Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

confession of a tant

Av madibasshiraz - 1 augusti 2014 13:38

 

Det är okay att känna sig lite knäckt… det är okay att inte riktigt veta hur man ska ta sig igenom dagarna och det är okay att humöret svänger värre än Balder… Det som däremot INTE är okay är att tro att detta kommer vara förevigt, det är INTE okay att inte försöka, det är INTE okay att inte kämpa vidare.


Det är okay efter allt som hänt, efter alla kriser, alla försluster och omöjliga dagar att känna sig om en liten plutt här på jorden… Där är okay att gråta i duschen och om natten. Det är okay att inte vilja mer. Men det är INTE okay att tro att det inte går att fixa detta också… Det är INTEokay att tro att jag aldrig kommer le inombords igen.


Det är okay att hata tanken på att det aldrig blir som förut, för det är ju dagens sanning. Det blir aldrig mer som då, och jag kommer aldrig mera vara henne… Men någonstans i det ligger det en tröst också, för någonstans under dessa år har jag växt… någonstans har en styrka stor nog att flytta berg växt fram i mig. Någonstans mitt i allt kaos har jag hittat henne som jag kallar mig!


Hon är egentligen en riktigt jäkla glad skit, den där Caroline! Hon vill egentligen alla väl, men har tröttnat på alla inte vill henne väl… Hon älskar sina närmaste och skulle gå igenom eld för dem, de andra har hon lärt sig den hårda vägen att lämna åt lågorna att förgöra...


Hon kämpar med att klara sin vardag, en vardag som egentligen är fylld av lycka och kärlek… Men som också genomsyras av en känsla av missmod.  Hon vaknar o vet inte hur hon ska ta sig ur sängen, men de flesta dagarna somnar hon med känslan att hon vunnit högsta vinsten.


Hon har en passion i livet, som i andras ögon, kostar mer än vad den smakar. Men det är hennes bränsle, hennes healing och det som utgör den största delen av henne. Utan den vore det inte Caroline. HON ÄLSKAR SIN POWNIEHÄST, Hon älskar sin powniehäst högst av allt. Hennes powniehäst & Hon ska ta sig an det här livet tillsammans och längst vägen ska dom växa ihop till ett ostoppbar ekipage. Hon gör allt för sin Powniehäst.



Hon har bestämt sig för att:


Inte låta sig trampas på


Ignorera de som gör henne så illa, inte bry sig om vad som sägs


Tro på sig själv och flytta berg om så behövs


Fokusera på det som gör henne lycklig och de som får henne le


Hitta glädjen och viljan i vardagen


Låta Powniehästen göra det som Powniehästen vill, dvs  stärka henne i sig  själv och frigöra hennes mod


Hon ska låta sig älska o älskas


HON SKA FÖRVERKLIGA VARENDA DRÖM


~~~

...det som gör dig unik

finns i ditt sätt att vara

din styrka, ditt mod

och allt som du kan klara...

~~~




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards