Alla inlägg den 5 december 2011

Av madibasshiraz - 5 december 2011 10:34

 

ÄLSKADE PRINS eLioT 6ÅR

Kan inte fatta det… SEX ÅR?!?! Jisses pannkaka, tänk att det var 6 år sedan världens bästa lilla Puppie kom till världen o 8veckor senare hem till mig! Är så glad över min finaste lilla hårtuss!


 

Ingenting hade varit någonting värt om inte han fanns vid min sida

 

   Tog en extra lång sovmorgon i morse o myste med Prinsen länge i sängen innan vi väl drog oss upp o begav oss till stallet för lite morgonsysslor till ”lillasyster” o så passade vi på att busa extra mkt med Mr Drake dagen till ära! Ikväll, efter kvällssysslorna i stallet o träningspasset med Shira, vankas det paket öppning o så ska han naturligtvis få en smarrig födelsedagsbakelse, precis som vanligt! I år lutar det år att det blir varsin Tjilevipp! *mums*


 

Prinsen o Jag, alltid!


För övrigt bara rusar tiden iväg! Alldeles för lite tid för att hinna med allt som vill hinnas med =S

   Förra veckan bjöd på Ullaredsbesök med mamms o systeryster, pannkaksmys med Veronika & Herman, Grey’s avslutning med Johanna, Adventsmys hemma hos Linda med stallligan, ett besök till Arkelstorp för att byta däck o mysa med familjen o så avslutades veckan/helgen med efterlängtat söndagsmys på min soffan!!! Å så såklart har det spenderats tid i stallet med fina fina Shira!

   Hon fick (ofrivillig) vila fredag-tisdag p.g.a tiden som sagt inte räcker till för mig just nu…, men i onsdags begav vi oss ut på en skrittpromenad med Linda & Ghanis! Mysigt o baota trevligt precis som vanligt!

I torsdags hade vi ett grymt bra lättare/joggings-dressyrpass, vilket upprepades i fredagskväll! Vill ju inte pressa henne för hårt efter två ganska lugna veckor, o lite små svullna baktassar med äckel-mugg! Hur som, så blir jag allt lite stolt när Linda kommer in i ridhuset (i fredagskväll), tittar lite förvånat tittar på oss o säger:

-          Vad fina ni ser ut!!! Ni ser ut som ett riktigt dressyrekipage nu ju!

Åh, bästa bäbis… SÅÅÅ glad jag blev av den kommentaren, värme länge o väl i mitt hjärta!!!

Ja, det går verkligen framåt för mig o Shira o snart, snart är det dags att debutera på tävlingsbanorna o visa upp min Finaste Lettiska Prinsessa för resterande blåbärs-dressyr-världen! Spänd förväntan!

    I lördagsmorse begav vi oss ut på en early early slottsritt med våra trogna följeslagare Linda & Ghana, blev mest bus o lek för Shiras del o det uppskattade hon verkligen!

I söndagsmorse tog jag henne på ett tömkörningpass, vi jobbade på övergångar trav/halt o så fick hon jobba på friskt med trav/galopp o så avslutade vi med "långa låga" joggingvarv! Hon tycker verkligen om det här att jobba på tömm, så det ska jag verkligen vara duktig med att göra med henne lite oftare! Hon måste ju också få ha lite att säga till om i träningsplaneringen!

   Ikväll blir det bom-dressyr! Bogträning för min lilla biff o så ska det börjas med programträning inför debuten ”hemma” i Glimma, 2012-04-12! Tar med mig Linda & Ghana, Anna & Celma o förhoppningsvis Susanne & Sandi till debuten... Så tillsammans ska vi träna, tagga o förbereda våra 3(4) debuterande dressyr Sessor! Skönt med stöd från Bästa Stallgänget!

   Får nog spåna lite till på hur träningsplanen för v 49 ska se ut men trimning i ridhuset, PW o uteritt måste hinnas med... Å så ska hon såklart få någondag med välförjänad vila o mys i boxen!


   Så ja, de är väl bara att kicka igång denna veckan oxå...!



Älskade Valpen Min!        

    

  

  

 

  


Ovido - Quiz & Flashcards