Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Galopperar in i framtiden!

Av madibasshiraz - 16 juli 2010 23:20


Imorgon är det en månad sedan jag hämtade hem min lilla Shira o idag tog vi vår första galopp ute på vallen! Gisses vad flickan min kan galoppera, ville verkligen inte bryta av till trav... o även om hon tappert kämpade på i några varv så fick vi till slut ge oss o trava ner o sedan gå in i stallet o mysa mysa mysa ;o)

Ja vad kan man säga, tjejen min än endast hanterad i 2 månader o nu flyger vi fram ute på vallen! Vi har iofs fortfarande vår lilla säkerhetslina o Johanna i mitten, men det räknar vi med att snart klara oss utan ;o)

Sammanfattningsvis så är jag en mycket mycket lycklig ägare till stallets coolaste unghäst ;o)


Vilken avslutning på sin första semester vecka!!!


Har hunnit med Falsterbo oxå! Det blev 5 galet underbara dagar där nere med BFF Johanna, sen fick vi ju fin besök vår egna lilla Haggs på lördagskvällen. O gissa om tanten blev chockad över partyt på campingen... Ja, man kan ju säga att vi med våra 25år höjde medelåldern REJÄLT! Jess, jag kunde nog fasiken va mossa till de flesta små flickorna som rände runder där. Usch o fy! Det är tur att man har mognat det senasre året! Vi (BFF'n o jag) ber härmed officielt om ursäkt för fjolårets Falsterbo!

I år fokuserades det ist på SHOPPING, SHOPPING, SHOPPING o en tur till stranden + ett litet besök till Linda o Choco på SM o EM på Bökeberg! Kan stolt berätta att de kammade hem både SM o EM guldet! Grattis till er, det är ni väl värda!

I år shoppades det ett par nya Gerseni ridbyxor (ja! det där assnygga jensridbyxorna är nu mina), HWtäcke, vita luddbenskydd, 5kg godis o lite annat gott o blandat till Shira! Fattigt i plånboken men en sjukt bra semestervecka att minnas 4ever!


Sen dess har de hunnits med gillkväll i stallet, snackekväll på Veronikas altan o massa annat mys! Semester is the shit, helt enkelt! Det är verkligen dumt o klaga när man har det så här bra!


Känner mig taggad inför resten av sommarens äventyr, fortsättningen av inridningen av min alldeles egna 3åring och ja...lite annat hemligt som är på G!


Läggdax nu, imorgon är ska jag få leka frisörassistent med tärnorna till Johannas brud! Alltid lika kul att få hjälpa till!


Natti Natti





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards