Alla inlägg den 2 april 2012

Av madibasshiraz - 2 april 2012 15:33


*suck* Dagen började inte så bra, Fröken Shira har bestämt sig för att inte vilja åka släp längre...

   Hon åker ju bara till veterinären där de sticker henne med läskiga läskiga sprutor =( För är det något min modiga Ängel inte klarar av så är det just sprutor. Hon är livrädd för att bli stucken o om man nu ska se krasst på det hela, så är det ju det enda hon kommer ihåg av sina vetrinärbesök... Så det är ju inte så konstigt att hon börjat transport vägra, skulle jag oxå gjort om jag var hon!

   Tur att man har goda groannar o en bamsestark Papps som drog på henne på släpen x2!

Så so fort hon är frisk är det lastträning på Kalvåkersvägen som gäller! För, även om jag förstår dig, så här kan vi inte ha det älskade du!


Väl hos Björn gick det ganska OK. Frakturen ser väl hyffsat "bra" ut så nu ska vi boka OP, inom 2 veckor hoppades Björn på! Han kunde dock inte säga ngt om hurvida han trodde hon skulle sövas eller ej =S

Men han lovade lovade lovade mig att så länge hon bara klarade OP'n så skulle hon bli HELT återställd och gissade på att jag skulle vara uppe på ryggen inom 4-8 veckor efter OP'n =) LYCKLIGA LYCKLIGA jag som har en veterinär som Björn!

   Björn tog dock upp lite andra frågor kring Shira som fick mig att bli väldans fundersam o riktigt lessen i ögat. Men efter en god middag med far o samtal med mamms, finaste vännerna o Malin så har jag beslutat mig i det ärendet oxå! Bara hoppas att jag tog rätt beslut =S Hatar att ta beslut, hatar hatar hatar =S


Är fortfarande helt galet jävla orolig för själva OP'n, så det blir 2 veckor till av sömnlösa nätter o migrän framåt kvällningen =S Men sen, sen ska det förhoppninsvis vara over and done!

   Har dock valt att vända på statetiken (ekonom som man är!) så istället för att säga att 1 av 100 INTE klarar narkosen väljer jag att fokusera på att 99 av 100 faktiskt KLARAR narkosen! Å det är ju mkt bättre statistik!

   Min Ängel ska, om hon nu tvunget måste sövas, vara en av de 99st det är det inget tvivel om! Så MÅSTE det bli!


          

Låt hela världen få veta att det är här du trivs bäst!

Älskade Magiskan,

hos dig trivs jag allra allra bäst <3



____________________________________

fr.o.m nu delas inte mina inägg ut på FB!

Ovido - Quiz & Flashcards