Direktlänk till inlägg 10 september 2012

So this is who I am?!

Av madibasshiraz - 10 september 2012 20:13


Mkt har hänt sen sist… Men just nu finns tyvärr inte tiden till att skriva här =S Lite tråkigt, för det är både jäkligt roligt att skriva + att det är skoj att titta tillbaka på hur man tänkte, kände o gjorde för en måndasen, ett år sedan eller få den dära tokiga känslan av lycka rusande genom kroppen när man läser igenom gamla (glada)inlägg!

 

   "Utanför" hästlivet har det hunnits med både födelsedagsmys med dinner (at Bellas) and a movie +  en helg i Göteborg tillsammans med min absoluta Favorit Niklas! Liseberg, hotellyxeri, goe middag ute o en söndag med diverse turisttnörderi =) Underbar helg tillsammans med finaste Han, tokgillar att spendera tid med Honom!

 Jag hjärtar honom!

 

Sen har det givetvis även blivit många o långa kvällar i nya stallet med Linda o vår kära inneboende Johanna! Mkt skatt o glada miner, bästa Töserna!

 

Med Shira däremot går det, tyvärr, sådär just nu =S Vi är mitt i vår första(o definitivt inte sista) rejäla svacka… Att vara ”redo” till debut hemma på Gärds den 18 november känns väldans far far away.

   Jag är en männsika som överlag tar motgångar vääääldigt dåligt, väger in alldeles för mkt i dem o trycker ner mig själv i skosulan =S HATAR att inte behärska situationer o HATAR när jag inte reder ut vad jag tagit mig an...

Går hem gräver ner mig, kryper upp i soffan o sticker huvudet i sanden... Blääää usch o fy för denna vederväriga känslan :'(

Men jag envisas med att inte ge upp denna gången, jag tänker ta svackan som ett tillfälle att lära och växa ihop som ekipage! När vi rett ut detta (vilket vi kommer, MÅSTE, att göra) är vi tillsammans starkare än någonsin förr!

   Hon är tjurig, grining, envis, motsträvig, trotsig, jobbig, allmänt avig o dryg om få =(

 

I fredags hade vi ett rejält jäkla sammanbrott på dressyrbanan. Fröken Svart kunde inte göra ngt rätt, eller rättare sagt hon kunde inte göra ngt över huvudtaget. Tillsut va hon så avig o tvär att hon inte ens kunde ta ett steg framåt i normal trav utan att leka giraff eller än omöjligare va det att svänga o ställa sig inåt…. NIX, det va stört omöjligt =S

Jag fick ta o räkna till 10 typ miljoner gånger om. När inte ens det hjälpte gick vi ut från dressyrbanan o samlade mitt något svikande tålamod. Räknade till 10 en miljon gånger till o sen gick jag åter in på banan med en järn-vilja om att nog FANKEN ska häst-piiiiiiiipe-&%¤¤¤#&%-piiiiip-&%¤¤¤##%-piiiiiiiiipppp kunna skritta, trava o galppera!

   Å ja ca 1 timme senare, ungefär 150 galoppfattningar senare o 1 miljard små volter o halvhalter så kunde vi, dra på trissor, skritta trava och fatta BÅDA galopperna! Fy fan, vilket *host* sjärnskott jag har =P

  Hur som, jag fick ju va nöjd med det lilla den dan och travade ner en genomsvätt o tvär ilsk Shira en god stund innan vi begav oss hemåt!

Väl hemma i stallet va hon min vanliga gamla älskade Sessa, jag gosade med henne o njöt av att få ha min alldeles egna lilla pownie häst även om om hon stundvis, just nu, driver mig till absolut vansinne!

Konstaterade även snabbt att jag behöver MASSVIS med hjälp just nu, behöver råd tips o trix hur jag ska ta oss ut den här perioden fortast möjligt och med en så nöjd Shira som det bara går! Så på onsdag är det dags för Mollis träning igen o sen hoppas jag på att plånboken/budgeten är med mig så att jag kan träna V A R J E vecka en tid framöver så vi kommer ur detta helveteskap a.s.a.p

  

   Förövrigt hoppar vi just nu ganska (för att vara oss) bra! Hon älskar att studsa runder på hoppbanan/terrängbanan o där fungerar minsann både sväng o galopperna! *suck* Tänk om det är hoppa hon älskar att göra o så tvingar jag henne att dressyra… Mmm, Shira! Life is a bitch hörru du! Hur som, vi hoppar MINST en gång i veckan, varavat med galoppaturer över fälten, härliga PW’s o trimning på dressyrbanan.

Ikväll stod så tömkörning på schemat, men det gick oxå käpprätt åt fanders hästen gör inte ett skit jag ber henne om =(

Å så här har det varit i ett par veckor nu, ena dagen solsken andra ösregn... Berg,- och dalbana utan dess like o hon testar verkligen mina gränser o tålamod...

   Jag må ha bäddat den här sägen åt mig själv o brought this on my self, men faaaan ta mig om jag inte nu ska reda ut detta oxå. FAN TA MIG!

 

Varierad träning tror jag är A o O för att få en motiverad, possitiv o arbetsglad hästapownie! Så jag kämpar på, o på onsdagens Mollis träning ska jag suga i mig alla tips trick o tankar hon har om du jag ska "lösa" detta.

 
 
Ingen bild

Piiiip

11 september 2012 08:16

Du kanske skulle låta henne vila lite, låter som hon går ganska hårt hon är väl inte så gammal.

madibasshiraz

13 september 2012 22:20

Förstår din tanke(o den är rätt i sig), men Shira är trots allt 5,5år och har ca 2 vilodagar i veckan + minst 1 PW/skitt tur. Å även om vi rider de andra 4dgr är den inga stenhårda pass varje gång... Så för hårt går hon inte! Dessutom har hon ju iom skadan vilat ca 3månader under våren. Så Fröken Svart har vilat vad hon ska fram till vintern. Men blir hon inte "bättre" inom kort ska jag GIVETVIS kolla upp detta, så inget är fel eller hon har ont! "Tyvärr" tror jag nog bara att hon har det lite jobbigt med pälsfällning/sättning, flytten, nya stall kompisar o att Matte börjar ta "ton"! Sen ska man ju inte glömma att hon är ett STO, med allt vad det innebär!

Men som sagt, är hon inte bättre inom kort ska hon självklart kollas upp! Det är det ingen tvekan om!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards