Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Oro upphöjt till 1000

Av madibasshiraz - 23 mars 2012 13:29


Vill egentligen inte alls skriva detta inlägg, för om det skrivs så blir det så mkt verkligare så mkt mer "sant"... Vill inte att detta ska vara sant ='(

 

FAN! FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN!!!

Griffelbensfraktur, lindriga skador på gaffelbandet + övriga ligamentsförändringar =S

FAN! FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN!!!


Igår besannades så min mardröm och skräckscenario… Griffelbenet är av + lita andra komplikationer =S

   Så jag var alltså ingen nojjig jäkla hönsmamma, utan en ägare med HELT RÄTT magkänsla över att ngt var helt uppå väggarna galt med Magiskan.

Det tog ett par timmar hos världens bästa Veterinär (Björn Rahm), men efter ultraljud o röntgen stod diagnosen klar! Några tårar senare samlade jag ihop mig och vi la upp planen för framtiden:

Nytt återbesök om 10dgr sedan väntar operation på Jägerso i Malmö.

Björn lovade att skicka mig till den bästa som fanns och att han skulle laga min Magiska! Men, FAN FAN FAN!

   Är så in i tusans glad att jag stod på mig och ville komma iväg o få detta uppkollat! Ska alltid alltid alltid lyssna på magkänslan! ALLTID!

   Hur som, i det här fallet önskar jag att jag hde fel =( Nu ställs jag ju inför en rad olika orosmoment, det första och största är narkosen. Björn skulle iofs prata med veterinären i Malmö och se om de inte kunde göra den här operationen stående o "vaken" för att ta bort risken med narkosen. Men han kunde inte lova ngt =S 

Har läst på nätet o FY FAN säger jag bara, jag kommer ju vara ett nervvrak upphöjt till 1 000 000 om min Magiska måste sövas… 1/100 dör av narkos, EN AV HUNDRA!!!! Å det mina vänner, det ska INTE vara min Magiska! Nix Pix o ICKE sa Nicke. Det går jag inte med, skulle inte klara en dag utan henne!


Är livrädd för att nått ska gå galt o att jag ska förlora mitt Allt…

 


Jag vet egentligen o innerstinne att världen inte går under för detta, att världen inte fullständigt raserats och att det är goda prognoser för att hon ska bli helt återställd o hela den där biten… Är bara så rädd att jag med min medfödda otur ska tilhöra de dära fel %, de där som inte klarar ut detta den när lilla gruppen som aldrig blir fullt återställda =S  Kan inte låta bli att tycka det är galet jävla orättvist, så jävla jävlaorättvist... varför just min Magiska, varför min älskade hon som alltid ställer upp, hon som alltid är en stjärna o alltid gör sitt bästa, varför just hon, hon som är mitt allt?!?!?!?!

Det är alltid över det där ÄCKLIGA helvetes målsnöret jag snubblar, ALLTID. Jag har det inom räckhåll o precis när jag ska greppa tag om drömmen så försvinner den, POFF väck borta! 25dagar innan planerad debut på tävlingsbanorna kom så vårt första bakslag… Ett rejält jävla bakslag… FAN!

I typ sju år kämpade jag med skador på hästar och diverse skit o mög även i och utanför hästlivet… de de senaste två åren har jag iofs haft förmånen att leva i en värld av GALEN lycka, 1 000 000 underbara ögonblick o oförglömliga stunder med min Magiska… så/men jag antar att bäst före datumen för min lycka var passerat helt enklet =(


Kan inte på något sätt kontrollera tårarna eller besvikelsen… FAN!

 

Att tävlingssäsongen är över innan den ens han starta ger jag egentligen blanka F-N i, men det känns så jävla orättvist, så in i helskottas jävla pisse orättvist.

Har pratat med mkt hästfolk och alla är rörande överrens om att det SKA och KOMMER att bli bra! Å det tänker jag se till att det blir, för allt annat är HELT otänkbart.


     

Lyckligaste dagen i mitt liv, so far...

Önskar att vi tillsammans får massa många sådana till


Tar den här helgen till att fullständigt bryta ihop, tycka synd om oss och spendera timmar i hagen med hon som är min värld och mitt allt… Har dock lovat mig själv att när väl måndagen är här är det dags att bita ihop, samla ihop mig och sätta fullt fokus på att hitta positiva tankar och planer för vägen tillbaka!

    Är fruktansvärt glad (TACK BÄSTA MALIN!) att jag har flyttat hem henne och har henne precis runt knuten! Det är det första och faktiskt den största positiva tanken jag bär med mig! Jag kan sitta/spendera hela kvällarna hos henne i hagen o boxen, vi ska nog ta oss igenom det här också! Hon o jag, Jag o hon!

Tillsammans är vi är det bästa som finns!


 …fast vad vore jag utan min underbara familj o alla Er godingar

som hört av Er o stöttat mig under dessa mardrömsdagar!

Ert stöd o Era tankar  är GULD värt i min värld!

 

 

 

 Med blicken mot framtiden!

 Vi hamnade en omväg,

 men ska nog hitta vår väg tillbaka igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards