Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

Tappad Gnista

Av madibasshiraz - 20 februari 2015 11:43



Japp, denna veckan har varit tuff. Jag kan inte skaka av mig helgens tävling helt enkelt. Jag tänker såhär:

Shira har ju känts så bra, stabil och hyffsat ?där? inf tävlingen. Tävlingen var den roligaste EVER och vi kämpade på och, faktiskt, för första gången kände jag att jag RED inne på banan.
Jag tog beslut och red aktivt hela programmen. Kändes, om inte super, så bra!
Med detta belönades vi med: UNDERKÄNT!
Ja ni förstår?. Som Peder Fredriksson sa i RyttarPrinsen det va som att dra ut proppen i badkaret?. All energi bara var puts väck borta =(

För hur ska jag nu träna, om det vi tränat på hitintills INTE var ?rätt?. Hur ska jag kunna sitta själv o trimma om min känsla nu är så uppåt väggarna knas?
Nej, så i måndags fick hon vila (alltid vila dagen efter tävling!), i tisdags hade jag min "fina" ögonmigrän så det blev vila då med och i onsdags hann vi ut i skogen på en tur innan mörkret kom. Så mysigt, bara Hon & Jag <3
Men så igår var det dags för ett känslomässigt ångestladdat pass, att rida i ridhuset, att trimma! Tunga steg in, men väl uppe på hennes rygg blir världen som förbytt!
HON ÄR FANTASTIKT FIN! Jag sliter mitt hår om det är så att jag är så jävla fel ute, det måste vara den här vägen vi ska gå! Å jag vet att vi har en bit kvar, men nog fan är detta den riktiga vägen? Domaren måste bara haft en nål i ögat när vi red eller nått, för nej! Nej Nej Nej!

Nåja, pratade en stund med Tränaren i går också. Vi slog fast att vi skulle fortsätta på utstakad väg! Inget snack om saken, lixom =P
Vi lägger ÄNNU MER fokus på övergångar o kvickhet för hjälperna! Booom Booom Booom.
I veckorna kommer vi träna på ovan i ridhuset under olika former och på helgen ska vi ut i skogen o fräsa runt. Tar hjälp av Mr G och så ska vi ut och trava trava trava, kort långt, kort långt, skritt trav, galopp skritt, galopp trav, skritt galopp, galopp skritt. Ja ni fattar övergångar övergångar övergångar!

Sen får väl se på KRK om vi är 58%are, men i så fall är vi iaf skånes finaste 58%. Å det är ju alltid nått!
För ärligt, inte fan kan man ha tappat från 65 till 58% över en vinter där man dessutom varit fullt igång? Nej Nej Nej!

Nåja, tiden får utvisa?
58%-are eller inte? Hon är min stjärna och den starkaste lysande på min himmel!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards