Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Alone is the last place I wanted to be...

Av madibasshiraz - 10 maj 2011 07:28


Update från helgen som gick =)

O what a day lördagen blev! Var uppe med tuppen, fixade lägenheten, käkade min havregrynsgröten (duktig flicka!) och sen swich iväg till Kärleken! Äventyr med Trulsan & hennes Melou i Hässleholmsskogarna va inplanerat för dagen! I'm totaly living my dream! Det blev en kanondag med Trulsan, vilken liten cooling till häst hon har! Jätte fina skogar och omgivning, så skönt att få lite omväxling! A change on scenery is neverfel!!!              

   Shiriz uppförde sig kanon fint, under omständigheterna! Hon är gudomlig även i en tiny-mardröm ;o) Att hon är lite bråkig i riding är som en droppe i havet med tanke på att hon är fantastisk i all annan hantering! Hjärtat blev varmare än nåonsin förr när jag ropade på henne i hagen att vi ska på äventyr och hon kommer gåendes mot mig och gnäggar så där puckat som bara hon kan! Me love!  Sen hade det ju inte vatt en komplett dag, om lilla Cacca inte haft ett "oj vad jag älskar min häst"-moment... Så jo, det dök upp ett sånt idag oxå, fast kanske ett mer "fy farao vad bra jag har det"-moment!!!!

   Lördagens"moment": Sitter i bilen med favvolåten (på alldeles för hög bil-och- släp-körar-volym!!!) jag slår en kik i backspegeln och ser släpet som hänger på bilen! Helt okontrolerat börjar tårarna fylla ögonen och rulla ner för kinderna och det dära kända toktramsiga med underbara leende kommer fram igen! Det är det här jag kämpat för, det är dagar som idag och ett hästliv som detta som jag alltid drömt om! Sen vet jag att det inte bara står EN häst i släpet, utan det är MIN häst, min alldeles egna finaste underbaraste svarta Prinsessa von Lettia! 650kg rent guld för mig

   På lördagskvällen väntade en vin- och världsproblemslösarkväll hos Veronika! Blev en mkt mysig och trevlig kväll! Fick även träffa Veronikas nya Prins! Han va en riktigt liten goding den där Joppe (!). Hoppas att detta blir en minst lika bra nystart för Veronika, som Shira blidde för mig, för det är hon värd 100ggr om!

She's a one glass of wine and she's feeling kinda tipsy

  

I söndags dressyrade jag och Shiriz! Det gick rätt bra faktiskt, trots diverse tillbehör i skyddet... Farligt att värma upp hästen ute i skogen =) usch ja, det där hade kunnat sluta hur illa som helst =S Tur att pinnen satte sig så bra som den gjorde (satte sig på tvären innanför v.bakbensskydd) Tur att man har världens tuffaste o cooolaste Prinsessa!

Finn ett fel =S

  

Mkt tid för tankar och  funderingar om allt mellan himmel och jord i helgen, mkt prat med älskade mammsen! Hon är så klok min lilla mor! Så nu får vi väl se vart allt slutar och vart det bär hän näst! Saknad får jag lära mig att leva med... The only way her heart will mend, is when she learns to love again! 

   Ser hur som helst fram emot allt vad som komma skall! Massa planerade spännade adventures att se framemot plus en massa många oförglömliga minnen att skapa och uppleva tillsammans med de bästa =) Med Er i min närhet kommer detta bli en kick ass bra vår och sommar oxå, det känns lixom i lilletån, och den har ju till 99,9% alltid rätt! Mot våra fortsatta äventyr!


Här är det lätt att känna sig lycklig!  

Låt hela världen runt oss rasa, inget kan ändå slå det vi två delar.

There is gonna be som ups and downs,

but with You to wrap my arms around I'll know I'll be just fine!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards