Direktlänk till inlägg 30 september 2014

long long time ago

Av madibasshiraz - 30 september 2014 21:31

En låååång bloggpaus är förhopnningsvis över! Jag är lite besviken på mig själv hur jag prioriterat det senaste året, men hey, what to do! Det är bara att bita i det sura äpplet, komma tillbaka och göra det bästa av framtiden ist!


En av de sakerna jag verkligen inte borde ha prioriterat bort var bloggande! OJ, vad jag önskar att jag hade kunnat titta tillbaka på det här året/åren genom bloggens hjälp! Man glömmer så mkt och lätt o det hade varit kul att kunna backa mitt o Shiraz band genom att läsa gamla inlägg och på så vis verkligen förstå vilken förändring vi genomgått detta året!


Vi går numera på relativt stadiga 65% i LB, vilket är ett lyft på ca 5% sedan förra året vid den här tiden! % är dock inte enastående, det vet jag också! MEN det som är enastående är den förändringen i Shira som har skett i dessa 5%, hon vill jobba, hon är pigg o alert och hon ÄLSKAR att visa upp sig inne på dressyrbanan!

Hon är pigg o glad och det är måååånader sedan hon var sur och tvär och inte ville något alls! Hon är numera åter en glad Sess!

Små detaljer faller på plats hela tiden och jag ger mig fan på att de riktigt bra %en snart ska börja trilla in även för oss!

För någon träning sedan fick vi avslutnings orden att ”ni gör framsteg från pass till pass!” ”idag var det jätte kul och ni har varit jätte duktiga” och det är inte illa pinkad beröm hörrni!!!


Hur som, down to earth, nu under hösten ligger fokus på att få henne ännu mer stadig i formen, få henne aktivare bak och försöka få fram någon form av ökning i traven!

Den största förändringen ligger hos mig! Jag måste försöka gå ner min extra sambo-kilo och bli mer smidig i min kropp! Inte det lättaste när man är född som ett klumpigt kylskåp!

Nåja, långa promenade med min lilla Mr T och pilates pass 4 ggr i veckan och bättre mat så hoppas jag på att snart vara i bättre form och på så vis kunna rida min Svarta Skönhet ännu bättre!


Hösten började dock inte så kul =(

I mitten på september fick hon en märklig "sjukperiod".... Hon hade feber 2 dagar och sedan några dgar med förhöjd temp. Hon blev helt "off" ville inget, surade vid ridning o blicken var som död....

Och iom ovan nämnda possitiva förändring hos henne, lyssnade jag på henne till 100% och gav henne några extra dagar vila! Vi fick även ställa in hemma tävlingen då hon hade feber dagen innan tävlingen =(

Vill visa eller pressa min Shira att hon inte mår bra och när det inte är kul/går att rida just nu, JA NEJ DÅ SKA MAN INTE RIDA HELLER! Tävla ska vara kul för oss båda och jag vägrar pressa henne när hon inte är 100% fräsch!

Dressyr ska vara kul, ridas ska vara kul och hon ska kunna lita på att jag sätter hennes välbefinnande främst!

Så även detta årets tävlingssäsong tog ett snörpligt slut...

När hon efter ytterliggare dagar inte va kry tog jag ut veterinät till henne! Hon undersöktes nogrannt och behandlade henne med en mirakel spruta för nu är hon pigg som aldrig förr!

Men 2 veckors mer eller mindre vila har satt sina spår, jag tar det lite halvlungt med henne och trampar sakta men säkert igång oss mot vad jag hoppas och tror ska blir en kanonhöst och vinter!

Är såååå taggad för att trimma upp min kärlek o visa världen vad HON&JAG kan!

 

Dagens trimm på dressyrbanan där hemma gav mig en försmak om vad som komma skall och jag kan säga så mkt som I LIKE IT =)

 

   

Avslutar med 3 bilder från årets sista tävling!

65 resp 63% i LB1 o 2.

Det känns som en bra avslutning!

 

Ska försöka sammanfattad etta tävlingsåret oxå, med samtliga höjdpunkter o våra placeringar! men det får bli i ett annat inlägg! Nu vill Mr T ha lite Matte-love, och Matte-Love ska han få min lilla voffsing! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards