Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Kick ass everything

Av madibasshiraz - 24 maj 2012 19:12


Sommaren har anlänt till Krstd o Fröken jag känner mig, ommöjligt, gladare än på länge!


Längesedan sist nu... Men dagarna o tiden bara rusar iväg!

   Massa roligt på "schemat" nu! Bl.a hjälper jag bästa Veronica att rida in hennes minst sagt otroligt coola JappeBabbeBus! Det går som på räls, och ja innan han åker på bete nästa onsdag ska han minsann va "färdig"!

Hur kul som helst och det är riktigt roligt att jobba tillsammans med Veronica eftersom vi i mångt o mycket har precis samma hästtänk! Underbara vän <3


Mhmm... Sen sist då?! I onsdags i förra veckan jobbade jag nere i Malmö och hjälpte till med årets bolagstämma! En av de absolut bästa jobbedagarna på hela året! =P

Väl hemma spenderade jag kvällen framför tv:n med pizza o gottis tillsammans med mina favvo pojkar! Sjukt bra start på ledigheten!

På torsdagen tog vi lång sovmorgon (efter utsläppet av hästarna) o sedan flyttade sötaste Ebba (5år) in hos mig! Vi kollade på Shrek, käkade godis o glass o drack massvis med saft!

   Vaknade till vad som skulle komma att bli världens bästa fredag! Återbesök för Magiskan stod nämligen på schemat o efter en helt galant lastning styrde jag Audin o Bojjen mot Näsum o bästa Mr Björn!

Väl på plats gjorde vi en snabb hältkontroll, resultat = svullen men ohalt! Ang. hältan så: ”thats life” för att citera Björn =)

   Han ville ta en röntgenbild o sen skulle vi vara klara, men nehe du! Eftersom där fanns lite förändringar på gaffelbandet o några andra ligament när vi ”upptäckte” frakturen, ville jag vara 100 på att de också läkt som de skulle! Så Mr Björn drog på smilbanden o tog fram sin ultraljudsmaskin! Resultat x2= FRISK FÖRKLARAD =)

   Japp, o ni kan ju lista ut resten… JEPP, JAG STORTJÖT! Älskade Älskade hon!

För att ge lite perspektiv på det hela kan jag säga att jag har hållt på med hästar sedan jag var 9 år (You do the math) o detta är första gången som jag fått glada positiva besked från en veterinär vad gäller skadad häst… de andra gångerna har det inte funnits något att göra för att hjälpa/laga hästarna =S Så ja, att Fröken jag kände mig lyckligast i hela vida världen är ju the understatement of this Year! Verkligen bästa bästa hon! Å framför allt bästa Mr Björn o Palle Brink som lagat henne!

 

Lyckliga lyckliga vi efter glädjebesked från Mr Bjrän Rahm!  


   Hem åkte vi, jag med världens största leende o Shira så där lite halvgroggig som vanligt efter vet.besöken Väl hemma släppte jag ut henne i nya stor hagen tillsammans med hennes nya polare Semlan! De fann varandra direkt o jag antar att det var deras största o gemensamma intresse för mat som svetsade dem samman ;) Sjukt gulligt par! Semlan en shettis  är 30+ o Shira maffioso halblod 5år, den ena svart o den andra vit! Olika till det yttre men sjukt likasinnade! Ganska skönt par faktiskt =)


     

Äntligen i nya hagen med nya superpolaren Semlan!  

 

Myskväll med töserna på fredagen o utgång på lördagen! Utgången blev sådär, det roligaste var middagen & drinkandet med Töserna innan utgången o sen när vi tillslut fick sätta oss i taxin o bege oss hem mot dockhuset! I söndags sov vi tooooklänge, sen swisch hem till Mammsen en sväng innan det var dags för premiärturen efter frakturen på Shira!

    Hade helt glömt hur stor hon kändes att rida och hur magiskt det var att sitta på hennes rygg! Om det bara finns en plats på hela jorden man hör hemma, så är det precis just där jag hör hemma! På min Älskade Magiskas rygg

   Somnade med världens leende på söndags kvällen! Kan verkligen inte önska mer än det jag har just nu!


   Rider min älskade magiska ca 15-10 min per dag! Eftersom fötterna är ganska slitna så håller jag mig på dressyrbanan. Vi tränar mkt förhållningar/halt och ställningar! Lika bra att ta det ”tråkiga” jobbet när man ändåså bara får skritta!

Resultatet är minst sagt varierande, framför allt så är de väldans tungt och segt. Men ja, dumt av mig att tro att man bara kunde plocka upp där man slutade… Så tillbaka till grunden, upp med Mollis pekfinger och TRÄNA GRUNDER TRÄNA GRUNDER TRÄNA GRUNDER!!! Ajaj Kapten o lets go ;)

   Hovis kommer på måndag så då ska galoppaskorna på och sedan ska vi minsann ut o jogga och bygga rygg/rumpa i uddarpskogarna! Åh, som jag längtar! Älskade Magiskan =)

 

Äntligen på plats där jag hör hemma igen!

Älskade vi <3



 Sommarfint i dockhuset! Ny plockade syrener! Tokgillar livet på landet =)   


Måndagshäng på stranden! Fikamys med jordgubbar

o årets första bad, för Mr eLiot that is ;) 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards