Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Mollis träning inkl. filmer

Av madibasshiraz - 8 augusti 2012 22:18


Mollis träning nr 2 efter OP'n är avklarad! Fröknarana är trötta trötta trötta! Men dagens träning va gaaaanska så mkt "lättare" än förra! Väckarklockan att Shira måste framåt framåt framåt har verkligen väckt mig ordentligt, en vecka med ENDAST framåt-träning på div. olika sätt har gett resultat! Hon va mer på idag än tidigare och idag kom vi till lite riding, mer än bara framåttänk som förra! (Not. dock att det fortfarande behövs massa mer framåttänk, men idag krampade iaf inte varendaste ynka muskel i benen på mig! Å det, det är alltid nått!)

   Jobbade mkt på att flytta rumpan o få henne at jobba genom hela sig! Skänkelvikning längs diagonalen, volter och galoppa!!!

   Galoppen är fortsatt vår akilleshäl, iaf galopp-fattingen, där driver hon med mig så det SJUNGER om det! Hon klurar, listar o fuskar så fort jag släpper efter minsta lilla, hon kräver verkligen max av mig där! Men det är kul, det är så jävla in i helskottas f%&¤ing kul!


Dagens +: att det blivit SÅN förändring på ynka 1 vecka!

Dagens -: beslut som ska ältas, funderas igenom o slutligens tas =S


    ÅÅÅÅÅHHHHH som jag älskar min Magiska! Hon är allt jag önskar o massa massa mer därtill =)


En liten travfilm från dagens träning!


Som ni ser, i galoppen har vi en hel del att jobba på! Men som sagt, det är ju det skojjiga med ridningen att övervinna preoblem o hela tiden utveckals! Solsken!


 


Har även idag tagit det sista steget inför höstens hästlivs-förändring. Men det är en annan historia som berättas vid ett senare tillfälle!


Nu ska jag krypa ner o drömma om galoppa, flytta rumpan och driva fraaaaaaaaaaaamåt ;)



Fnitter i nästan, studs i gumpen o volt i benen = Lykligaste Caroline!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards