Direktlänk till inlägg 30 april 2013

NYSTART!

Av madibasshiraz - 30 april 2013 08:00


Igår avlade jag ett löfte till mig själv!

De senaste veckornas sorg och hemska besked, ger tillfälle för eftertanke och försändring!

För ca 1 år sedan fick jag samma aha-upplevelse och började genast rannsaka mig själv och de i min närhet (se http://madibasshiraz.bloggplatsen.se/2012/03/28/7622816-hellre-ensam-an-i-daligt-sallskap/)! Så här i efterhand inser jag  att jag har gjort ett bra jobb och de som nu finns i min närhet är verkligen JUST precis sådana männsikor som ska finnas där. No one more, no one less!

ALDRIG mer ska det komma in energitjuvar o tvivelaktiga männsikor i mitt liv! Å skulle det mot förmodan passera en eller annan sådan typ igen, har jag dyrt och heligt lovat mig att INTE låta de ta den energi och ge mig det vemod som de är ute efter!

28 år senare och jag HAR lärt mig läxan, skulle sätta fullpott vid ett ev prov! Så ja, Tack meeeeen Nej Tack!

Eller som Bästis skulle uttryckt sig ”Tack för Tacket o heeeeeeelsa hem!”.


Nog tjatat om bedrövelse och vidrigt folk!

Igår va en lyckans dag! För vi , Min Nillis & Jag, flyttade in i VÅR lägenhet! Underbart att få vanka runder på varma golv, somna utan att frysa häcken av sig och framför allt vakna upp och gå in på en varm toalett! Hmmm, åh, underbara värme!

Så nu får jag väl göra som hästarna, fälla den vinterpäls som jag satt under vintern i Dockhuset!

   Lägenheten känns iaf redan hemma, våra saker blev super fina tilsammans och det är precis vad vi önskat! Nu börjar VÅRT liv, en ny tid med massa härliga stunder tillsammans!


Även om det känns 100% rätt att flytta och lämna Ovesholm ger det ändå en gnutta vemodt att lämna själva Dockhuset! Jag är så tacksam för möjligeheten att bo så och för den tiden jag haft där! Jag har haft många oförglömliga stunder där, jag har gjort det till mitt alldeles egna fina hus! Jag har dessutom fått möjligheten att leva MITT I MIN DRÖM, så nu vet jag exakt vart jag strävar! En dag ska jag bo så igen, fast på MIN[läs vår] alldeles egna gård!

   Så tack, för den här tiden Huset! Hoppas din nya permanenta hyresgäst ska få lika mkt lycka med dig som  jag fått!


Nu ska jag jobba jobba jooooobbbbba, så jag kan få komma hem i vettig tid! Köra hem till OSS, skutta i hästkläderna möta upp Bästis tillika Granne ute på parkeringen och sedan köra till hästarna, handla valborgsmidda och därefter fira Valborg i nya Placet med alldra bästa sälliset =)


Jag är en väldans väldans lycklig tös och ”om Ni tror att Ni sårat mig, då har Ni bara missförstått!”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards