Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Just a kiss good night!

Av madibasshiraz - 21 november 2011 10:45

 

”Måndag morgon när vi vaknar, är det säkert senare än vanligt....!”

   Check få den du =) Fröken sov så in i nordens himmskans gott i natt, så jag kunde inte för mitt liv begripa varför klockhelsiket började ringa helt plötsligt! Men usch o fy, det var morgon o dax att gå upp igen =( Men döm av min förvåning när jag sedan inser att det var hur enkelt som helst att dra sig ut sängen, på med stallkläderna o vips iväg till största Kärlek! Måndagmorgon, försovit mig några kvartar men ändå med ett leende på läpparna! Mmm, Fröken har det bra nu! Hon har det så in i helskottas jäkla kick ass bra!

   Börjar bli lite nojjig nu, över att allt ska försvinna för mig… Just wait for it, lixom =S Men nej, inga neggotankar nu.. Nix, jag tänker njuta på ALLT VAD JAG KAN så länge det vara o så länge jag har den extrema turen att får ha det så här bra! Sjukt ödmjuk över privilegiet att få vara en lucky one =)


Helgen har varit grymt slapp o samtidigt grymt bra! Inte ens rört bilen på heeela helge, hur jäkla underbart är inte bara det lixom!

    Inledde hur som med kusinmys hemma hos mig i fredags! Meganajs, eller askalasbra som Fisen skulle sagt!!!

Sen va jag uppe med tuppen i lördagsmorse o vi begav oss ut med Johanna & Brynhild o Lina & Ghana på en lång skritt PW längst baslinjen!

Väl hemma o när allt va fixfärdigt i stallet bestämde vi oss för att åka till Gärds o kolla in Powniedressyr, men först ett snabbt frulle-pitstop hemma hos mig! Kom hem igen vid 3-tiden efter sett några gulliga men många mindre gulliga dressyrekipage och jag tog mig en välförtjänad powernap med eLiOt på soffan! Bästa livet! Framåt kvällningen blev det en liten spontan middag o film-med-massa-gottis-kväll hemma i Ovesholm med Linda o Johanna!

Mannen som kunde tala med hästar visades på min Tv o jisses pannkaka vad jag bölade! Spelar ingen roll hur många gånger jag ser den filmen *suck* Bölfia nr 1 gråter ändå floder flera gånger om under visningstiden =)

    Söndagen va i princip identisk med lördagen! Byt bara ut skritt PW mot ett långt konditionspass med minst sagt magisk galopp längst slottsallén, pownie dressyren mot hästdressyr, powernapen mot Björn Bröder-mys med Töserna o spontanmiddag & film mot efterlängtat söndagsmys till ensam mamma söker & Beck-film hemma i soffan! Mmm, helger som denna gör det lätt att le, känna sig som lyckligast o må sådär löjligt bra med fjärilarna i magen


Shira va som vanligt en klippa att rida! Men i söndags var hon (o Ghana) helt outstanding! Båda jag o Linda kunde bara ”åka häst” på våra fina prinsessor o njuta av bästa livet! För Ghana & Shira joggade o jobbade på bäst de kunde helt självmant! Då vet man att man har en glad o lycklig häst, o det värmer gott i hjärtat!

   I galoppen passade Ghana på att busa lite med sin matte, Shira sneglade med ett öga på BusGhana o funderade en sekund på om hon också kunde få hitta på hyss… Jag tog genast ett stadigt tag i manen+bäbisremmen o drev på Tösen Min lite extra o, tjilevipp, så la hon av med ett litet bocksprång o gudars skymning sååå lycklig hon blev över detta lilla bus! Spetsade öronen så de nästan krockade där framme o la i en extra växel för att hinna ikapp Ghana igen…för ja, springa fort OCH busa samtidigt det funkar inte i min Shiras värld =P Nej, man får dra ner på tempot för att koncentrera sig på att buset o sedan lägg av med en lettisk dans/en kick och därefter dra upp temot igen =P Bästa Prinsessan Min!

   Mmm, ridturer o ögonblick som jag o Linda upplevde i söndags är fasiken värda att minnas för alltid


 

Forvever-moments med Kärleken min!


Nu väntar en ”vanlig” vecka med jobb, Shira & eLiot o så hoppas jag så klart att det finns utrymme för lite äventyr oxå! På fredag kommer härligaste Truls till mig för lite fredagsmys, på lördag SKA jag hänga med min Elin o på söndag är det första advent dvs JULPYNTS DAGS =) Äntligen!

   Ja, det blir nog ännu en kick ass bra vecka detta!



Every story has its end...!

Mmm, då var det dax att en gång för alla

avsluta ngt, som egenltigen o iofs,

aldrig någonsin påbörjats.

Önksar jag kunde wish You all the best,

instead önskar jag dig bara det du förtjänat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards