Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Lång JulaHelg

Av madibasshiraz - 23 januari 2015 13:35


Shit… massa många dagrasenda jag uppdaterade. En hel månad nästan exakt.


Mkt har hänt, extremt mkt har hänt. Vet inte vart jag ska börja egentligen, men vi börjar väl från början!


Pojkvän kom hem den 17 december <3 Vi började med att fira ”hem” honom med Pizza o vin/öl kväll tsm med Rille&Martina!

Sjukt trevligt o jag var nästan lite bakis när jag sedan gick upp till jobb dagen efter… Skit samma, det va sista dagen inf jullovet och dagen därpå drog Jag & N till Götet, för att INTE fira min födelsedag!

Kom upp till hotellet o finaste familjen hade busat till det och skickat upp en jätte fin blomma till mig som stod på rummet och väntade in oss! Älskade Ni!

Hur som 3 MAGISKA dagar försvann fortare än kvickt i Götet, jag blev ordentligt bortskämd av N och när vi väl var på väg hem bara svämmade kärleken över i mitt hjärta!

Jag är så glad för honom o alla andra som står mig närmast! Det är sjukt hur lyckligt lottad jag är på den fronten (också).

Hur som, julafton stod för dörren och LilleBror överträffade sig själv och alla förväntningar jag hade på julen när jag på julaftonskväll öppnar ett paket från LilleBror ochi det ligger MITT KANDAR!!!! Ett precis exakt sådant som jag drömde om! Rundsytt med lackad nogrimma! Mumsfilibabs!


 

*mums* VÅRT kandar!


Flög upp it stolen med orden ”är du heeeelt dum i huvudet”? Kastade mig runt halsen på Finaste Bror o grät en stooor skvätt! Shit Pommes vilken bror jag har <3

Juldagens spenderades på T-baren, jodåsåatt, fru tant va ute o svirade och det med besked! Hade svinkul! Rantade runt själv på Tbaren, hjälpte (eller kanske stjälpte) LilleBrors polare med raggningen o hittade på diverse hyss. Hade kebabdejt med Kusin o lillebror kl03,30 o efteråt delade vi en Cab hem! Hysteriskt kul, kommer inte ihåg när jag skrattade så mkt sist!

”Jag är minsannodar lite på pickaluren!” Hahaha, fy fan va kul vi hade!

Nåja, resten av julen är en enda lååååång myssyund med N. Massa timmar i soffan framför bra Tv o mkt gottis! Har lätt gått upp en 5kg, men det kan det vara värt!

Nyår spenderades med Sandra&Jesper och Mikael&Kajsa, ett trevligt knytkalas med massa god mat o många goa skratt! 2015 kunde inte börjat bättre, tsm med mina absolut favvopojkar här i världen!


Vad gäller Hon Min Magsika Älskade Sak, så har det gått sådär enligt planen. Hon har iaf inte trimmats ihjäl. Paus i dressyrandet har det blivit. Vi har haft lite väl många vilodagar egentligen, men ocå en del härliga PW’s och uteritter och däremellen ett o annat najsigt dressyrpass. Hade hoppats på mkt mer uteritter, men vädret har inte varit med oss om vi säger så =(

Träningmässigt känner jag mig ändå i fas inf 2015. Vi börjar med Lb:1 + La:1 fram till Maj, så det vi tränar på just nu är finslipning. Jag rider mkt serpentiner o volter för att få med mig henne, jag jobbar på halterna och så försöker jag envist med den ökade traven!

Där med INTE sagt att jag lagt målet om  MSV på hyllan, nixpix, vi tränar byten och har oss för fulla muggar! Tyvärr har Fröken bestämt sig för att INTE byta till höger! Jäkla MUPP!

Men det hör ihop med det jag jobbar mest på i ”finslipningen” just nu, att få upp henne på yttertygeloch bli av med hennes jäkla bogar *morr*. Dett aär ett återkommande problem som jag i framtiden måste vara benhård mot mig själv på att aldrig släppa i träningen, alltid tjata o gnata detta så vi aldrig mer glider tillbaka som vi gjort nu. Jäkla tradigt jobb att sitta o nöta, o så onödigt att behöva börja om gång på gång bara för jag är slarvig med jämna mellanrum! Skärpning Fransson!

  

Hade vårt första träningspass 2015 i lördagen den 10 Jan…. Efetråt va jag hur ilsk som helt på både henne o mig, men när jag får fundera en stund så kan jag inte kräva mer av henne just nu!

Eller jo det kan jag faktiskt, för hon behöver inte vara en sån jävla kärring när hon inte orkar/pallar/vill som hon var i lördags. Jag har 100% förståelse att det är knepigt med bytena och att det tar tid att få dem korrekta, det jag inte har förståelse för är att hon blir så muppig när hon inte kan/orkar… 

Eller vänta, jo det kan jag visst för jag är lika dan…. Men vi FÅR INTE göra så längre Shira, nej vi ska fr.o.m nu ta oss att knepigheter med ett, om så än tillgjort, leende och kicka skiten ur svårigheterna o lära oss tsm! Japp, så är det!

Vi har för höga krav på oss själva…. Alldeles för höga krav.

Sanningen är att vi i lördags genomförde vårt första kandarpass, öppnade & slutade med goda resultat, voltade o ställde igenom fint, fram,- och bakdelsvände utan större misstag och på slutet var traven riktigt trivsam. Vi bytte nästan klockrent åt vänster och fick till ett par byten till höger (bytte i sammasprång dock ngt sent bak).

Hallå yxskaft, det får väl fan vara godkänt?!?!?!? Det är OK att vara beginners, Frannson o Shira! Det är mer än okay, det är naturligt!

   Pass nr2 den dagen var dock i princip felfritt precis som pass no 1 dagen därpå! Pass No 2 i söndags var hoppebus i ridhuset, succé o Sess va glad igen <3


Så summan av kardemumman? Superkuljul =P

   Känner mig taggad inf vad som komma skall o jag vet att det kommer bli en kick ass vår om vi bara får hålla oss friska och hela!


Just de, glömde ju det bästa av allt! Min materiella lycka är total! Började 2015 med att tömma ”sparkontot” och äevn tömma hjärnan på många bekymmer genom att ÄNTLIGEN köpa mig en engen trailer! En alldeles dunder egen Cheval X-line, 2012 års modell med sadelkammare och alu-golv blidde det! Fy fan va lycklig är är för detta alltså! Känns som en sten släpps från mina axlar och äntligen kan jag fara o flänga på tävlingar precis osm JAG vill =) Åh, hallelulja moment!

   

VÅR trailer! Alltså Mitt & Magsikans alldeles egna trailer =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards