Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av madibasshiraz - 28 oktober 2012 18:46


Älskade Hårtussen är opererad och allt har gått bra! Han opererades förra tisdan (16/10) och redan dagen efter fick han komma hem! Det har varit mkt bandagebyten, medicinering o allmän vård av lilla voffen men det är ett kärt besvär så länge han lovar att fixa detta =) Han är låg, öm och en trötter! Antar att han har/har haft mega ont och att det är därför han är trött, så sov du min skatt! Sov så länge du vill och behöver ladda upp dina batterier igen, ladda på bra dessutom för du o jag SKA ha massa fina år kvar tillsammans =P Simple as THAT!

 

 

 

   Shira har fått lite halv vila under Storebrors OP och rehab tid! Vi har dock skrittat, busat alt. trimmat lite försiktigt ett par dagar men nu är det dags för att riktigt sätta fart och ställa in siktet på tävlingsdebuten i november! Det går med stormsteg framåt dit och det gäller nu att trimma trimma trimma så jag får de sista bitarna på plats!

Önskar att jag varit lite mer framme än jag är nu, men samtidigt kan man ju inte stoppa livet från att hända, Shiras förkylning, eLioTs OP och militärerenas träningvecka på A3. Allt har på sitt vis påverkat att vi inte tränat på EN HEL JÄVLA MÅNAD!!!! o trimningen har hamnat lite på efterkälke, men o andra sidan har vi hållit i gång så gott vi kunnat med PW’s så i helgen blir första riktiga trimmpasset! Då ska programmet börjas ridas igenom och ”sättas” i hivudet på både mig o FisenMin!

  I torsdags for vi på huppigupptäcktsfärd, Jag&Shira och Linda&Calle, vi hittade nya ridvägar och ja busade loss lite med våra små PownieHästar! PonnyGaloppaBus börjar bli Shiras Ess i rockärmen! She love’s it, och jag love:ar henne!

Hur som, påväg hem möttes vi hav hagel/regn/snö storm alla orkan! Inte lika najs, men där satt vi ändå, Humle&Dumle, med ett leende på läpparna skrattade, stojjade och mådde sådär tokigt bra som man bara kan göra på hästryggen tillsammans med de bästa av vänner! Jag är en väldigt lyckligt lottad tös!

 

Helgen har varit hur go som helst! Har haft helhelg tillsammans med Linda, vi inledde med EKO-mys, sen fredagshäng hemma i dockhuset (skulle joggat våra Powniesar, men det satte värsta skitvädret stop för), uppe med tuppen i lördags... swosch iväg till stallet för att inleda dagen med en lång skogsritt! Urmysigt, frost 4- o strålande sol! Sen for Linda till jobb i ett par timmar o jag hängde på släpen på bilen för att hämta hem lite mat till våra kära Kusar! Sen blidde det div. pyssel i stallet dvs mockning, mus-fälle.riggning, vatten o hö-fixeri mm mm ;) Deckade på Lindas soffa vid 22 tiden framför en dålig film efter pizza,- och godiskrängeri! 

Söndagen har bjudit på klippning av Shira, dundernajs trimmeri på banan i stråååålande solsken och allmänt mys med Team Bus!

   Mmm, man kan ha det betydligt sämre än så här =)

 

 

___________________________________

Balladen om ett brustet hjärta

eller nej, vänta... HELA Sarah's nya album!

Höstmys <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards