Alla inlägg den 5 mars 2012

Av madibasshiraz - 5 mars 2012 20:56



Älskade Älskade hon <3  

Av madibasshiraz - 5 mars 2012 19:13


   Helgen som helhet genomsyras som vanligt av HÄSTAR och framför allt min otroligt Magiska Blanka Svarta! Finns igen annan som hon, verkligen ingen annan!

 

Det började med en härlig PW i skogen i fredags o i lördags hade vi ett dunderbra trimmingspass inför söndagens ”tävlingsdebut”! Kvällen spenderades med pizzakväll i stallet och iordningfixeri av hästarna!

Jag har länge sagt att Shira är det bästa som finns men nu har vi även konstaterat att hon har den perfekta manen att knoppa oxå! Finns INGET som hon säger jag ju!!!




Vid 10-snåret på lördagskvällen begav vi oss hemåt från stallet, pratade en lång stund med Mammi om lördagens ”händelser”, bestämde mig för hur jag skulle gå vidare o/men somnade trots allt med ett vemod och besvikenhet =(

Vaknade som en solstråle, kopplade på släpet och begav mig mot stallet! Kl 07,15 intog vi stallet i söndags morse, fixade det sista lastade bilen o släpet o begav oss mot Vinslöv för Pay and Ride!


 Mot Vinslöv i ett ekipage värdigt Världens Finaste LettPrinsessa!   


Väl på plats lastade jag ur min, för dagen gigantiska, Shira o konstaterade att ja… Magisk är det enda ordet som gör henne rättvisa!

Mammi o Papps var med som hästskötare och även Veronica med lilla Herman i magen va på plats och servade o hjälpte oss!

När vi väl hade fått på all utrustning togs pallen fram o vi hoppade upp o begav oss mot framridningen! MILJONER fjärilar flög igenom min mage, tänk här är jag äntligen på min alldeles egna finaste powniehäst på vår allra första ”tävling” o med de allra finaste närmast mig! Man kan inte önska sig mer än så, men dagen skulle visa sig att bjuda på sååå mkt mer!

På framridningen brydde sig inte Shira om ngt alls, hon va fokuserad till 100% på mig och hon gick som en klocka! Hon satte dessutom typ 90% av de få galoppfattningar vi försökte oss på! Hon var MAGISK!

   Pappa som inte sett mig rida på typ 5-6år stod vi staketet med ganska så rak rygg o såg ganska så stolt ut över att det stora svarta ekipaget på farmridningen va hans dotter o hennes Pownie! Bästaste han! Mammi o Veronica höll koll på när det var vår tur, o efter en härlig framridning var det snart vår tur!

   Jag måste säga, att det är en speciell känsla när man rider in i ett tomt ridhus genom de smala portarna o Shira frustar lite halvmysigt att ja –Nu är vi här!

Dressyrstaketet var upphöjda plan och bokstäver satt på höga vita cylindrar, men tro inte för en sekund att detta skulle uppröra min Fining.. Å nej, det som var lite halvläskigt va däremot dommarbordet, men det fixade min Modiga galant!

-       Då hälsar vi Caroline Fransson och Madibas Shiras välkomna in på banan! Caroline! Varsågod o rid!

HJÄÄÄÄLP!!! En miljon fjärilar spred sig i magen o ögonen fylldes med tårar, NU ÄR DET ÄNTLIGEN VÅR TUR! Allt bråk o tråk var som bort blåst o det var bara hon o jag nu, världen runt om bara försvann och det va bara hon o jag i galen harmoni!

    ÄLSKAR att dressyra! Halva programmet bara rann iväg o när det var dags för första galoppen (som tyvärr är höger) satte hon den nästintill perfekt! Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna så med tårar[läs:floder] rinnandes ner för kinderna red vi galopp delen av LC:2an avbrott o ny galoppfattning o JAVISST! den satte hon också, om än ngt sent, som om hon aldrig gjort ngt annat än galoppat! Älskade hon! Floden fortsatte mao!

Nästa moment, avbrott o snett igenom i ökad trav… GALOPP tyckte Shira o jag kunde inget annat än att le! Visst älskade vännen, du kan galoppa, men nu ska vi pyssla med lite andra saker! Okay sa hon o gav sig iväg i en ngt tveksam ökad trav! Jag vände upp, gjorde halt, hälsade adjö till domaren o fullständigt kastade mig om halsen på min Älskade häst! Vilken jäkla hjältinna till häst jag har! Så ut gick vi, med mig hängandes runt halsen i tooookgråt! Jag har aldrig varit så lycklig!

Efter ritten, lyckligaste ekipaget anfaller Pappa/dagen fotograf!


   Det coolaste grejjen va att även om Shira inte hade ngn aning om vad det handlade om, men så fort hon tog stegen in på dressyrbanan så taggade hon upp sig o gjorde sig så där extra fin! Hon verkligen älskar att visa upp dig, min finaste DressyrarStjärna! Det här mina vänner, det här är bara början!

 

Strax därefter, efter Linda & Ghanas fina ritt kom Veronica med protokollet! Eftersom jag insett att galoppen troligtvis inte skulle fungera, hade jag som mål + 50%, döm av min förvåning när jag får pappret o där är nästan 62%! WHAT?! Godkända på vår första prestation, återigen, det finns ingen som hon!

   Vinslöv var, precis som jag kom ihåg, en fantastik tävlingsplats, underbar personal och finfint ridhus! Så ja, om inget oförutsett inträffar flyttar vi nog fram den riktiga tävlingsdebuten från Glimma till Vinslöv den 31 mars! Vi är ju, uppenbarligen, helt redo!

   Bästa bästa livet! En helt magisk dag som jag delat med de som står mig absolut närmast! Inget kan slå detta!


   

Framridning

   

På väg in på banan!

    

Stoltast i hela världen över att hon är min! Min alldeles egna debuterande 62%are!

 

Väl hemma togs beslutet att jag skulle lämna Stall Wä Lyckor! 5min senare lastade jag Shira på nytt och körde hem henne! Så nu bor hon ynka 15steg bort från mig! Jag ser henne från alla rum i huset o på kvällen kan jag sitta i sängen o titta ut i stallet o slängpussa min Älskade god natt!

Så ja, återigen: 1 000 TACK till mina härliga hyresvärdar som gör det helt möjligt för mig att leva mitt i min dröm!


Man kan inte begära mer än det jag har just nu! Så sjuuukt ödmjuk inför att jag har blivit blessed med Shira, huset, nya stallet o alla riktiga finingar som är mig närmast! Jag är en väldigt väldigt lycklig Tös!


Älskade Mammi o Shira  

  

Nu firar vi nya möjligheter o äventyr med muffins o vin!


______________________________________________________________

”…om dom tror att dom har sårat mig, då har dom bara missförstått!”

Melissa Horn – Nått annat än det här


Ovido - Quiz & Flashcards