles egna saker o lull-lull! Åh, det kommer bli så bra detta! Solsken!

   Vi älskar redan ”vårt” nya stall! det går inte en dag utan vi tittar på varandra o konstaterar att mmm: VI HAR DET FÖRJÄVLA BRA! eller i mun på varandra konstaerar genom vårt favvo uttryck "man kan ha det sämre" ;)


 

Av madibasshiraz - 8 augusti 2012 22:18


Mollis träning nr 2 efter OP'n är avklarad! Fröknarana är trötta trötta trötta! Men dagens träning va gaaaanska så mkt "lättare" än förra! Väckarklockan att Shira måste framåt framåt framåt har verkligen väckt mig ordentligt, en vecka med ENDAST framåt-träning på div. olika sätt har gett resultat! Hon va mer på idag än tidigare och idag kom vi till lite riding, mer än bara framåttänk som förra! (Not. dock att det fortfarande behövs massa mer framåttänk, men idag krampade iaf inte varendaste ynka muskel i benen på mig! Å det, det är alltid nått!)

   Jobbade mkt på att flytta rumpan o få henne at jobba genom hela sig! Skänkelvikning längs diagonalen, volter och galoppa!!!

   Galoppen är fortsatt vår akilleshäl, iaf galopp-fattingen, där driver hon med mig så det SJUNGER om det! Hon klurar, listar o fuskar så fort jag släpper efter minsta lilla, hon kräver verkligen max av mig där! Men det är kul, det är så jävla in i helskottas f%&¤ing kul!


Dagens +: att det blivit SÅN förändring på ynka 1 vecka!

Dagens -: beslut som ska ältas, funderas igenom o slutligens tas =S


    ÅÅÅÅÅHHHHH som jag älskar min Magiska! Hon är allt jag önskar o massa massa mer därtill =)


En liten travfilm från dagens träning!


Som ni ser, i galoppen har vi en hel del att jobba på! Men som sagt, det är ju det skojjiga med ridningen att övervinna preoblem o hela tiden utveckals! Solsken!


 


Har även idag tagit det sista steget inför höstens hästlivs-förändring. Men det är en annan historia som berättas vid ett senare tillfälle!


Nu ska jag krypa ner o drömma om galoppa, flytta rumpan och driva fraaaaaaaaaaaamåt ;)



Fnitter i nästan, studs i gumpen o volt i benen = Lykligaste Caroline!  

Skapa flashcards