Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

En nystart!

Av madibasshiraz - 21 augusti 2012 14:55

  

   SHIRA HAR FLYTTAT!

Jepp, jag har bestämt mig för att ”offra” en del av drömmen för att kunna satsa FULLT ut på träning och tävling för mig o Shira!

För tyvärr har jag INGA som helst tränings möjligheter där ”hemma”. Vi har en 20*40 ridbana iofs, men blir det en kall/snöig/geggig vinter så innebär det ju ganska så strama begräsningar för hur man kan trimma på den. Dessutom så kan jag inte köra till Mollis-träningaran då släpet är påtok för tungt både för min bil tillika mitt kökort och det saknar även vinterdäck =S

Så efter en lång o noggrann övervägning, fram o tillbaka, hit o dit beslutade jag mig för att följa med Linda & Calle till deras nya stall, som ligger 100m från Gärds ridanläggning! Där finns en helt GRYM terräng bana, 4(ja… FYRA)st dressyrbanor, en fin gräshoppbana(för dom som vill skutta!) o 2 stora grusbanor + ett stort ridhus.

Pricken över iet är att Mollis håller träningar där VARJE onsdag, så jag kan nu SKRITTA till mina älskade Mollis-träningar utan att köra olagligt o grejja med lastning och sånt meck!

   Har trivs kanon med att ha Shirizen hemma, o jag saknar redan att ha henne utanför mitt fönster ='( Men ibland måste man satsa lite för att vinna!

Dessutom så kändes bara tanken på att Linda snart skulle lämna oss där hemma grymt schåligt =S för vi har nämligen så galet roligt tillsammans med hästarna, hon o jag! Vi rider, tänker o filosoferar likadant vad gäller hästhållning och träning så det här, det här är början på ngt riktigt bra! Det känns i lilletån ;)


Är så glad över att jag fått "prova" på att leva mitt i min dröm! Nu vet jag precis hur jag vill ha det i framtiden =)

   Så miljoner TACK till snälla Malin för du tog "hem" oss när allt blev som det blev med den andra fd tvivelaktiga stallägar-människan!


Hur som, nu väntar det lite jobb framför oss, kul jobb iofs! Inte bara med träningen o hästarna utan även med att få stall o hagar iordning! Stallägaren har redan fixat hagen(ytterstaketet), men nu är det upp till oss att fixa med våra indelningar! Å så fort stallet är tomt ska det städas o sedan flyttas in med våra alldeles egna saker o lull-lull! Åh, det kommer bli så bra detta! Solsken!

   Vi älskar redan ”vårt” nya stall! det går inte en dag utan vi tittar på varandra o konstaterar att mmm: VI HAR DET FÖRJÄVLA BRA! eller i mun på varandra konstaerar genom vårt favvo uttryck "man kan ha det sämre" ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards