Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Tillägnat Fru SurTant

Av madibasshiraz - 7 maj 2012 21:36


Att världen är full av tvivelaktiga männsiskor konstaterade jag ju för ett par veckor sedan.. Idag ska jag ta tillfället i akt att dissa Fru SURTANT! SURTANTER som inte har ngt bättre för sig än att klagar på allt o alla som inte följer deras "normer" o regler och som inte tvekar en sekund för att tala om för hela världen att minsann inte är värld lort om man inte gör som de anser vara korrekt! Usch o fy o blä! Jag lovar här med världen dyrt o heligt att ALDRIG bli en surtant! Cross my heart!


Jag har ju börjat att så smått motionerat min Shira vid ett fåtal tillfällen á 5min... Har valt att gå med henne på den nyasfalterade banvallen ett par meter från stallet, för att unvika bubbliga steninga o snubbliga grusvägar till min nyopererade PrinsessShira! Å till saken hör att jag hinner knappt in på banvallen förräns det är dax att vända hem igen, 5min går nämnligen TOK fort =S

Där är en ridförbudskylt i början av banvallen, vilket innebär att RIDNING är förbjuden! Och det acepterar jag fullt ut, men när sen då surtantan ska på o skälla på mig för att jag o Shira är ute o går en ytepytte bit på banvallen... NEJ!!! då får Fröken nog! Följande trevliga grann-meninngsutbyte inträffade en solig lördags eftermidda mitt ute i ingenmansland!

   Tanten blängde surt på mig o fräste av:

- Så de skyltarna där bort gäller inte DIG eller?!

Varpå jag kyligt men med mitt absolut falskade sötaste leende svarade:

- Nej du, det gör det INTE! Som du ser RIDER jag INTE min häst, utan jag LEDER henne och det är ENDAST RIDFÖRBUD här!!!! Så ja, jag får önska dig en fortsatt härlig promenad o en bra dag!

Tanten mumlade ngt bittert o gick sin kos! Cacca vs SurTant 1-0!


   HAHAHA! Up Yours, Tanten!

Men, eftersom jag har ett fullstädningt bristfälligt självförtoende var jag tvungen att dubbelkolla så jag hade "lagen" på min sida! Å JO, det HAR jag! OM det även är förbud för ledande av riddjur ska det anges på tillägstavla! Allt enligt följande länk: http://korkortonline.se/teori/vagmarken/forbudsmarken/c14/

SÅ:

Bästa Fru SurTant, du får helt enkelt stå ut att dela banvallen med mig och min Kärlek i 2 veckor till!

Å om nu djur stör dig så frukstansvärt mkt bör du nog tänka igenom ditt val att bo på landet! 

Väl mött!


Dagens hiss går givetvis till min Älskade Magiska! Hon gör mig lyckligast i hela vida världen <3

   Kan inte för mitt liv begripa vad jag gjort för att förtjäna en Ängel som hon! Men jag tänker bannemej njuta av varendaste sekund jag har med henne, o det kan ingen surtant i hela världen ta ifrån mig! Hon är mitt allt!


I simply adore You my Love!

Fan vad jag har gått lös, varit hopplös, Varit en millimeter från förfall...
Sprungit som en halvdöd genom Malmö, Känns som jag gått under överallt.
Kanske var det tur, att jag föll så djupt...
För det var du som fick min fallskärm att vecklas ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards