Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Where is the soft voice I once owned?!?!

Av madibasshiraz - 23 januari 2011 22:50


Söndagkväll... Har en galet skön helg bakom mig! Härlig BFFkväll hos mig i fredags o en lyxdag på soffan efter en underbar förmiddag i stallet med Shirizen i lördags! O idag, idag har det varit kalas hos bästaste kusinerna i Färlöv! En kanon uppladdningshelg inför nästa helg, det är nämnligen då det händer serru =P


   Har spenderat mer tid i soffan framför TV:n än min sammalagade "lediga" tid på ruskigt länge, och efter ha sett typ 5 romantiska komedier är jag mer övertygad än någonsin om att allt kommer att ordna sig! Just nu är jag (i filmvärlden alltså) ngnstans efter allt trubbel och tvivelaktiga beslut, när livet äntligen tycks börjar rulla på som vanligt igen och precis INNAN the happy ever after! Ja nej, så att det är bara att chilla på och vänta på att filmen rullar vidare =) Good thing comes to those who wait! Så jag väntar väl då, det har ju ingen dött av =P


   Tömkörde Shira i lördags... Ville få upp lite tempo på henne, men ja det är ju nästintill omöjligt! Min coola lilla 3åring tar allt med ro! Så när långpisken snärtar bakom rumpan viftar hon lite gulligt på öronen o traskar lugnt vidare i sitt själv valda tempo! Just just got to love that girl!!! 

   Fick hur som helst upp ett par bra travsteg på henne, men galoppen är det inte mkt att göra åt alltså! Får vänta till vallen är "galoppvänlig" då får jag ta ut henne på ett äkta skånerace där ute, det lär nog få upp tempot på henne! Hon är ändå det bästaste som finns, med eller utan tempo!

   Idag var vi ute på powerwalk med Isac o Johanna! Fick upp ganska bra tempo för hand, så det ska vi vara nöjda med! 

   Imorgon står ridning o galopp på schemat! Spännande, kan redan länga efter adrenalinkicken som tar vid så fort foten min landar i stigbyglen =)  


Me love my babyprincess


  


Annars är veckan en enda lång uppladdning inför helgen! Massa som ska ordnas med innan Truls landar i slamptown! Ska bli galet kul att få hit lilla Trulsan! Mysfredag står först på schemat! Sen upp o busa i stallet på lördag fm så hon får träffa nya stjärnan min o sen PARTY PARTY på lördagkväll!!! Mmm, så sätt ett kryss i taket o håll i hatten för nu ska fröken Nilsson, Fransson och Ingvarsson med sällskap av galna hästtjejsligan ut o härja på stan! Det kan sluta precis hur som helst =P Förhoppningsvis tar vi oss ända fram till Grand denna gången! Töntschlager, tjejsnack o en massa holabalo... ja det kan ju inte gå fel =)


  

Önskar att du fanns här hos mig varendaste endaste dag!

Å älskade älg, tänk om du kunde få bli min en gång för alla!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards