Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av madibasshiraz - 7 augusti 2011 21:21


Tänk vilken helg det blev, trots allt lixom...

   Fredagsmys med Familjen Hörnqvist, en halvbra natt o morgon, men en dunder bra lördagseftermiddag och kväll! Rundar sedan av helgen med en härlig söndageftermidda med Mammsen, Pappsen, Klas o lilla Majken i Arlekstorp och avslutar dagen med ett hopp-pass med finsate Prinsessan! LOVE!

   Det gäller att fokusra på det som gör en glad/lyckligast och tänka om när det gäller allt annat skit o mög!

   Tog tag i helgen, tänkte om och tänk så kalasbra det blev =) Å ingen blir väl förvånad om jag säger att det var min Älskade Hästapålle som fick mig på solskenshumör och fick mig att blicka uppåt o framåt igen!


Fick en helt underbar uteritt med henne i lördags! Det är verkligen livet det, många timmar ute i skogen med Kärleken som enda sällskap! <3

   Hoppningen i dag med Shira var kalaskul! Hon var taggad som få och skuttade glatt över de hinder som jag styrde henne mot! T.o.m de hinderna som hon inte alls ville hoppa för instruktören tidigt i våras hoppade hon som ett skit idag! Toppade öron och ett bra flyt genom det hela! Vi hoppade bara lite lagom med skutt innan vi avslutade för dagen, hon har ju faktiskt precis haft sin lååååånga sommarvila, vill för allt i världen inte "ta" henne för fort nu så här i början!

   Bokade dessutom Hubertusjakten med några av hästflickorna idag! Så höstens träningsschema får läggas om lite så min Flicka är i sin bästaste form inför detta äventyr!!!


   Nu är jag tröttare än en slagen hjälte, så det blir Natti Natt från Karlavägen!



 

I'm head over heels goddess of mine 
Your curls touching my face and now I can fly 
You brought my life back 
the glory you found 
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive 

Av madibasshiraz - 7 augusti 2011 12:13


Du får tycka om mig som jag är!

Du får ta mig som jag är!

Så jag kan säga dig att det är ingen idé,

för jag har provat men det var fel

ja att vara någon jag inte är...

Så vill du ha mig,

så får du ta mig som jag är!

Åh, du kan inte göra om mig.

Vill du ha mig, så som jag är?

så kan du få mig och allt jag har att ge!

Åh jag vet att jag duger, ja precis som jag är.

Och du ska inte få förstöra det.

Så vill du ha mig, får du ta mig som jag är!

Åh du kan inte göra om mig...

Du får tycka om mig som jag är!

                                                        Caroline af Ugglas - Tycka om mig

Ovido - Quiz & Flashcards