Alla inlägg den 30 december 2015

Av madibasshiraz - 30 december 2015 18:41

Boooom! Idag bjöd Shira upp till 20 min härlig ridning I RIDHUSET! Jag log från öra till öra o jag känner mig för första gången på lääänge riktigt jävla glad <3
Hon är min solstråle!
Vi värmde upp länge, sen travade vi på o gjorde lite[läs:massa] övergångar, lite öppna o sluta, galoppade o några fruktade travökningar! Om jag säger så här: nemas problemas!
Vilan har gjort henne gott, hon är på, pepp o glad över att dansa igen! Det märks i hela hennes sätt att vara!!!
Hon frustar o pustar under passen o öronen är toppade! Jag får tom hålla igen lite, det ni! Det händer inte varje dag!
Så glad över min Magiska <3
Nu gäller det att smida på denna glada våg, hålla humöret uppe o förhoppningsvis klarar jag rida lite oftare o lite mer framöver!
Men jag riskerar inget, känner jag mig minsta dålig/hängig får hon vila! Så är det med det, bli frisk är prio ETT! Utan tvekan!

Nu till tråkigare news, mina nya fina stövlar är faktiskt sådär :( Ska åka in till butiken o se om jag kan reklamera/byta. Den ena stöveln viker sig mitt på vaden, ser inte klokt ut!
Hoppas bara det är den stöveln som är knas, för wow vad jag gillar de hårda skaften! Riktigt najs! De har redan gonat till sig och är helt OK att rida med, o vilket stöd skaften ger! Helt otroligt egentligen! Tänk så mkt små detaljer kan hjälpa o förbättra!
Håll tummen att det går att fixa ;)

Nu ska tant sova igen!

Av madibasshiraz - 30 december 2015 18:39

Boooom! Idag bjöd Shira upp till 20 min härlig ridning I RIDHUSET! Jag log från öra till öra o jag känner mig för första gången på lääänge riktigt jävla glad <3
Hon är min solstråle!
Vi värmde upp länge, sen travade vi på o gjorde lite[läs:massa] övergångar, lite öppna o sluta, galoppade o några fruktade travökningar! Om jag säger så här: nemas problemas!
Vilan har gjort henne gott, hon är på, pepp o glad över att dansa igen! Det märks i hela hennes sätt att vara!!!
Hon frustar o pustar under passen o öronen är toppade! Jag får tom hålla igen lite, det ni! Det händer inte varje dag!
Så glad över min Magiska <3
Nu gäller det att smida på denna glada våg, hålla humöret uppe o förhoppningsvis klarar jag rida lite oftare o lite mer framöver!
Men jag riskerar inget, känner jag mig minsta dålig/hängig får hon vila! Så är det med det, bli frisk är prio ETT! Utan tvekan!

Nu till tråkigare news, mina nya fina stövlar är faktiskt sådär :( Ska åka in till butiken o se om jag kan reklamera/byta. Den ena stöveln viker sig mitt på vaden, ser inte klokt ut!
Hoppas bara det är den stöveln som är knas, för wow vad jag gillar de hårda skaften! Riktigt najs! De har redan gonat till sig och är helt OK att rida med, o vilket stöd skaften ger! Helt otroligt egentligen! Tänk så mkt små detaljer kan hjälpa o förbättra!
Håll tummen att det går att fixa ;)

Nu ska tant sova igen!

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards