Alla inlägg under november 2016

Av madibasshiraz - 24 november 2016 07:52


eller kanske inte tillbaka direkt. För där jag redan harvat rundor vill jag inte harva ngt mer. Men en sak är säker, det måste ske en förändring o den måste starta nu!
Alldeles för mkt gammalt dom ligger o gror, alldeles för mkt känslor som "stör".
Så nu fortsätter jag den resa jag påbörjade i våras, men som lite hamnat på avvägar.
För när man, dom jag i våras, kände mig on top of my world, är det lätt att glömma allt jobb som faktiskt krävs för att vara där!
Så nu, nu bläddrar jag tillbaka några blad o tar vid där jag slutade.

1, jag duger! Precis som jag är: full av misstag, brister, okunskap o dåliga dagar! Men inom mig bor oxå massa kärlek, omtanke o glädje, jävla anamma o om så kräver styrka att flytta berg!
Aldrig mer vara elak mot mig själv!

2, Shira! Ingen mer stress eller ångest i stallet! Det är min frizon och ska så förbli! Tävling får vänta till jag är redo i själen, inte en sekund innan dess. Schema ska läggas, 2 vilodagar i veckan o det är OK! Vilan är inte pga av lathet eller att jag inte vill rida, utanför att samla energi, glädje o styrka att rida de andra dagarna. Kvalitet före kvantitet!

Det är en början. Kommer krävas mkt energi, men JAG SKA! För det lovade jag min blåa ballong!


Ovido - Quiz & Flashcards