Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Mollis träning 12-09-12

Av madibasshiraz - 16 september 2012 18:46


Med blandade känslor red jag ner till dressyrbanorna i onsdags för Mollis-träning! Eftersom Magiskan varit allt annat än Magisk den sista tiden va jag lite "orolig" inf träningen, men o andra sidan sjuuukt taggad. För om det är ngn eller ngt so kan hjälpa oss ut detta så är det att träna för tränare o dessutom bästa Mollis som alltid har ett ess i rockärmen! Så även i onsdags kan jag avslöja!


Vi började med att gå igenom vad som hänt sen sist o jag sa som det va! We are living in hell, just nu!

Jaja, fick jag till svar... Vi börjar o så ser vi vart vi hamnar!

Sagt o gjort, vi satte igång och ja, Magiskan va seg o lite sur men hon "släppte" ganska fort o det blev ett bra pass faktiskt! Fick några riktigt fina aha-upplevelser om hur det ska kännas och hur jag ska ta oss dit! Sååå jäkla kul!

   Galoppen är dock fortfarande ett problem! Även om fattningarna sattt 100% för dagen så är hon fortsatt alldeles för omusklad o har för dåligt flås för att orka med sin egna galopp... Så onsdagens läxa blev den bästa läxan ever: UT O GALOPPA SINNES PÅ FÄLTEN! Ajaj, Kapten! Det ska bli!

   Avslutade passet med den dära underbara känslan i kroppen igen! Åh, underbara magiskan!


     


Sen blev det ett ganska snörvlig, flåsande o tröttigt avslut på veckan! Årets höstförkylninng kom nämnligen som ett brev på posten i tordafs morse =(

Hur som, så blev det fredagasmys med bästa Pojken i fredags. Matlagning, mys framför tv:n o massa härliga timmar tillsammans <3

I lördgas va det tävligar hemma på Gärds o vi skulle hjälpa till, först stod jag i snålblåsten o skitvädret vid framridningen/banorna(kanon bra för förkylningen! Verkligen!) o sista timmarna satt jag o skrev med dommaren! SJUKT roligt! På kvällen skulle vi rida, dicka vin o ha girls night i Lindas nya hus... men det satte min "lilla" förkylning stopp för =( Hann med ridningen o sjuuukt god pizza men sen deckade jag i Lindas soffa till körslaget o bestämde mig för att åka hem strax därefter, kände nog vad som var på G. Blev en febrig natt o morgon så jag fick ringa o "ställa" in dagens funktionärande på tävlingarna =( Finaste Linda har tagit hand om min Magiska idag, medans jag ligger här o tycker såååååå synd om mig! Hatar o vara sjukt, speciellt när man missar roliga saker som man längtat o sett fram emot =S Typiskt mej!

   Har sovit heeeela dagen så nu känner jag mig iofs lite piggare! Febern är borta o en liten promenix med eLiOt, dusch o några timmar med Niklas ska nog få mig på fötter igen! För imorgon är det jobb som gäller o trimmeri för Magiskan o Mej! En vecka full av nya äventyr o bästa-livet-stunder väntar! Bring it on =)

   Bästa livet!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards