Alla inlägg den 31 juli 2010

Av madibasshiraz - 31 juli 2010 22:38



Det kan inte sägas för många gånger, det kan inte upprepas tillräckligt för det är verkligen en omöjlighet att förklara exakt hur glad jag är över att den svarta lilla lettiska prinsessan är min, BARA min! Det sägs att allt har en mening, och efter regn kommer solsken! För första gången på väldigt väääldigt länge är jag beredd att hålla med! Efter år med tråk o bråk och hemska, utkassa o fullkomligt knäckande dagar är det äntligen över! Varje dag i stallet är som en liten tripp till himmeln! Varje ridtur med Shira gör att det var värt allt, alla tårar o allt bråk! Utan allt det, hade hon nog aldrig stått här hemma nu o utan allt det hade inte Everth äntligen blivit kvitt all smärta... Nej, allt har en mening o Shira är min mening ;o)


Inridningen går framåt, och det med stora kliv! Idag var vi på premiärtur i skogen, idag flög vi solo! Inga hjälplinor eller bäbissnören, nej idag va det jag o Shira mot världen! Vi hade iofs Johanna o Isac med oss för moraliskt stöd, men vi skötte oss själva! 20 min skritt i skogen, och ett möte med bil för första gången! Shira rörde inte en fena, traskade raskt på hemåt... Hon är en klippa o lite av en shopoholic! Idag invigdes nya ridflugtäckes, nya luvan och på måndag ska vi äntligen få åka o hämta hem nya sadeln! Bara det bästa är bra nog till henne!


Imorgon är det tömkörning på schemat! Lite märklig sysselsättning om du frågar henne, men hon köper det snällt och gör som matte vill! Längtar till måndagkväll när jag äntligen får rida henne igen!


Caroline [hjärta] Shiraz

  


Ovido - Quiz & Flashcards