Alla inlägg den 16 november 2010

Av madibasshiraz - 16 november 2010 10:02


Äntligen tisdag, uppskattar hur dagarna tar slut en efter en och att dagarna snart blir till veckor o att det kommer att kännas lite bättre för varje dag som går!

Det ju redan blivit tisdag, ny vecka och framför allt nya tag och äventyr!

Lägger tråååkhelgen bakom mig, och blickar framåt som så många gånger tidigare! O än så länge finns det ju faktiskt inget jag inte klarat av hitintills!!! 

Den första downen på väldigt länge, men jag har ju Shirizen, eLioT o vännerna att wrap my arms around o då vet jag att allt blir bra igen! Vad vore jag utan er?!?!?!?

 

Det ÄR en kanon höst detta, och det kommer att hålla i sig det är jag toksäker på!


Helgen inleddes hursomhelst med en härlig migrän i fredags kväll/natt o som höll i sig hela lördagen… Lördagskvällen blev som förväntad, visste vad som var på gång, hoppades iofs på raka motsatsen (för det här var speciellt för mig!), men sen spelar det igen roll hur förberedd man är. När man hör sanningen är det ändå tufft o kallt… Hade ju som sagt lovat mig själv att aldrig mer hamna här igen, men volá så är man där iaf… Hade nästan glömt känslan av paniken som infinner sig när ögonen fylls med tårar, och när det inte går o få fram ett ljud… So mutch for my happy ending =P

  

   Hur som helt... Efter en lång natt vaknade jag upp till söndagen den 14e november. Dvs precis två år sedan min älskade Everth blev min, o nästan på dagen 6 månader sedan han försvann för mig...

Hade total panik i kroppen när jag vaknade, helt obeskrivligt hur jag kan sakna honom…

Shirizen är underbar o jag är evigt tacksam att hon är min, men jag saknar min Eveth, jag saknar min Everth så… Saknar min stora pojke, saknar hans mule mot min kind när allt är så här tungt, saknar min Fighter att kämpa med, för det är inte alls samma sak när han inte är här…

Men han har det bra nu, o jag får försöka klara mig här utan honom, även om det är svårt, så in i helvetes jävla svårt ibland…

   Han är för alltid i mitt hjärta, föralltid i mina tankar, han är för alltid min Prins och min otroliga Fighter!

Önskar så att det funnits ett sätt att få ha dig kvar här hos mig utan allt ditt onda, önskar så att det funnits ett sätt att få alla våra drömmar tillbaka, önskar så att jag slapp vara utan dig…  Men jag får nog börja lära mig att leva med och hantera saknaden av min älskade Everth, för den kommer nog aldrig att försvinna.


  

 

I see Your face in my mind as i drive away,

Cause none of us thought it was gonna end this way...

 I cant breath without you but have to...

I dont know what to be without You araound,

I cant breath without you but have to...


  

   Tog en paus från alla tankar i söndags och åkte upp till Shirizen för en tur i skogen för att rensa alla tankar som snurrar runt runt runt i hjärnan… Blev iofs ingen skogspromenad, utan en hel eftermiddag med hästsnack o löshoppning! Helt perfekt och just vad jag behövde!

   Nu är hon är väl inte den främsta hopptalangen (än så länge) i stallet lilla Shirizen, men hon gör det Matte ber henne att göra och med massa glädje! Hon är fantastisk! Dessutom var hon ”ledar” häst till Sandi också, och i sann Baloo-anda lärde hon Sandi precis allt hon kunde!

   En kanondag helt enkelt! Dagen med Shirizen o alla underbara människor i stallet var mycket välbehövligt och som vanligt helt underbart! Eftermiddan fick mig på andra, nya, bättre o gladare tankar och det är de tankarna jag tänker fokusera på! Mot nya äventyr med mina hjärtan ;o)

   Shira ger mig mängder av kärlek o leende varje dag! Känslan i fredagskväll när jag ropade på henne o hon kommer gnäggandes mot grinden är helt obetalbar. Den varma känslan lever jag gott på länge i allt det andra mindre roliga.


  

Cacca [hjärta] Shirizen



Taylor Swift, och framför allt White Horse har rullat mkt på sista tiden… Fantastiskt album när det är så där lite småknepigt i livet ;o)


” Say you're sorry,

that face of an angel Comes out just when you need it to

As i paced back and forth all this time

Cause I honestly believed in you

Holding on the days drag on

Stupid girl, I should've known I should've known

 

I'm not a princess, this ain't a fairytale

 I'm not the one you'll sweep off her feet

Lead her up the stairwell

This ain't hollywood, this is a small town

I was a dreamer before he went and let me down

Now it's too late for you and your white horse To come around

 

Maybe I was naive,

got lost in your eyes And never really had a chance …

Happy endings, well now I know ”

Ovido - Quiz & Flashcards