Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av madibasshiraz - 31 augusti 2011 22:17

 

Dressyrträning för Linda Carlsson (http://tralopp.bloggagratis.se/) idag o Shira var…hmm, fantastisk! Träningen blev precis som jag önskat o tänkt, nu har vi massa bra att träna på tills nästa gång! Underbara älskade finaste lilla Shirizen! Är så ininordens solt över att hon är min!

Nått bra måste jag ha gjort för att förtjäna en sån Ängel


  


   Ville inte ha någon jox-träning idag, inga ”skumma” rörelser eller hukuspukus, bara en helt enkelt träning va det jag var ute efter! Ville framför allt träna att få Shira att gå ”rätt”, med rätt bjudning och rätt balans o framför allt så vill jag hitta känslan… Hitta vad det är jag ska leta efter när jag sitter där själv på o trimmar på banan! För utan det är det ju sen omöjligt att få röreslerna att fungera! Man måste börja någonstans, jag jag har betsämt mig för att börja här mitt på ruta 1!

   Vill helt enkelt bara ha lite guidning tillbaka till den dära grymma känslan och tekniken som en gång var min! Å skam den som ger sig jag ska få/ta tillbaks allt det där jag tappat, det är ett som är säkert iaf! Känner att vi redan börjat bli lite varmare i kläderna iaf! Så nu är det bara att tagga och kämpa vidare! Om vi inte hinner ut nu innan jul, så SKA vi iaf debutera på Gärds i vår! Vill visa upp min Stjärna för resten av världen ju =)

   Sjukt nöjd med träningen och Linda förstod verkligen vad jag ville träna! Kanonski med lyhörda tränare =) Tack Linda!


 

Den dagen var början på ngt stort... 


Har under veckan börjat planera lite för höst och vintern och precis som jag anade så behövde Shira en hel drös med nya täcken! Så jag dök in på rideaway’s hemsida och klickade hem lite nya kläder till Fisen Min! Vi brukar gå ihop ett gäng töser i stallet och ta hem nya täcken från England var höst och vår, betydligt bättre priser på hästsaker där bort (även inkl frakt kostnaderna). Inte klokt egentligen att det kan/ska skilja så mkt! Men jag är nöjd över den upptäckten och köper gärna kvalitetstäcken som HW till samma priser som skit-täcken kostar här hemma! Love HW =) Å efter ett träningspass som ikväll känns det lätt att spendera pengar på Fisen min! Hon är värd allt hon önskar sig o lite till!

   Har dessutom förhoppningsvis gjort några blocketfynd också, på söndag ska jag iaf iväg o checka in läget! Ofta blir det billigare att köpa hem nytt från England än köpa begagnat i Sverige, vilket bw är helt sjukt… Men tyvärr så är några av de täcken vi behöver slut i Shiras strl i England, så jag hoppas att jag kan blocket-fynda dem ist!

Shira ska inför hösten/vintern få följande;

·         Utetäcke, Amigo Bravo 250g med hals (svart o orange)

·         Utetäcke, Amigo 200g med hals (rött)

·         Ofodrat regntäcke inkl hals

·         Stalltäcke 300g,

·         Hals till innetäckena

 

Så kvar på önskelistan blir:

·         Randigt Rambo fleecetäcke (grått)

·         Randigt newmarket ofodrat stalltäcke (grått)

·         Reflextäcke, hittar inget i strl xfull dock =(

 

Sista kvällen i villan nu =( Vill verkligen inte alls flytta hem igen egentligen, men det är bara att snällt packa väskorna o bege sig hemåt mot staden igen =S  Men o andra sidan, snart är det ju dags för min Prins o mig att lämna staden på riktigt och flytta in i ”vårt” lilla hus! Så på med det dära leednet igen, fokusera om och åk hem för att fortsätta planera o så smått påbörja förberedelserna inför flytten! Åh tagga =) Städa, måla, packa… mmm, längtan!

   Så nu ska jag städa klart i huset, duscha och sen (som vanligt efter en träning) tok-krashlanda i sängen för att bege mig mot drömmarna =)


  

Ikväll är det lätt att vara lyckligast!

 

Ovido - Quiz & Flashcards