Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

När drömmar slår in!

Av madibasshiraz - 8 mars 2015 20:17


Då sitter man här i soffan o fattar nada vad hände, var det verkligen så? Har jag gjort detta? Är blå på armen efter alla tjuvnyp, men jo... Idag checkade jag o Min Shira av en ännu en punkt på vår "livsdröms"-lista.


Så vart börjar man? Kanske från början va?!


OK, sista veckan med Shira har vatt najs! Jag har lyckast skaka av mig Sösdala o börjat blicka framåt!

Jag tror det var i onsdags(?) som allt bara släppte och jag fick sån jäkla gagster energi i hela kroppen, efter en sjuuukt tuff start på veckan! Energin var välbehövd o jag kände mig lycklig rakt igenom, fråga mig inte hur det gick till. Men så va det iaf =)


I Torsdags hade vi träning för Fru Tränare. Vi red INTE programmen utan vi red bara bitar ur dem och det kändes jätte bra! Eller nja, det var en överdrift. Galoppen kändes knas, men annars najs!

Fru tränare va nöjd och då ska jag oxå vara nöjd =)


Nåja, nu över till det där med livsdrömmen som slog in!

Idag styrde jag & magiskan i sällskap av bästa hästskötaren Mammi racis&Chevallen mot KRK. Vi skulle rida LB:1 samt LA:1

Fick en bra framriding o det kändes bra när vi intog coll.ring Väl där trixade o fixade lite o när det var vår tur att entra banan var jag taggad till tänderna!

Men då hände det, jag hamnade ur fokus, för någonstans långt bort hörde jag ur högtalaren "Madibas Shiraz är ett sto född -07, efter Madiba Laso, morfar Velvets och ägs av sin ryttarinna."

BAAAAAAAAAAM! Tårarna började bränna bakom ögonen för där o då inser jag det,

FAN! Vi gjorde det! Vi har tillsammans utbildat varandra och kämpat oss fram o nu gör vi det! Här sitter jag på min alldeles egna Magiska vackra Stjärna och ska starta LB med känslan att idag jävlar plockar vi hem fina %.

Jag väcktes ur tankarna när visslan ljöd, japp då var det dax! bara att samla tankarna och, lets goooooo!

Boooom, bam, paooww waaaa smack!

Lätt som en plätt va LB:1 klar och jag kastade mig runt halsen på min Magiska! Fy fan va kul vi hade, både inne på banan, på framridingen o all tid där emellan!  I LOOOOOOOVE YOU, BABYGIRL!

Jag skrittade av o sen begav jag o min shira oss mot vår släp, där började jag sadla av och fixa o dona när det ljuder i högtalaren:

"Caroline Fransson och Madibas Shiraz fick 18X poäng, 66% och det ger dem en 3 placerinng så här långt i klassen".

Varpå jag nästan skriker rakt ut, "Hörde du Shira! Fy fan va bra vi är!!!"

Samlade mig en sekund, tittade mig runt...nej, det va nog ingen som hörde =P Gosade in nästan i halsen på Mitt Magiska Guld o tårarna föll! Fy fan vilken häst jag har, vilket team vi har runt oss och fy fan vad jag älskar DETTA livet!


SIS kom med Flickorna, vi fikade en stund tsm med Fru Tränare som kom o stöttade oss idag o sen var det dax för LA:1, trodde jag, men först:

PRISUTDELNING TILL HÄST och lilla jag o min svarta pärla kom 5a!!!! Fattar Ni??!?!?!?!?!  Av 23st var jag o min Shira 5e bäst! Det är galet!

Så där o då kastades jag o Shira rakt in i den dagdrömmen som vi [läs jag] drömt om typ 1 000 000 gånger,

vi red rakt in på prisutdelningen! Vilken sjuk jävla känsla att sitta där på min fina häst o bara suga in att: vi duger, vi klarar detta och bara känna reeeeeen lycka! Magsiskt, pure magi <3

Sen fick vi köra ärevarv! Booooom, leendet på mina läppar har INTE försvunnit än =)

En livsdröm är så "avklarad", o fy fan vad det gav blodad tand! Mer mer mer!!!


Nåja ut på framridningen igen. 15 min till start.

LA:1 blev sådär, vi missade i den förvända galoppen och skänkelvikningen, vilket båda är koeff 2.

Så ja, ni kan ju förstå min förvåning när procenten landade på 63, nästan 64%

BOOOOOM, krossade förra PB i LA på 58% med 6 fucking procent!


Vilken dag! Vilken sjuk jävla dag!


Å nu ska jag sticka ut nästan lite, men vet ni vad?!

VI, JAG&MIN SHIRA, ÄR SÅÅÅÅÅ JÄVLA VÄRDA DET! Så jävla hårt inkämpade % och "framgångar"! 

Fy fan vilken MAGISK dag, ge mig massa många till sådana, please =)


Här kommer lite blandad kompott av bilder, Mammi var ansvarig för fotograferingen och Mammi är typ bäst på typ allt men fotografering.. Nej, det blir sådär! Men jag älskar dig ändå Mamma <3

       

     


Nu ska jag krypa ner och försöka sova, hur nu det ska gå! Still up in the blue!



 
 
TTMgirl

TTMgirl

8 mars 2015 21:05

Å så fina bilder :)

http://TTMgirl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards