Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av madibasshiraz - 10 augusti 2011 17:57


Det har rullar verkligen på här nu! And I love it, I love it, I LOVE IT =)


   Har varit en ganska snurrig period de senaste dagarna/veckan i min lilla skalle! Mkt possitivt iofs, men oxå en och annan ”dålig” tanke som snurrat runt runt… Men i lördags hade jag ju som sagt en liten ta dig samman-dag och efter det känns det betydligt bättre!

  

Det som snurrar mest i lilla skallen är allt som har med flytten att göra! Ska iofs bli skönt o lämna stan och diverse tillbehör bakom sig! Men så är det ju en himskans massa (skojjiga iofs) saker som ska hittas på innan dess bara! Bl.a ska följande hinnas med: målning av lite möbler (skrivbord och tvbänk), målning av kök i huset, målning i lägenheten, förråd som ska städas/sorteras m.m m.m och sen ska det ju börjas packas! Så jäkla skoj!

Är fast besluten om att denna flytt ska vara precis lika välplanerad och smidig som flytten till denna underbara lägenhet var =) Flyttade ut/in på en fredags eftermidda efter jobbet! Det är flyt det!!

   Har dessutom redan sålt av de möbler/tillbehör som inte ska få följa med till huset! Skönt att ha det avklarat! Lite tomt blir det nog här upp när alla de sakerna är borta, men ja… hellre det än att behöva asa med mig alla de möblerna till huset bara för att sedan sälja dem därifrån! L a in annons igår kväll vid 10 på mina möbler och idag innan frukosten på jobbet var allt sålt! Smidigt och sjukt NAJS =)


   Sen har Fröken Shira fått en ny hoppsadel! Köpte en fin sadel av en gammal stallkompis, Tack Janina! Provred den igår och den låg bra! Inte som en smäck kanske, men bra nog för att fungera som hoppsadel de få gånger vi hoppar + att den kommer att fungera kanonski till Hubertusjakten! Skulle jag sen känna att jag vill hoppa mer så får jag väl investera i en lite bättre/dyrare sadel då. Nu känner jag inte alls för att lägga massa 1000-lappar på en sadel som används max 1 gång varannan månad!


   O sen, eftersom Shira nu fick en paket, har jag köpt en paket till mig själv också! Har äntligen köpt mig en ny ordentlig säkerhetsväst! Har haft en gammal (men väl fungerade) väst länge nu, men den är ganska klumpig och dessutom ett åbäka att ta på eftersom dragkedjan är pajj!  Det är ganska svårt att hitta en som passar långa/lilla mig, men nu så har jag hittat en bra modell, och strl XL-long i barn sitter som en smäck! 27-år och shoppar fortfarande på barnavdelningen, sjukt smutt som Karin skulle sagt!!!

Så, jag tog mig i kragen och åkte ut till Stable Store och investerade några 1000-pengar i en ny väst! Mkt bra investerade pengar om du frågar mig och en super bra investering om du frågar min Kära lilla Mor

    Är ganska noga med det där, att det båda ska vara väst och hjälm på mig när jag rider ut/hoppar med Shira! Tycker det är minst sagt obotligt puckat och korkat att rida utan hjälm… och nu när det finns så smidiga och lätta västar tycker jag inte det finns någon större anledning till att inte ha det också! Skulle nog aldrig förlåta mig själv om det (Gud förbjude) hände någon allvarlig ridolycka och hjälmen och västen låg på hyllan i sadelkammaren i stället för att rädda livet på mig!!! 


  



Ovido - Quiz & Flashcards