Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Fredagen den femte april tjugohundratretton

Av madibasshiraz - 5 april 2013 13:23


Jahapp, sen förra onsdagen då? Massa lajbans har iaf hänt! Mkt tid har spenderas med Magiskan och Honom, påskledigheten satt mao som en smäck =)


Inledde påskfirandet med en uteritt på skärtosrdagen! Shira var ett riktigt MÄRRSTO att rida! Hon ville inget alls, och jag ska erkänna att det va väldigt längesedan jag var så ilsk på henne =( Kunde inte ens skaka av mig ilskan när jag hoppat av henne, så BästisLinda fick stå ut med min absolut sämsta sida resterande delen av kvällen! Som tur va (för hennes del) kastade jag in Shira i boxen efter hemkomst och skyndade mig igenom kvällsproceduren i stallet för att få komma hem asap! Svängde inom mataffären o skämde bort mig själv med godis o Påskmust! Städade Dockhuset när jag kom hem, tända alla massa ljusen o sedan kröp jag ner i soffan o myste med eLiot framför Robin Hood på TV:n!

Strax därpå kom favoriten min hem o överraskade mig! BÄSTA HAN <3

  

Fredagen började med ett tömkörningpass! Det gick kanoners! Hon va jämn o fin och inte alls stå där träig som hon kan bli ibland, utan gick jämnt o fint i båda varven! Jo minsann, dra på trissor! Fin va hon =)

Efter stallet åkte jag o Favoriten till Tollarp och fixade klart vårt matbord o började fixa med stolarna! På kvällen väntades det familjemys i Arkelstorp!


I lördags va detsnooooorkallt på morgonen, så Magiskan fick snällt vila! Är nämnligen så ininordens jävla trött på att frysa! Åkte ist hem och gjorde mig iordning inf dagens shopping tur med Honom! Det blev en tripp till Malmö och div. möbelaffärer!

Påskaftonsmys med Favoritpojkarna, goemidda o massa mys i soffan! Sämre kan man ha det ;)


Söndagen va i särklass den bästa riddagen på hela påsken! Vi tog på hopp-utustningen o begav oss ut på fälten för lite lajbansbus! Slutande med att vi hoppade [kravlade] oss över stocken på terrängbanan! Men förövrigt va hon SÅ JÄVLA DUNDERNAJS O RIDA! Som smör i händerna o fin fin i trav och galopp! Mumsfilibabbs för henne sådana här dagar =)

  

Måndagen gick minsann inte av för hackor den heller! En joggingtur med lite spontangalopper där underlaget tillät och fälten såg inbjudande ut! Kan inte nog understrycka vilken lycka det är att få möjligheten att hyra vårt eget stall, på ett av traktens absolut bästa hästområden! Bästa Lyckligaste Livet!

  

I tisdags var det vila och i onsdags blev det ett dunder dressyrpass utan dess like!

Va egentligen inte så taggad till ridning, men när jag kom till stallet och såg min svarta skönhet började rycka i dressyrnerverna =) Så på med utrustning och swisch iväg i vårsolen mot ridhuset! Där möts vi av ett nyvattnat och nyharvat ridhus! Mmm, där steg taggningsnivån genom taket! *kabraaaak*

Hade gramanen på och jag tog den till rätt mkt hjälp, speciellt i galoppen iaf. Mollis påpekade för mig vid förra träningspasset att gramaner är bra, OM MAN FORTSÄTTER RIDAHELA TIDEN!!! Vilket jag har lite issues med även utan gramanen, så här gäller det att hålla tungan rätt i mun o keep on fighting! Tror nog jag tog henne lite väl mkt på orden för efter 20 min var jag o Shira heeelt slut, jag red som om mitt liv hängde på det =) Mmm, för jag ska ju aldrig överdriva lixom ;)

Hur som, vi pausade o skittade en lång go stund innan jag bestämde mig för att ta en genomkörare till! Ville lixom få igenom henne o få henne ”där” en gång för alla! Kosta vilken träningsverk det vill lixom =P

Hon fortsatte bråka med mig, hon lixom släpper bettet o hela ”suget” och symaskinar iväg med benen så fort jag ställer krav på henne/ställer henne o specielt i hörnpasseringarna, vilket är superirriterande! GÅÅÅÅÅ istället lixom. Fick ett ”mindre” utbrott på henne och efter det fixade vi minsann biffen! Det här med att få upp henne på ytter o sedan jämn aöver båda tyglarna är f-n svårare är man kan tro för ett blåbär som mig!

   Fick mig, hur som helst, några rejäla AHA-upplevelser om vad Mollis är ute efter och hur det ska kännas. Jag lyckades tillslut, dock endast bitvis, få upp henne på ytter och sedan vidare jämn över båda tyglarna.

Såååå sjukt cool o härlig känsla att rida på det viset med heeela henne framför mig! Där o då gjorde hon verkligen själ för sitt smeknman, Masikan!

Hon travde på bra (Mollis hade nog iofs uppskattat mer framåt), jämn i båda sidorna och flyttade rumpan bra i galoppen även i svåra varvet! Ja minsann, ibland behöver jag nog bli sådär heligt förbannad på Sessan för hon ska bruka allvar! Tramsbyxa!

Travde ner henne en lång stund innan vi skulle bege oss hemåt! Men Shira va så trött i bakbenen o jag i mina långa ben, så det tog en midre evighet att lunklufsa hem! Men väl hemma kissed and made vi  up över ett äpple sen blev det gosestund och kel! Snygga underbaraste hon!


Igår blev det en uteritt ala skolboken med Vini & Linda som sällis! Hur najs som helst, det blev lång o låg trav och sedan en lagom galoppa över fälten innan vi avslutade med ännu en lång travsträcka! Ett lagom joggingpass mao!

   Ikväll väntar ett mindre konditionspass! Det ska bli långa travintervaller varvade med korta galoppsträckor! Får väl se hur det går! Kul lär det bli vilket fall som! Hopputrustningen åker iaf på och det brukar tagga Fröken Svart till max!

    Just det, appråpå hopputrustninge, den 14 April SMÄLLER DET! Jag & Shira intar hoppbanan på rikitgt! Det är Pay&Jump i Vinslöv o jag & Magiskan ska dit! Det blir de svindlande höjderna 50+60cm som vi ska ta oss över! Jaminsann o da, underns tid tycks ännu inte vara förbi!

Hihihih, BÄSTA LIVET <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards