Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Happy Me Happy You

Av madibasshiraz - 17 november 2011 16:53

Favvodag! Favvodag! Favvodag!

Torsdagar kickar as med resten av jubbe-veckan! Idag va en bra dag på jobbet, o det har hela veckan faktiskt varit också för den delen! Plötsligt händer det lixom =)


   Lägger en fin vecka bakom mig!

Har ridit Shira mkt denna veckan! Har nämligen redan hunnit med våra två obligatoriska dressyrpass o igår var hon en riktig stjärna! Dock är/var hon lite knackig, innan hon riktigt kommer igång =S Hon går lite små funky med baktassarna o kör turboskritt på uppvärmningen! Men sen jäklar händer det prylar!

Bästa finaste dressyresset mitt!

(Observera dock att det är i min värld o med mina mått mätt, jag inser att verkligheten är ngt helt annat o att hon/vi i andras ögon är någorlunda medelmåtta! Men det bryr jag mig inte ett dugg om!

I min värld är hon No 1)

 

My No 1

Igår red vi, precis som vanligt, mkt öppna-tänk, cerpentiner o skänkelvikning! Himmla roligt det där! Dressyr, överlag, är fantastiskt o riktigt latjo! Magisk känsla när allt trillar på plats o det "bara" händer!

Men det bästa vi vet, båda två faktiskt, är att flyga fram i Shiras minst sagt fantastiska galopp! Igår körde jag en lite längre galoppdel än vanligt! Hon (och jag!) fick kämpa på ordentligt, men det är nyttigt det oxå! Vi ökade/minskade volterna, red hela fyrkantsspåret, rakställt o mkt ytterhjälper på volten och så fick hon öka på ordentligt precis innan jag bröt av till trav! Bästa hon! Däremot har vi lite jox med själva fattningen, men det kommer väl antar jag! Bara att träna på o hoppas att hon inte lyckas ha av mig i en av sina lettiska kickar innan vi fått ordning på det hele=P I måndags va hon farligt nära på att ge Matte markkänning o en ofrivillig avsittning =S Wopsisdaisys!

Det svåra med Shira är att hon är för smart för mig, o har fattat hur ett träningpass-upplägg ser ut! Först skritt, sen lite latjotrav, sedan går vi över till lite jobbe-skritt o mkt lösgörande, sen är det dags för trav o jag jobbar igenom hela tösen (så gott jag kan iaf) i diverse olika övningar… Sen tar vi en 5min paus på långa tyglar innan själva galoppen! Å där, där har Shira järnkoll på att det är galopp på G! Hon börjar småtrava o takta o så fort jag tar tyglarna och/eller flyttar skänkeln den minsta millimeter tar hon sats för att GALOPPA!

Härligt, bra med framåt tänk, men mmm, ibland blir det för mkt av det goda!

Nästa dressyrpass uteblir galoppdelen, det är bestämt! Får försöka lura den listiga fina svarta så gott det går ;)  

   Resten av träningsveckan ser ut om följer:

# Ikväll ska vi ut i mörkret o PW jag o min Star!

# Imorgon blir det vila!

# o till helgen ska vi ge oss ut på 2st långa långa uteritter! Hoppas på att lägga in ett riktigt kondispass någon av dagarna!

Har för mig att jag sagt det förr, men för att försäkra mig om att det blir sagt säger jag det igen:

LIVET MED SHIRA ÄR BÄSTA LIVET!

  


Å just det… Sen har Fröken Shira shoppat lite till =) Nu har hon slagit till på en Zaldi lädersadelgjord o stigläder till hoppsadeln + att hon har beställt en ny dressyrnosgrimma! En bred svart med vitt foder! Mmm, är man en dressyrpownieprinsessa så är man =) Catshiiiiiiiiing!


För övrigt har Fröken Jag det bra! Huset är bästa beslutet, o det där ocaroliniga-spåret jag halkade in på för några veckor sedan, mmm det håller jag nog iofs helst lite för mig själv en stund till, men so far soooo good!!!

I don’t want to mess this thing up...

 

Imorgon väntar kusinträff hemma i Ovesholm! Det blir Pizza, Idol och så det traditionella julemyset! Härligt Härligt, det vankas ju snart  o äntligen juletider! På lördag hade jag hoppats på lite kvalitets tid med Elin, men så blir det nog tyvärr inte =(, o på söndag blir det dubbla CV skrivande med finaste storasyster o förhoppningsvis lite söndagsmys hemma i soffan! Mao: Härliga dagar mitt i bästa livet!


//en lycklig lycklig C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards