Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

... min helt fantastiska lilla Stjärna

Av madibasshiraz - 29 juni 2010 13:13


Nu har hon varit hemma i 1 vecka och 2 dagar och hon får mig fortfarande att tappa andan varje dag så fantastisk hon är!


Efter mer än ett års rättsprocess, bråkande, kämpande, hjärtekross och alldeles för få underbara stunder med min älskade Everth von Bus så har han äntligen fått galoppa rätt in i Trappalanda och lämna all sina smärta o allt det onda bakom sig. Känner jag min lilla ponnyhäst rätt så gör han nog inget annat hela dagarna där uppe än o galloperar o busar med småponnysarna!


Det sägs att allt har en mening... O även om jag mitt i allt elände inte alls trodde att det skulle kunna komma något gott ur detta så får jag faktiskt erkänna att jag hade galet fel!!! Meningen var att jag skulle rädda Everth från han förra appaddeödla till ägare o hjälpa honom ur smärtorna, för att sedan hitta min lilla lettiska prinsessa ute på Visingsö!


How I first meet my love:

Jag hittade en söt liten 3åring på hastnet.se som inte såg jätte mycket ut för världen, men efter att ha pratat med ägaren (underbara Stall Roepmke) så visade det sig att Shiraz nog hade den personlighet o de egenskaper jag letade efter hos Everths tronföljare... Hon var iofs bara hanterad i ca 1,5 månad och hade endast varit i Sverige i 2 månader. Men hon var sutten på i skritt och lite i traven. Jag fick paxa Shiraz i 2 hela veckor innan jag hade chans att ta mig upp till henne o när jag o Johanna steg in i ridhuset och såg mitt lilla underverk för första gången ekade WOOOW i båda våra små hjärnor! Shiraz såg allt annat än "inte mycket ut för världen", där stod en kolsvart liten Prinsessa med tippade öron o tittar nyfiken på oss! -Hej, jag heter Shiraz o vill nog bo hos dig!

Efter en fin visning av beridaren och lite show från Shiraz sida var det dax att säga hejdå o vi begav oss vidare på vår roadtripp... men ett nytt besök bokades in redan 3dagar senare! På söndagen var vi åter ute på ön o fick ytterligare en visning av Shiraz... jag hade velat fram och tillbaka under helgen hurvida jag ville ha henne eller inte. Mitt förra hästköp var ju allt annat än lyckat så att våga göra ett nytt satt långt inne. Jag var även osäker på hurvida jag skulle reda ut en alldeles egen unghäst... Men när jag såg henne igen och fick ett riktigt bra erbjudande av säljaren (2 veckors "prov" + att jag fick undersöka o besiktiga henne hemma av min veterinär) kunde jag inte motstå henne längre... Sen har jag ju en ängel till BFF (Johanna) som lovade att hjälpa mig med inridningen av Shiraz! Då fanns det inte längre några tvivel!

En vecka senare begav vi oss åter upp till Visingsö och hämtade hem min blivade stjärna! Och trots att lilla Shiraz aldrig sett en transport i hela sitt liv, trampande hon glatt rätt på transporten för att åka "hem"! Efter 6 timmars bil- och båtresa landande vi sent på lördagskvällen hemma i stallet. ÄNTLIGEN!


Nu en vecka och 2 dagar senare är hon klinik besiktag och export röntgad utan betydande anmärkningar. Hon fick med beröm godkännt av världens bästa veterinär Björn Rahm, och hon har redan charmat de flesta uppe i stallet!

Vi har haft en vecka fylld med transportåkning, spännande ridturer på banan, tömkörningsrunder i skog o ett välbehövt bad! Än så länge har hon varit minst sagt okomplicerad att hantera och alldeles alldeles underbar! Hon köper ALLT, nyfiken och glad och älskar att jobba! Hon är en riktig klippa!


Nu har vårt äventyr och vårt föralltid påbörjats... Ingen ska någonsin få ta min LillSessa ifrån mig!


  







 
 
Ingen bild

BFF

29 juni 2010 15:06

Hihi man blir ju helt tårögd när man läser! Finally är Prinssesan von Sula hemma och bara din!

 
Ingen bild

Caroline

29 juni 2010 17:22

Prinsessa von Sula! Helt underbart, jepp så får det bli ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards