Alla inlägg under april 2011

Av madibasshiraz - 30 april 2011 08:54


   


Utan finaste Princess Shira vet jag inte hur allt hade slutat, utan henne vet jag inte hur detta skulle slutat...! Tur att hon finns, det är en sjuhelsikes jäkla tur att hon finns vid min sida <3

   Äntligen förstår jag dock klart och tydligt, hjärnan har slutat snurra och jag ser allt så klart! Vet precis vad som försegår både här o där =P

   Med henne vid min sida reder jag ut detta oxå... Om så hela jäkla världen rasar samman så gör det inget, inte så länge hon finns nära mig! Shes my everyting!


~~~~~~~~~~

If you would only listen, you might just realize what you're missing.
- You're missing me.

~~~~~~~~~~


Valborg med finaste vännerna och Mr eLiot står på schemat för dagen! Varit uppe med tuppen för hinna att fixa med allt käk som förberedas och ska packas ner till dagens utflykt!!! Rymmer dessutom inom kort upp till Kärleken för en skrittpromenad i det asnajsiga vädret och för en ordentlig dos MYS! Tösen och jag hade det ganska tufft igår på Linda-träningen! PW i uddarp väntar mao, bästa meducinen för träningsverken vi båda ligger inne med! Sen avgår Vovlon 13.00 SHARP från Elin och Mickes! 


 

Av madibasshiraz - 29 april 2011 11:04


Det är omöjligt, sa tvivlet.
Det är farligt, sa rädslan.
Det är onödigt, sa förnuftet.
Prova ändå, viskade hjärtat!
Ta alltid ut Lyckan i förskott,

det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan!

(lånad text av Preppis klocka Matte!)



 

   Finaste lilla smutsgrisen min!

" Nothing in the world could feel this right...
Cause baby you're the best thing in my life! "

  

Av madibasshiraz - 26 april 2011 20:26


           


11 månader utan min Prins idag =( 

Har precis samma känsla inom mig nu som för 11 månader sedan,

paniken och all förtvivlan i kroppen tar överhand.

Tårarna tar aldrig slut...

Bilderna av honom från den dagen har fastnat på näthinnan

och nu ikväll bränner de med tårarna så fort jag försöker blunda.

Känner paniken från när jag insåg att allt inte bara var en hemsk mardröm

som det gick att vakna ur, utan allt var verklighet

och allt skulle ta slut och vara över där och då..

Känner fortfarande hur de drar grimskaftet ur handen från mig,

tar honom från mig och förvinner med honom runt hörnet,

sen blir det aldrig mer han o jag....

Faller ihop i en hög på marken, ropar efter min Everth

men det blir aldrig mer han o jag...

Hur mycket jag än saknar, blir det aldrig mer han o jag.


    

Always and forever,

and ever and ever...



_______________________________

I'm a mess and it starts to show,

but I cant let go.

Av madibasshiraz - 25 april 2011 19:14


...you never let it go!


Fröken Fransson vill inte alls att påskledigheten ska vara slut, vill inte alls jobba imorgon... Vill sova till jag vaknar och spendera dagarna precis som jag vill! Vill mao fortsätta leva i drömmen, helt enkelt! Så jag kör en struts (igen!), kör huvudet i sanden och låssas att allt är prima skinka =) Det har ju funkat förr!


Påsken har vatt grymt skön, mkt blev iofs inte som planerat... men det har varit en bra påsk iaf! Mkt tid har spenderats med Shira, mys/kvalitetstid med stalltjejerna och Mr eLiOt!


 

Bästa livet!  


   Har haft två riktigt bra trimmningspass på dressyrbanan med Shira! Hon kändes kanon fin, och lyssnade bra på matte där uppe på ryggen! Har fått riktigt fina turer i skogen oxå, men gårdagen ridpass på vallen toppar ALLT som hänt under påsken! 

Jag o Shira hoppade nämligen hinder för första gången! Vi började med lite travbommar, som vi höjde vi upp på mina cavalettistöd efter en stund och  därefter avslutade vi med att hoppa lite riktiga hinder... Så ja, tjolahopp sa det och så var Shira inhoppad! Inga konstigheter alls =) Den fd hoppryttaren i mig vaknade till liv ordentligt! Mer hoppning på schemat är numera ett MÅSTE! Det är ju riktigt latjolajbans att hoppa hinder med Tösen Min!!!

   Idag har Kärleken fått vila, Matte har haft en skön slappe på soffan dag! Hur gott som helst! Tog bara ut henne en sväng så hon fick beta gröngräs på vallen, sjukt uppskattat av FisenMin

 


Imorgon väntar som sagt jobb hela dagen och så får det bli vila för tösen min imorgon oxå! Sen får vi väl se hur resten av veckan utvecklas...! Triming och uteritter står på schemat, men mer än så är inte planerat! Ser framemot lördagens valborgsfireri med de bästa vännerna!!!


   

eLioT under söndagens lånpromenad! Bollen försvann ner i en gytjebäck...

   

men han hittade den tillslut! Sen skulle det ju rullas lite oxå...

svårt att se skilland på marken o Mr eLiot.

Av madibasshiraz - 18 april 2011 09:24

Underbara Shira!!! Hon är helt magiskt fantastisk! Har nog aldrig varit så stolt över något, någonsin som jag var igår! Älskade underbara Tösen Min så bra hon uppförde sig! Tillsammans är vi guld!


   Hela polisträningen började väl sisådär egentiligen! Jag var först in i ridhuset och Shira tyckte att hörnan där de hade lagt ut alla sina saker (bollar, hinder, presseningar m.m m.m) var superäcklig! Men jag fick lite privat lektion av tränaren, så han hjälpte mig att få ordning på Sessan! Sen va det precis som vi hade satt på ON-knappen!

Shira kämpade på kanonfint på varje övning, visst blev hon rädd emellanåt, men det fina med min Prinsessa är att hon blir rädd, stannar och tittar/funderar över situationen och när matte sen ber henne gå igen har hon redan listat ut att det nog inte var så farligt som hon först trodde och går lugnt och fint förbi/genom hindret! Fantastiskt psyke på bästatste bäbisbus!


   Polistränaren hade ett gott öga till mig & Shira och utmanande oss så gott han kunde, han höjde svårighetsgraden på varje ”station” så fort vi närmade oss utmaningen! Vi gick bl.a igenom ett ”presenningstält” (en lång pressning som de vikt och hängt över en lina i taket), de andra hästarna hade jobb nog att ta sig igenom bara presenningen hängde där… Men när jag och Shira gick igenom drog de i varje snöre, så det blev som att gå mitt inne i ett stormade tält + att Mr Tränare stod och slog med långpisk på presenningen… Först tyckte Sessan att det var asläskigt (och Matte också för den delen), men när hon och jag väl snackat oss samman om att det här skulle vi minsann klara ut tillsammans skrittade vi på långa tyglar genom ett flygande pressningstält med ljud från långpisken mot presenningen! När vi kom ut igen stod Tränaren bara log o sa:

– Du har en fantastiskt bra häst!  

Fröken Fransson blev x-antal cm längre och rakare i ryggen då kan jag säga, och det föll en stolt glädjetår längst kinden!!!  Me love my Prinsess!


   Sen gjorde vi en massa andra övningar också bl.a rida med fanor/flaggor, markpresenningar, skritta genom brinnande hinderstöd, fyrverkerier, gå förbi parasoll som snurrar och åker upp och ner m.m m.m Det var bara en övning som jag hade riktiga problem med Shira. Men det var framåt slutet av träningen, så jag tror faktiskt att det var mest trött-ERROR i hjärnan på henne! Nästa gång fixar vi det momentet oxå lätt som en plätt!!!


   När träningen var slut, hade han ett ess i rockärmen som han ville att jag och Shira skulle testa! Han tog fram ett sånt där jätte baota långt tomtebloss och fäste det på en lång pinne, tände fyr på blossen så det sprakade och brann! Sen gav han mig det och bad han mig svinga det från sida till sida (som med fanorna) på Shira och samtidigt skritta framåt (med en enhandfattning)! Sagt och gjort…

Så där satt jag på min fantastiska 4åring med ett sprakande, brinnande och lite illaluktande tomtebloss slängandes från sida till sida, över öron och ögon, på långa tyglar och skrittade runt i det läskigt pyntade ridhuset i ca 4 min! Shira imponerade STORT!!! Och om jag älskade henne innan, så ja… hon är det bästa som hänt mig helt enkelt, alla kategorier! (Film på tomteblossridning kommer inom kort)


Efter tomteblossritten bröt Fransson ihop totalt (av lycka), fick gå upp o gömma mig bakom presenningarna och gråta en liten skvätt mot min älskades hals! Kan inte för mitt liv förstå hur jag kan ha haft en sån jäkla tur att få en häst som Shira! Kan inte begripa vad jag gjort för att förtjäna en sån Ängel! Hon lirar i en klass helt för sig själv! Fyra år (riden i ca 6mån) och den utan tvekan mest stabila hästen på plats under gårdagens polishäst/miljöträning! Kan man vara annat än vara/känna sig som världens lyckligaste hästtös?! Inget eller ingen ska någonsin få komma emellan mig och min Prinsessa och ingen ska någonsin få ta henne ifrån mig… not ever!


 


När jag tagit in henne i stallet, sadlat av och pussat på henne ordentligt tog jag ut henne för lunch i hagen! Hon åt en god stund sen gick hon och la sig! Låg raklång i hagen och gottade sig helt utslagen,  mkt välförtjänat dessutom! För hon kämpade verkligen ordentligt under träningen! De andra stona i hagen fick sen helt plötsligt värsta damp-rycket och for runt som skållade råttor i hagen, Shira lyfte bara på huvudet tittade på dem precis som:

-  Hallå, brudar! Skulle ni kunna dämpa er lite,

jag försöker chillar lite här efter en tuff polisträning!

Sen la hon ner huvudet igen och somnade om… Samtidigt som de andra yra hönsen till ston for runder runt henne i hagen!!! You just got to love My Prinsess!


     

Fröken Min chillar i hagen!   


Kvällen avslutades med midda med de bästaste av hästvänner  <3  Jag ha det för jäkla bra just nu, life is good, life is fantastiskt jäkla magiskt good!  Nu väntar3 dagars jobb, sen börjar påsken och alla äventyr som ska hinnas med då, och all tid som ska spenderas tillsammans med min Kärlek! Längtar längtar längtar!



Av madibasshiraz - 16 april 2011 00:50


Lindas Ghana fölade inatt och ut kom världens sötaste lille dunderklump <3

Stort GRATTIS till Linda!!! Hon kan verkligen vara stolt över både mammahäst och lillabäbisen! Gudomligt söt liten hingst och Ghana är en fantastisk mamma! Lyckost Linda =P


Efter dagens kononfina uteritt begav jag mig hemåt för en tvätt och pysselkväll! Så nu är kläderna inför Söndagens drabbning tvättade och klara + att Shiras täckesskydd är klara! Sen när symaskinen ändå var framme blidde det 2 kuddar till vardagsrummet och ett nytt överdrag till pallen i hallen oxå! Rätta pysselkänslan infann sig och då är det bäst o passa på lixom!!! Känner jag mig själv dröjer det ett tag till innan det inträffar!


      

Taaaddaaa!!! Lite av kvällens pyssel!

Den ena (vänsta) är endast täckesskydd,

men på den högra har jag fixat på 4st smutta (!) fickor!

O så fick "loggan" komma med ocå på en fickan!

C <3 S = Sant 


Sessans boxskylt!

Hade spanat in den innan jag ens bestämt mig för att köpa Sessan,

så samma dag som det blev en done deal beställdes denna hem!

Love! 


Så imorgon ska det donas i stallet! Alla vintertäcken ska packas ner inför nästa veckas vårtvätt, garderobeb städas och hennes nya täckesskydd ska monteras upp och så ska det putsas både på sadel/träns och Shiriz! Älskar att dona och fixa! Så imorgon blir en bra dag helt enkelt! Bäst o krypa ner nu då, så det kan bli imorgon lite snabbare!


________________________________

"When I see how my path

seemed to end up before You're face...

The state of my heart,

The place where we are,

was written in the stars!"

Av madibasshiraz - 14 april 2011 22:04


Min nyfnikenhet har guidat mig till nya upptäckter och insikter! Känner mig som en kombo av Nicke Nyfniken och Miss Secret Agent! Inte helt fel, finns ju massa med olika sanningar där ute... Verkligen ögonöppnande och inspirerande att få se andras sanningar och verkligheter oxå!


"Well there's three versions of this story mine, yours and then the truth"


Linda-träning igår! Linda red mesta delen av passet, mest för att känna lite på min Tös! Fick massa bra tips och trix för hur jag ska rida henne i fortsättningen!

   Linda red en god stund o satt dona och fixade så att Shiriz tillslut fick igång dakdelen ordentligt! Efter en stund vad det Mattes tur att hoppa upp i sadeln igen! Ja, det tog ju inte många sekunder innan det blev total ERROR i min skalle... Jag fattar ju vad Linda säger, och jag vet hur jag ska göra. Men ändå får jag inte det att fungera fullt ut... Tårarna brännde bakom ögonen, men det va bara att kämpa på! Fan, hade glömt hur jäkla svårt det är att rida... vet att det är längesedan jag "dressyr"red nu, men hade inte i min vildaste fantasi trott att jag tappat så mkt... att så mkt av själva känslan för dressyren var borta =( 

   Så även om träningen i sig gick kanonbra och Shira uppförde sig finfint va det ändå en tung kväll... Kommer aldrig bli kvitt den här ilskan och hatet för vad de tagit från mig, allt som gått förlorat för att hon är ett helskottas jäkla puckoäckelfejs... Trodde på ngt sätt att när själva kampen var över att det "bara" skulle vara saknaden kvar att jobba med, men där misstig jag mig grovt.  Alla deras lögner, svek och idotiska uppförande bär jag med mig varje dag och får nästan dagligen jobba med att inte låta det påverka min vardag... Har verkligen jobbat jätte baota duktigt på det de senaste tiden, men så igår kom all iska tillbaka igen, den där ohälsodamma och vansinniga ilskan... Tur att det finns hjältar (o vänner) som kan sätta ett leende på min läppar även en kväll som igår

   Vaknade hur som helst med nyfunnet mod imorse och nu är det bestämt att inte en dag till ska det få ta, inte en islken tår till och definitivt inte fler sömnlösa nätter! Har möblerat om med mig själv (!), så nu är jag all in och lite till!!! Överlevde jag de senaste två åren ska jag fanimej ta mig igenom denna sista etappen oxå.

["holding on to yesterday far far to long..."]

   Nu väntar många massvis av timmar med trimmning av både mig och Shirizen för att komma tillbaka, först och främst ta mig upp tillbaka till noll igen, och sen växa därifrån! Fröken Trubbel är redo, just bring it on


Tillsammans klarar vi ut detta också,

och det finns ingen jag hellre vill "hitta tillbaka" med än med dig!

 


________________________________

"Åh jag älskar dig,
mer än du någonsin kommer veta!
Lycka till med allt...
Men du kommer att få leta!"

Kärlekens tunga - Eldkvarn/September

Av madibasshiraz - 13 april 2011 08:50


Vilken finfin vecka, so far iaf...!

   Måndagsmys i skogen med Lillasyster & Noppan + Linda & Nova och igår var det trimmning i ridhuset inför dagens Linda-träning! O Sessan var dunder go båda dagarna! Jobbade på riktigt bra och tillslut vad det som att flyga!

Me love My Shiriz

   Ska dock åka till hovis i Påsk igen... Tror att det är dax att slå på lilltösen skor nu! Hon har börjar ömma lite vid uteritter och Johanna tycker att hon är öm o "försiktig" på mornarna innan utsläpp! So off we go, mot Mr Hovis och på med ett par racerdojs på min Tös! Kan ju justera lite bättre för patellan om man har skor oxå, så det blir en win-win situation av det hela! Bara att hoppas på att hovarna har bättrat på sig så pass mkt under dessa 10 månaderna hon varit min så att det går att slå på ett par skor nu =S

  

   Idag är det som sagt äntligen äntligen Linda-träning + onsdagsmys på schemat... kan det bli bättre?! NixPix, det kan det inte! Life is galet good! Den fantastiska hösten, blev en fantastisk vinter som nu övergått till en fantastisk vår! It goes on and on....


  

Bäbis flickan


Falsterbo 2011 är äntligen bokat!!! Ons - Sön, en perfekt start på semestern! Massa shopping, grymma ekipage, räkmacka + cider till den öppna dressyrträningen, sol o bad och framför allt en massa kvalitetstid med BFF!!! Me just love Falsterbo!


____________________________

4dgr till polisträningen

7dgr till föralltid-tattoo

8dgr till baota långlediget o PÅSK

84dgr till FALSTERBO

Ovido - Quiz & Flashcards