Direktlänk till inlägg 8 december 2011

... sanningar!

Av madibasshiraz - 8 december 2011 10:11


Liten sanning som cirkulerar ang. oss hästtöser FB status just nu! Va bara tvungen att dela med mig... drar på smilebanden o inse att det är just så här det är! Take it o leave it =)


Att leva med en hästtjej innebär:
Att hon älskar dig, men aldrig på en odelad förstaplats.

Att fredagsmys antagligen är fredagsfrys i ett ouppvärmt ridhus.

Att hennes moderskänslor är högt utvecklade fastän hon drar en häst i ett grimskaft bakom sig

istället för att putta en barnvagn framför sig. Eller att du gör det ena och hon det andra...

Att hon hellre åker på meeting i Avesta och bor i bilen, än en på en shoppingweekend i Barcelona.

Att hon hellre lägger ett par tusen på en ledbehandling på hästen

än ett par hundra på en ansiktsbehandling till sig själv.

Att hon inte säger "Älskling, vänta är du snäll" utan bryskt drar dig i tröjan och säger "Prrrrroo, stanna!"


Att hon tycker att det är viktigare med en kille med dragkrok på bilen än en kille med drag i bilen.



Att hon prioriterar att mocka rent i stallet före att bädda rent i sängen.

Att hon lusläser hästannonser på samma sätt som du kollar bilannonser.

Skillnaden är att hon kan "råka" köpa en som är lite trasig,

bara för att den var söt och hon tyckte synd om den.

Att du tycker att du är grym för att du tar femtio i bänkpress,

medans hon kan rulla trehundrakilo ensilagebal, skjuta en överfull skottkärra,

äta middag och prata i telefon samtidigt!

 

Sen finns den ju ett SJUKT bra krönika från IronMike(tror jag bestämt) om det här att leva med en hästtös...

Drar på smilebanden igen! Håll tillgodo;


"Jag måste erkänna att jag inte tillhör skaran killar som haft något
större behov av att understryka min manlighet. Aldrig har jag tatuerat in några skräckinjagande motiv på mina överarmar, arm-brytartävligar har jag hållit mig undan. Nej, jag har känt mig rätt trygg i min manlighet ändå. Men nu på senare tid har jag börjat tveka på mig själv. Och jag vet helt säkert att det är Wifey och alla andra stalltjejers fel!


Plus och minus med stallbrudar:
Missförstå mig rätt! Alla tjejerna i stallet är supertrevliga och jag
inser att det finns massor med fördelar att vara gift med en hästtjej. T.ex har Wifey aldrig något emot när man ska iväg en lördagkväll och se fotboll medgrabbarna!

Nej, för hon är ändå i stallet och utför sadelvård, tvättar svansen, sorterar schabrak eller ägnar sig åt andra viktiga sysslor som absolut inte kan vänta till dagen därpå. Och på inga villkor att hon skulle få för sig att gnälla över att det läggs ut för mycket pengar på allehanda teknik prylar, för i jämförelse med de astromiska summorna som spenderas på hästen är det ingenting!


Men, sen finns det nackdelar också och det är just det som är kruxet...
Utan problem kan jag aceptera lite hästlukt i bilen (jag jobbar på det iaf), alla sena ankomster - hästfolk tycks nämligen sakna förmågan att hålla tider och lever helt och fullt efter Alfons Åberg devisen "jag ska bara".

Men det faktum att tjejerna i stallet så totalt får mitt manliga ego att sjunka till lägsta nivå, det har jag sannerligen svårt att acceptera! I mitt stilla sinne har jag haft en inre bild av mig själv av en stor, stark, och mycket handlings kraftig individ. Men så kommer man till landet annorlunda (dvs stallet) och självbilden rasar i en faslig fart.


Och inte undra på när man där möts av:
Tjejer, starka som oxar, som får höbalarna att se ut som flirtkulor när de svingar dem från ett ställe till ett annat.
Tjejer med E-körkort som utan att blinka fickparkerar det ena ekipaget efter det andra medan man själv har svårt att backa en meter eftersom back sensorerna slåss ur så fort trailern häktats på.
Tjejer som byter däck på bil och trailer fortare än en själv hinner så mycket som lossa första bulten.
Tjejer som i hög fart störtar från hästryggen ner på marken, slår sig halvt sönder och samman och som utan att blinka raskt hoppar upp på ryggen igen och börjar om från början. Hade det varit fotboll och liknande smällar inträffat hade rött kort tilldelats, båren plockats fram och en lång sjukhusvistelse hade varit att vänta.
Tjejer som mockar, fyller vattenhinkar, fyller höpåsar samtidigt medan en själv har fullt sjå att utföra sysslorna var för sig.


Och skulle man någon gång erbjuda sina tjänster i stallet får man allt som
oftast höra att:

- Gå en sväng med hunden - det går fortare om jag gör det själv!

Så inte är det annat än rätt att wifey får bära skulden till mitt bristande självförtroende och den pinfärska draken på min högra biceps!"



        

Lycklig hästtös o stolt ägarinna till världens finaste Shira

 
 
Ingen bild

VS

8 december 2011 20:48

Så jädrans bra!!! Stämmer fullt ut ju=)

 
Ingen bild

j

10 december 2011 19:25

detta är orginalet och hon som skrev den=)
http://frkalltelleringet.blogspot.com/2011/12/hasttjejer-och-sjukskoterskor-ingenting.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards