Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Magsikan&Jag

Av madibasshiraz - 24 juni 2013 15:32


Tävlingssäsong vår/sommar 2013.


So far sooo good!

Vi har vatt ute på totalt 3 tävlingar sedan debuten på KRK. Först därefter vart det Viarp o nu sist Landskrona! (samtliga filmer finns http://www.youtube.com/stallplay)

Å jag måste säga att jag är sååå stolt över vad vi åtadkommit tillsammans och sååå spänd inför vår framtid!

%-mässigt är vi stabila 61%-are och det är jag nöjd med, för tillfället iaf, för jag vet att där fortfarande är mkt grundjobb kvar för oss innan vi kan hämta hem fler %.

Det viktigaste av allt och som krävs för att höja våra %, (o just det som verkligen fattades i Landskrona,) är FRAMÅTBJUDNING hos min lilla DunderKlump!

Vi har hamnat i ngn form av sengångare-trav som jag iofs  tycker är ganska behaglig, men allt (nja förutom att sitta still) blir ju så mkt lättare när vi gasar på lite, får under bakbenen och jag får sug i bettet på henne!

   Vi kommer dithän bitvis på Mollis träningarna, men vi är långt i från stabila där. Det är alltså MKT MKT jobb kvar, and I love just the idea of that!


Hur som, i Landskrona va hon fin! Förvånansvärt fin! Hon har varit ett litet obstinat brunst sto hemma de senaste dagarna o i fredags och lördags kunde vi helt plötsligt inte fatta galopp längre, vi kunde INTE släppa bogarna och vi ville helst inte göra ngt alls fakstikst! Eller vi o vi... SHIRA rättare sagt hade sagt upp sig helt som dressyrstjärna dessa dagarna o vikkade som lathäst ist =) Morrr, fräs och bittertankar!

   Men hon va lite som förbytt när vi kom till tävlingsplatsen, hon va framåt, på och galoppen satt som en smäck! Jag hade tagit i ordentligt med framridningstid eftersom jag trodde jag hade en bra hög med bråk att ta oss igeom innan jag ens försökte entra banan... Men serru, det slapp jag!

Så det blev en ganska seg o långdragen framriding eftersom hon va relativt igenom direkt, hade fin känsla på 1a framridningen men när vi sen gick bort mot gräsbanan tappade jag henne, hon dog lixom för mig...

   Hur som,  på sista framridning innan vi skulle gå in blev hon ”fin”! Hon blåste upp sig lite och hade sig när vi skulle rida runt banan och jag fick en bättre känsla. Men sen då?! Jo, för när vi red innanför de vita staketen så var det som hon tvärdog...

Jag fick rida som mitt liv hängde på det för att få henne gå i vad vi kan kalla trav, galoppen ska vi inte ens snacka om. SATAN va tungt det är att släpa runt 650kr tjurigt brunststo!

Hur som, jag hade en bedrövlig känsla. Serpentinerna blev snea, volterna va som äggformade rektanglar och ingen ökning (varesig trav eller galopp) gick igenom. Det enda som kändes någervisa bra va när vi red upp för att säga tack o hej! Japp, för Shira kan programmet så då visste hon att det va över and done... GAAAAAAS, sa hon o sen tvärhalt! Klapp o Bock, TACK för den här gången Landskrona!


Jag kastade mig runt halsen o tackade henne för detta träningspass! OMG vad min lår skakade o värkte!

   Jag asgarvade när jag red ut, hujeda mig vilken seguppvisning =P Kändes som om det såg ut att vara i slowmo hela programmet, LIVE slowmo, det ni det är nästan en bedrift i sig det =)

Nåja, även om hon va seg o trög, så gjorde hon iaf vad jag bad henne (om än i sloooomooooo-takt) så jag kunde inte vara annat än nöjd med tankte på de bakomvarande dagarnas fighter =)


Så döm av min förvåning när vi cashar in 61.03% för detta spektakel!

Å efter sett filmen blev jag minsann mer än nöjd och faktiskt lite stolt. För även om det känns som vi just nu trampar vatten, så bevisar dagens insats att det är faktiskt gått framåt o att det är precis som tränar Mollis säger: vi har höjt vår lägsta nivå!

O vilken höjning må jag säga, sist jag hade en sån här bedrövlig känsla belönades vi med typ 55% eller ngt sånt (debuten i nov 2012) o i Landskrona alltså 61%. Så, där ser man att även bakslag är nyttigt och att de faktiskt föder framgång!


Nu har vi en sista Mollisträning framför oss (på onsdag) sen tar vi en 3 veckor paus från träningen.

INTE för att vi ska ligga på latsidan på ngtvis, nej utan precis tvärt om: VI SKA BYGGA FRAMÅTBJUDNING OCH STYRKA SÅ DET SKRIIIIIKET OM DET!

Jag vet vad jag behöver göra, jag har knepen, övningarna o viljan så nu behöver vi bara nöta nöta nöta! Det ska bli MKT riding ute på fälten, mkt galoppträning o en o annan tur till havet för muskelbygge i vatten!

Så när vi återvänder till Mollis efter Falsterbo hoppas jag på att visa upp en ny, starkare o ch betydligt mer framåtbjudande Shiraz!

Jepp, thats the plan iaf =)

   Just det, sen tycker Mollis vi bör gå över till att tävla på långa banan nu, så det blir att träna/nöta/tjata LB:2an så vi kan deutera den hemma på Gärds den 20 Juli!

Peppa Peppa Peppa!


Förövrigt är det en hel del annat som tar upp tankeverksamheten, planeringen o dagdrömmandet. Ja vi får väl se vert det slutar, men jag är övertygad om att VI även löser detta till det bästa, bästa tänkbara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards