Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

veckorna som går!

Av madibasshiraz - 23 januari 2015 13:38


…eller rättare sagt: veckorna som flyger förbi!


Usch o pi, det går så fort nu att det knappt är roligt längre =( Allt bara flyger förbi och för första gången i mitt liv känner jag mig lite rädd för hur tiden bara försvinner.

Det är redan förbi mitten av Januari, det är en månad sedan jag o Älskling var i Göteborg vilket betyder att det bara är någon ynka vecka kvar med Honom här hemma innan det där jäkliga distans-möget ska dra igång igen =( Hatar att vara utan honom *morr*

Nåja, det gäller att leva i nuet och njuta var sekund han är hemma! Svårt bara när dagarna bara rusar iväg för oss. Den stora trösten i det hela är att tiden går lika fort tills han är hemma igen!

Mmm, ni ser, Fröken har lärt sig något iaf #ingetontsominteharnågotgåttmedsig #tänkpossitivt


Nåja, men Min Magiska Svarta rullar det på bra! Efter ”pisse”-träningen den där lördagen har hon varit stadigt fin! På träningen torsdagen efter (den 15:e) var hon fin. Vi fick till ett par riktigt bra byten, några medelmåttiga och givetvis ett par pannkake-byten också! Hur som jag väljer att fokusera på de som blev bra! Nyttig träning var det iaf. Vi kom fram till grunden i mina problem som pilot, jag blir för ivrig. Jag måste träna o tänka mer halvhalter innan momenten och jag måste lugnt o sansat rida in i byten(eller andra moment) som det är nu blir jag lätt ivrig/stressad o kastar in Min lilla Sess i diverse saker. Jag måste stanna upp, tänka till o sedan informera henne om vad som komma skall! Förbereda mig mentalt, halvhalt och sedan genomföra!

Mkt hjärngympa för Matte! Men, det gav resultat!

   På söndagen sen red jag samtidigt som Fru Tränare och ja, minsann o da! Fick ett par hjälpande råd på vägen och efter avslutat pass fick Shira frågan om hon äntligen hittat sin bakben!?

Med glimten i ögat tar jag det som en kompemang att hon var aktiv o fin, MKT tack vare att jag konstant i ca 50 min tänkte halvhalt, in med bogen, framåt,  halvhalt, in med bogen, framåt, halvhalt, in med bogen, framåt, halvhalt, in med bogen, framåt, halvhalt, in med bogen, framåt,  halvhalt, in med bogen, framåt etc etc etc!

Några byten trasslade jag inte till det med, utan jag gav mig efter fina slutor o öppnor, bra halter och ett jämnt fint stöd oavsett vilket varv jag var i! Bra jobbat, Magiskan Min! Bra kämpat!


Passen där emellen, dvs fredagsdiscotrim o lördags PW var också bra! Nothing att klaga på där inte!


Denna veckan har rasat förbi i 200knyck! Hade ett sånt där drömm pass med Shira i måndags som man bara kan drömma om! Det var heeeelt fantastiskt! Tisdagen var inte lika bra, men ändå bra! Jobbar mkt med grunderna just nu! Kul, riktigt kul för jäklar vilken skillnad det blir när man verkligen har henne "där".

Kul känsla att efter många års slit äntligen fatat vad det handlar om och hur det ska kännas #manleversålängemanlär.

I går(torsdag) va Kusin med i stallet och filmade oss. Tänkte lägga upp den här sedan när filmen är i mina ägo!

Ikväll väntas det fredagsträning och vi är taggade till tänderna!


22dgr kvar till debut! Bara att jobba på!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards